Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Voksipose i OTH - funker det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-08, 15:32   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Spørsmål

Voksipose i OTH - funker det?

Jeg er lite bevandret i Voksiposeverdenen, men siden Odenwälder Lammyen ble for kort altfor tidlig må jeg nå kjøpe meg en ny pose. Og Voksien skal jo være kjekk da. Men hvordan er det med selehull og slikt, passer den til OTHen tro?

Vil gjerne høre fordeler og ulemper med Voksi generelt også.

Gammel 06-11-08, 19:37   #2
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Voksipose i OTH - funker det?

Vi bruker lammskinn + Ticket to Heaven dunpose i vår OTH. Godt og varmt, selv ved -10. God forsterking rundt der selene kan skjæres ut.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 20:18   #3
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har brukt Voksi i oth, det fungerer helt greit synes jeg. Kanskje ikke helt optimalt. Jeg har en gutt som sparker og spreller en del og det er litt hubbabubba styr og stell før posen er knytt og vi er klare til å trille. Jeg vurderer å supplere med en pose som har glidelås.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 20:20   #4
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker Voksi i OTH, og det går kjempefint (riktignok i sportsvogndelen). Har også en BuggyMummy (heter den ikke det, da?) som hører til OTH, men den er litt åpnere i halsen og er litt tynnere. Storesøsters første vinter brukte vi bare sistnevnte, og hun var varm i den også. Men jeg er egentlig Voksi-fan. Synes de ligger så godt nedi der når den er knytt sammen.

Gammel 06-11-08, 20:33   #5
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal du kjøpe ny pose, har jeg helt klart valgt voksi urban.

Jeg synes snøringa på voksien er prakkete + at den ofte er FOR varm.

Gammel 06-11-08, 23:21   #6
tutta
Passiv

Standard

Er ingen fan av den tradisjonelle voksiposen :grøss:. Passer i vognen ja,men litt stilkræsj kanskje. Vet ingenting om Voksi Urban utenom at den ser tøff ut fra bildene......
Ellers kan jeg også slå et slag for Ticketdunpose i Oth . Lekker og passer perfekt i Oth. Den lengste Ticketposen er 115cm.

Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 23:42   #7
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Er ingen fan av den tradisjonelle voksiposen :grøss:. Passer i vognen ja,men litt stilkræsj kanskje. Vet ingenting om Voksi Urban utenom at den ser tøff ut fra bildene......
Ellers kan jeg også slå et slag for Ticketdunpose i Oth . Lekker og passer perfekt i Oth. Den lengste Ticketposen er 115cm.

Kanskje en Ticket-pose da altså. Enig i at Voksien ikke akkurat er rålekker nei. Ikke den tradisjonelle i hvert fall, og det er gjerne de som selges på Finn og slikt. Irriterer meg skikkelig at ikke Lammyen holder denne sesongen også, men hun er bare for lang rett og slett.

Gammel 07-11-08, 11:02   #8
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

EasyKid-dunpose bruker vi. Akkurat nå er den altfor varm, så hun blir klissvåt. Enn så lenge bruker vi god, gammeldags saueskinnspose.
EasyKid har også forlengerledd og med det er den 1,29 m lang.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 22:03   #9
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Kanskje en Ticket-pose da altså. Enig i at Voksien ikke akkurat er rålekker nei. Ikke den tradisjonelle i hvert fall, og det er gjerne de som selges på Finn og slikt. Irriterer meg skikkelig at ikke Lammyen holder denne sesongen også, men hun er bare for lang rett og slett.

Hvor lang er hun? Gutten min lå i lammy XL i OTH til han var 3 år. Riktig nok fikk han ikke posen helt rundt hodet på slutten, men da var han tross alt nesten 1 meter lang.

Gammel 07-11-08, 22:13   #10
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker BuggyMummy i bagen på OTH'en, og har planlagt å bruke voksi (ikke classic eller Urban - en annen modell med klips - ikke knyting) i sportsdelen. Har prøvd, og det gikk helt fint. Men Voksi er ganske stor. Jeg fikk en veldig god pris på en helt ny pose, men ville nok kanskje valgt en dunpose ellers.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 22:52   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa

Hvor lang er hun? Gutten min lå i lammy XL i OTH til han var 3 år. Riktig nok fikk han ikke posen helt rundt hodet på slutten, men da var han tross alt nesten 1 meter lang.

Sier du det altså. Hun er 20 måneder, tipper hun er rundt 85 cm. Synes den er veldig kort denne posen nå altså, den vi har er kun 105 cm. Og jeg får slett ikke strammet den rundt hodet i det hele tatt, eller kanskje med et nødskrik.. Jeg vet det finnes en Lammy som er 115 også, dette ble vi veldig forvirret av da vi kjøpte vår i fjor. Jeg har fremdeles ikke klart for meg om det er to forskjellige lengder med samme navn (Lammy XL) eller hva. Vi ble i hvert fall veldig skuffet over at den ser ut til å være for kort allerede nå. Nesten så jeg tror vi må ha poser i forskjellige lengder ut fra det du forteller, Snuppa.

Gammel 07-11-08, 23:00   #12
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde XL, den tyske, korte versonen. Her er et bilde fra han var 3 år (Siste gang han sov i vogna, brukte egentlig ikke denne posen lenger.
Dette er den som er 105 lang, passet perfekt i othbaggen ihvertfall.

Men JA, jeg er enig med deg. Den blir fort kort. Vi har kjøpt voksi urban i stedefor og den er nesten for lang. Selehullene passer ikke helt bra, men jeg skal sy nye.

Gammel 08-11-08, 10:44   #13
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg hadde XL, den tyske, korte versonen. Her er et bilde fra han var 3 år (Siste gang han sov i vogna, brukte egentlig ikke denne posen lenger.
Dette er den som er 105 lang, passet perfekt i othbaggen ihvertfall.
Men JA, jeg er enig med deg. Den blir fort kort. Vi har kjøpt voksi urban i stedefor og den er nesten for lang. Selehullene passer ikke helt bra, men jeg skal sy nye.

OK, da er det definitivt den samme. Da må vi jo søren meg klare å få brukt den ut denne sesongen, for så lang er hun vitterlig ikke! Virker så utrolig bortkastet å måtte kjøpe ny vognpose hvert år, må jeg si.

Gammel 08-11-08, 11:24   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Du får bare sørge for å bruke en god lue som isolerer godt rundt hodet så går det sikkert bra

Gammel 08-11-08, 12:53   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Vi bruker lammskinn + Ticket to Heaven dunpose i vår OTH. Godt og varmt, selv ved -10. God forsterking rundt der selene kan skjæres ut.

Ville heller gått for noe som dette ja..

Den klassiske voksien er veldig stor og kompakt. En dunpose tar mye mindre plass. TTH eller Oldenwalder er veldig fine.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.