Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Afroamerikaner - men bare halvt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-08, 13:52   #13
TBM
Passiv

Standard

Sv: Afroamerkikaner - men bare halvt

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har også tenkt litt på dette.

Jeg trodde at for å være afroamerikaner på ordentlig så skulle man avstamme fra tidligere slaver. Obama er jo bare resultat av en internasjonal forbindelse inngått i frivillighet

Poenget er vel at USA nå har fått en president med en annen hudfarge enn alle de tidligere, og jeg skjønner jo at det er et veiskille uansett hvor foreldrene hans egentlig kom fra.

Og uavhengig av hans historie så har han - med sin forholdsvis mørke hudfarge - vokst opp i et USA hvor han med den hudfargen har blitt satt i den båsen hele tiden.

Jeg så en dokumentar om Obama og hvordan hans evner til å se en sak fra så mange vinkler, og kan ikke tenke meg noe annet enn at hans forholdsvis spesielle bakgrunn - med et ben i en hvit familie og en i det svarte samfunnet - har gjort ham til en unik president.

Derfor blir det spennende å se hans arbeid som president fra neste år av - jeg tror faktisk han har helt spesielle forutsetninger for å levere en svært god jobb for USA. Og dermed også for stabiliteten i verdenssamfunnet.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.