Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reisevogn med rygg til å legge ned

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 15:49   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Reisevogn med rygg til å legge ned

Vi skal 14 dager til Thailand i desember, og har tenkt å ha med vogn til Ulrikke. Aller helst ville jeg hatt med buggisen, men jeg er redd den skal bli ødelagt på bagasjebåndet.

Noen som vet om en rimelig reisetrille der man kan legge ned ryggen?

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 15:58   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reisevogn med rygg til å legge ned

Jeg ville kjøpt en brukt trille tror jeg. De billigste trillene gjerne veldig skranglete.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 16:06   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Den zappetterligningen hvor man kan legge ned ryggen virker genial. Nå husker jeg ikke hva den heter, men koster rundt 1200 (tror jeg), og er like lett og liten som zapp, ser ut som zapp, men ryggen kan altså legges ned.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 16:24   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg ville kjøpt en brukt trille tror jeg. De billigste trillene gjerne veldig skranglete.

Jeg kikker på Finn nå. Ser flere av en modell som heter Carena Easy, men er litt skeptisk til hvordan trilleegenskapene er på sand.

Gammel 08-11-08, 16:25   #5
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Den zappetterligningen hvor man kan legge ned ryggen virker genial. Nå husker jeg ikke hva den heter, men koster rundt 1200 (tror jeg), og er like lett og liten som zapp, ser ut som zapp, men ryggen kan altså legges ned.

Takk, daffy. Noen andre som husker?

Gammel 08-11-08, 16:36   #6
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Takk, daffy. Noen andre som husker?

Jeg husker ikke hva den heter, men de selger den på Barnas hus. Hvis du tar turen innom på Alna finner du den sikkert.

Gammel 08-11-08, 16:38   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Etter litt søkevirksomhet her inne fant jeg ut hva den heter: Titanium Baby Breeze.

Gammel 08-11-08, 16:47   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Tusen takk, IOA! Fant den på nettsidene til Barnas Hus nå. Da skal jeg ta en tur på Alnabru til uken. (Fikk nesten lyst til å dra nå, men så minnet mannen meg om hvilke tilstander som pleier å råde på Alnabru på lørdager...)

Gammel 08-11-08, 17:04   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Nå ser jeg forresten at transportbag til Bugabooen koster nøyaktig det samme som reisetrillen, 1200 kroner. Da må jeg si det er mer fristende å ta med den vanlige vognen på tur, jeg. Den er jo på alle måter veldig god!

Er det noen med vognerfaring som har synspunkter på dette? :uerfaren og vinglete:

Gammel 08-11-08, 17:47   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ser jeg forresten at transportbag til Bugabooen koster nøyaktig det samme som reisetrillen, 1200 kroner. Da må jeg si det er mer fristende å ta med den vanlige vognen på tur, jeg. Den er jo på alle måter veldig god!

Det var det jeg skulle til å si; kjøp heller reisebagen til Bugabooen og ta med den. Sånne lette små triller er forferdelige å trille, spesielt når man er vant med gode, solide vogner.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 19:24   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Xian: du kan gjerne få låne reisebaggen til vår buggis om du vil. Vi bor jo i samme by nå. Den har vært med på en million reiser, men vi bruker ikke vogn lengre så har ikke behov for den. Litt slitt i en glidelås, men gjor absolutt nytta si.

Gammel 08-11-08, 20:21   #12
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det noen med vognerfaring som har synspunkter på dette? :uerfaren og vinglete:

Skaff deg transportbagen til Bugaboo'n og ta med den. Det er nærmest umulig å ødelegge vognen når den ligger i transportbagen.

Gammel 08-11-08, 21:29   #13
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Skaff deg transportbagen til Bugaboo'n og ta med den. Det er nærmest umulig å ødelegge vognen når den ligger i transportbagen.

Enig!

Gammel 08-11-08, 21:33   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Reisevogn med rygg til å legge ned

Jeg hadde kjøpt/lånt transportbaggen til buggisen og tatt med den ja.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 23:05   #15
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Titanium Breeze.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 10:48   #16
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Xian: du kan gjerne få låne reisebaggen til vår buggis om du vil. Vi bor jo i samme by nå. Den har vært med på en million reiser, men vi bruker ikke vogn lengre så har ikke behov for den. Litt slitt i en glidelås, men gjor absolutt nytta si.

Tusen takk for tilbudet, Palmen, men nå har jeg fått tilbud om å kjøpe en transportbag brukt. Da slår jeg til på det, så har vi den til flere reiser senere.

Takk for tips, alle sammen! Da blir det til at buggisen følger med oss rundt, heller enn en halvdårlig reisetrille. Absolutt den beste løsningen, jeg er utrolig fornøyd med den vognen.

Gammel 09-11-08, 17:16   #17
astridah
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2008
astridah har et hav av muligheter foran seg
Standard

bæretøy, så slipper man hele problemstillingen?

astridah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 18:52   #18
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av astridah, her.

bæretøy, så slipper man hele problemstillingen?

Ja, jeg skal ha med Mei Taien også, men synes ikke helt den erstatter vognen. Selv om Ulrikke sover godt i den, er det mer behagelig for mor om hun ligger i vognen om hun blir trett mens vi er ute og spiser middag, f eks.

Gammel 09-11-08, 19:13   #19
Left
Passiv

Standard

Jeg kikker på Finn nå. Ser flere av en modell som heter Carena Easy, men er litt skeptisk til hvordan trilleegenskapene er på sand.

Du burde ikke kjøpe paraplytrille om du planlegger å ta den med på stranda. Du kommer 2 cm ut i sanda, så står f...skapen blægg fast!! :beenthere:
Vi brukte InStep-vogn (EZ Strider)som "reisetrille". Helt flat liggestilling, veldig dyp og god kalesje, den veier under 10 kg, er superenkel å slå sammen, og den har masse smarte lommer med plass til oppbevaring i tillegg til stor handlekurv. Den er i tillegg god å trille på alt fra brostein til sand (så godt det kan bli på sand ja)
Den får du billig brukt også. Etterpå selger du den igjen for det samme du ga selv ca.

Den nederste her selges på finn for 500.
http://www.finn.no/finn/bap/object?f...94&WT.svl=Link

Svar med sitat
Gammel 09-11-08, 22:14   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Titanium Breeze.

Veldig god vogn til å være så billig. Vi bruker bare den nå de gangene vi bruker vogn, aldri hatt problemer noen plass.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.