Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den store reisen på NRK

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-08, 22:45   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store reisen på NRK

Jeg må si jeg stusser litt over deltagernes motvillighet til å "integrere" seg så mye som mulig. At de gidder bruke så mye energi på å insistere på å gå i egne klær feks, når det antagelig ville kostet mye mindre pes å bare henge med og delta så langt det lar seg gjøre.

Burde man ikke være innstilt på det når man melder seg på et sånt opplegg?

Jeg hadde velvillig strippet i den settingen, på NRK i beste sendetid for en sånn opplevelse. :misunnelig:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:50   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den store reisen på NRK

Jo, særlig den trønderfamilien er uforskammede synes jeg. Spesilet hun mora, ingen ærbødighet liksom.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:50   #3
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Vi (familien Bella) er helt enig med deg. Blir flau på noens vegne, spesielt 2 stk. i Namibia.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:52   #4
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg reagerer også på det. Er man med på noe sånt, så er man, liksom.

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:52   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leser nå at de ikke visste hva og hvor de skulle når de meldte seg på. Bare at de skulle ut å reise og at det var et eksperiment.

Men uansett.. hvorfor melde seg på med den innstillingen? Heller fornærme folk enn å delta liksom..

Gammel 08-11-08, 22:54   #6
Frantzen
Passiv

Standard

Særlig skjønte jeg ikke hvorfor det hode"plagget" var så vanskelig å si ja til? Var det noe spesielt ekkelt som jeg ikke fikk med meg?

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:54   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De trøndertøttene som konstant sitter og sier "næææi, æ e nårsk, du e himba, æ villj itj" gjør meg faktisk litt ille berørt - med tanke på at jeg selv er trønder.

Men hun yngste datra er skikkelig tøff da.

Gammel 08-11-08, 22:55   #8
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Særlig skjønte jeg ikke hvorfor det hode"plagget" var så vanskelig å si ja til? Var det noe spesielt ekkelt som jeg ikke fikk med meg?

Det lurer jeg på også. Var de laget av bæsj eller? Kubæsj?

Gammel 08-11-08, 22:55   #9
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde gladelig kledd av meg det meste, men tror jeg hadde bedt pent om å få beholde bhen på.

Synes flere av de som er med, viser liten respekt for kulturen deres, når de så hardnakket ikke vil kle seg som dem. Hvorfor kunne ikke kvinnene i Namibia kle på seg det på hodet?? Og veldig mange som beholdt skjorta/toppen på.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:56   #10
Joika
Pauset

Standard

Jeg kan se at det kanskje kan virke skittent i forhold til hva vi er vant til. Damene der vasker seg visstnok ikke, de bare smører seg inn i diverse greier.. Men uansett. Man dør nok ikke og det å nekte er bare så uforskammet.. de er utrolig heldige som har fått lov til å være der.

Gammel 08-11-08, 22:56   #11
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er helt enig. Samtidig er det tv, vi vet ikke hva som er klippet, vi vet lite om stemningen, vi vet lite om oversettelsen, og vi vet ikke en skit om hvordan disse stammene lever når kameraet ikke er det. Ref f.eks at disse i Ecuador visstnok ikke normalt går nakne (lenger?), men de gjør det fordi det blir bedre tv. Ergo er ikke konseptet stuerent i seg selv.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:56   #12
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Skulle tro det var noe sånt etter motstanden til damene å dømme.

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:57   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner veldig godt at de ikke vil gå nakne/bar overkropp, men ellers hadde jeg vel ikke hatt problemer med hodeplagg osv. Hadde ikke tv-teamet vært tilstede hadde kanskje grensene i forhold til nakenhet vært noe forskjøvet?

Noen har fra starten vært veldig negative, og i noen situasjoner, rett og slett, uforskammet. Respekten for andres kultur er totalt fraværende hos noen få av deltagerne ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:58   #14
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jeg hadde gladelig kledd av meg det meste, men tror jeg hadde bedt pent om å få beholde bhen på.

Synes flere av de som er med, viser liten respekt for kulturen deres, når de så hardnakket ikke vil kle seg som dem. Hvorfor kunne ikke kvinnene i Namibia kle på seg det på hodet?? Og veldig mange som beholdt skjorta/toppen på.

Hengepupper er ingen hindring der som du så .. Jeg hadde kasta alt. Tror venner og familie hadde blitt mer brydd enn meg. Jeg vil heller være kul, tøff og leke himba helt ut, enn å være teit og lite respektfull.

Gammel 08-11-08, 22:58   #15
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg ble forresten ille til mote over behandlingen grisene fikk der de lå bastet og bundet.

Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:59   #16
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Jo, men tørket kubæsj kan da ikke være det verste å ha oppå håret??

Synes det er verre med de stakkars dyrene..

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-08, 22:59   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, huff...Stakkars grisene. Jeg forstår godt at mennene i ecuador ikke knyter opp tissen og sånn altså.

Jeg har nok ikke kledd meg naken, men forsøkt å ikke være avvisende for det.

Gammel 08-11-08, 23:00   #18
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er helt enig. Samtidig er det tv, vi vet ikke hva som er klippet, vi vet lite om stemningen, vi vet lite om oversettelsen, og vi vet ikke en skit om hvordan disse stammene lever når kameraet ikke er det. Ref f.eks at disse i Ecuador visstnok ikke normalt går nakne (lenger?), men de gjør det fordi det blir bedre tv. Ergo er ikke konseptet stuerent i seg selv.

Hvor står dette? Tror du NRK har fått en hel stamme til å gå naken fordi det lager bra tv?

Gammel 08-11-08, 23:00   #19
Nå også i farger

Standard

Jeg ble forresten ille til mote over behandlingen grisene fikk der de lå bastet og bundet.

Jepp. DET er noe jeg har problemer med å se også ... Grotesk.
Men jeg forstår at de har en annen kultur og gjør det på den måten.

Gammel 08-11-08, 23:00   #20
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hvor står dette? Tror du NRK har fått en hel stamme til å gå naken fordi det lager bra tv?

Det var mye oppstyr rundt dette etter de første episodene. Leste det i flere aviser. Skal se om jeg finner det.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.