|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skuffet over Janus-ull ...
Regnbueulla er jeg superfornøyd med
|
|
|
#23 |
|
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Jeg har erfrart hulletet T&T ull (masse småhull over hele bodyer), men ikke Janus, så her har vi masse J og er veldig fornøyd!
|
|
|
#24 |
|
intro
|
Sv: Skuffet over Janus ull ...Jeg har ikke dårlig erfaring med Janus, men vil gjerne benytte anledningen til å klage litt på ullstrømpebuksene fra Tom & Trine. Jeg bestilte en rød en til Liv i str. 90. Den viste seg å være mer oransje enn rød, og stoffet kjennes ubehagelig ut. Det mest irriterende er imidlertid at strømpebuksa er altfor stor - den er faktisk ca. 90 cm lang. Jeg trodde det var barnet som skulle være 90, jeg.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 07-11-08 kl 11:39. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi bare bruker den. Men det ser ut som om vi har fôra henne med en halv gris - de ser virkelig ikke ut. Men det er jo rent, sånn egentlig.
|
|
|
#26 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Har brukt Janus i 6 år nå. Har vel hatt noen hull. Men ser stor forskjell med å vaske det i Milo eller OMO. Det som har blitt vasket en gang i OMO, fordi jeg var tom for Milo en lørdagskveld og de MÅTTE ha ren ull på mandagsmorgen, har blitt hullete og fælt. Det hjelper også å vaske det med Milo vaskemiddel + Milo skyllemiddel. Da holder det seg enda lenger er min opplevelse. Bruker kun skyllemiddel på ull nå jeg. Janus er det eneste storesøster vil ha for andre merker klør sier hun.
|
|
|
#27 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skuffet over Janus ull ...[quote=DM;1288702]Jeg er litt usikker på dette med ull. Jeg lurer på om det kan avhenge av kvaliteten på ullen (vi mennesker har jo også ulik kvalitet på håret vårt). For vi har hatt nøstebarn som er skikkelig slitesterkt og godt, og så har vi hatt nøstebarn som har gått hull i for ingenting. Og så har vi hatt Janus som har vært veldig bra, og Janus som har gått hull på |
|
|
|
|
|
#28 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi gir bare bæng og bruker det...
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror" 06 08 Sist redigert av Ibidelma : 07-11-08 kl 11:55. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
Det samme her. Det kan ikke være vaskemaskinen som gir hull? Det kan lønne seg å vaske tynne ullklær i et vaskenett. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tvilsomt da det kun blir hull på den ene kneet i mitt tilfelle
|
|
|
#31 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Skuffet over Janus-ull ...I fjor hadde vi ulltøy fra de fleste merker. Samtlige longs fikk hull på knærne. Gjentatte ganger. Jeg stoppet og stoppet og stoppet. Og kastet dem på sluttet av sesongen. Ull er jo ikke like slitesterkt som bomull, og så mye som storebror krøyp rundt på gulvet og lekte høyt og lavt innså jeg at det vel ikke var annet å forvente. Av overdeler og andre tynne ullplagg var vi minst fornøyd med Nøstebarn og mest fornøyd med Janus. T&T blir veldig fort "tynt" i vask. Cubus sitt revner og mister fasongen. I år har vi også ull fra diverse merker, men i og med at storebror alltid har utedress over regner jeg med minimal slitasje og mulighet for arving |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Både mannen, poden og jeg har ull fra Janus, og har ikke hatt noe problemer. Enkelte av ullplaggene til poden har han brukt i to sesonger, og selv det har mesteparten overlevd.
|
|
|
#33 |
|
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Vi har vært meget fornøyd med Cubus sitt "tykke" ulltøy, og nå har svigermor kjøpt ulltøy av merket "viking of norway" til storebror. Den er også noe tykkere, men hvet ikke hvem produsenten er
|
|
|
#34 |
|
Helt enig i siste del ang pris og tilgjengelighet, men vet dessverre ikke om jeg kjøper flere plagg nei
|
|
|
#35 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Jeg gnir flekkene inn med oksegallesåpe før vask. Flytende eller såpestykke. Noen ganger misser jeg en flekk, og den sitter dessverre, men alt annet er borte. Til og med tomatsaus. Men jeg skal farge en haug nå. Sokker og strømpebukser blir liksom aldri rene under føttene. Vanlig Nitor tenkte jeg å prøve.
|
|
|
#36 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Gutta mine har hauger av Janusull, og det blir brukt aktivt i hvertfall av Storebror. I år er første gangen jeg har måttet stoppe et hull på kneet i ene buksa hans. (Men nå er det alltid blitt vasket med Milo da, skjønner nå at det kanskje kan ha noe med det å gjøre.)
|
|
|
#37 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Jeg bruker det der lanolin-skyllemiddelet til Milo, for øvrig. Bare litt, jeg synes tøyet blir rart om jeg tar oppgitt dose, men det beskytter nok litt.
|
|
|
#38 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Jeg har ikke opplevd å få hull i Janusklærne til ungene - er veldig fornøyd med regnbueulla spesielt. Derimot har vi fått hull rundt knappene på tre boyer fra Nøstebarn etter hverandre - etter bare noen dagers bruk (men har aldri opplevd det før).
|
|
|
#39 |
|
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skuffet over Janus-ull ...Jeg bruker ullvask fra Ullrick og syns det hjelper til å behandle ullklærne. Syns iallfall at jeg kjenner forskjell om jeg vasker med det og med Milo..
|
|
|
#40 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Hvor kjøper du den? Har aldri hørt om Ullrick...
|
![]() |
|
|