Sv: Spøkelsesjakt på sykehus
Litt om healeren som sto bak: http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/11/06/552999.html
Heldigvis blir de ikke ubetydelige faremomentene ved slik virksomhet tatt opp og belyst i debatten under artikkelen:
Åndeutdrivelse
- Jeg tror det du driver med er en meget farlig foreteelse. Når det er snakk om ånder så eksisterer de men det et en to typer. Den ene består av Guds engler og representerer det gode og bringer det Gode budskap( som ved Jesu fødsel fex). De andre står beskrevet i Bibelen som demoner og er Djevelens ånder, og det er nok slike du kommer i kontakt med. De er ALLTID onde, og kan til og med besette et menneske. Når slike ånder lager et hus må man søke hjelp fra erfarne kristne som kan be disse forsvinne i Jesu navn. Disse åndene er smarte og kan også forsvinne på andre måter, med hjelp av ex synske. Men disse representerer ikke Gud og tror jeg spiller på Djvelens lag kanskje uten å vite det. Djevelen er listig og kan fremme sine interesser gjennom disse, men det har alltid sin pris til slutt med meget alvorlige koneskvenser for de impliserte som inviterer disse. Jeg vil advare alle som har slike plager i sine hus. Sky disse utdriverne som pesten og søk til kristne kilder istedet. Mitt spørmål er derfor: med hvilken autoritet driver du disse ut?
Innsendt av: johtar