|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Hehe. Finnes beltestoler fra 9kg og.. men ofte er disse fra "billig" butikker som obs og europris. og så har recaro en. Men vent 1,5kg du. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Nja, jeg ville nok kanskje satt henne på beltestol nå gitt. Det har jo vært noen her inne som har mailet trygg trafikk om det før, og de har sagt at en kg. eller to til og fra ikke gjør noe. Beltestoler er tryggere fremovervendt. Med klær er hun jo også litt tyngre.
|
|
|
#24 |
|
Øyboer
Sv: Re: Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Jeg vil si at det kommer litt an på resten av størrelsen på barnet og modenhet. Har man et barn på 13kg som er lite og umodent sånn at man kan risikere at det lett smetter ut av en 3punkt selen. Eventuelt sklir ut av det nedover. Da ville jeg heller valgt 5 punkt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Søthetsfaktoren teller høyt.
|
|
|
#27 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Jeg har forelsket meg litt i britax hi-way og secura.
|
|
|
#28 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Knerten sitter meget godt i HTS IZI Combi som han arvet etter snuppa. Vi tok det første som passet inn i bilen vår da vi skulle kjøpe sete til henne i sin tid. Setet sitter som støpt, og jeg føler det som langt tryggere enn babybilstolen. Han sitter også så høyt at han har god utsikt bakover, og det liker han.
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?det har vel kommet noen bakovervendte isofixstoler ja, men ingen til mer enn 18 kg. Den jeg synes _ser_ best ut uten å ha sett noen testresultater er den som heter recaro polaris. Ellers har man et britaxsete som går i samme base som babysetet, og acta sin duologic. Flere har ikke jeg funnet.... |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Øyboer
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?De bakovervendte isofix setene som finnes er: |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Er også et sete som heter bimbofix eller noe sånt. Har kun sett det én gang.
|
|
|
#33 |
|
Øyboer
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Enig med deg Lykketrollet. Og så går den jo bare til 18kg, men det gjør jo alle isofix seter så det er jo ikke noe å gjøre med det. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Først: Stolen du har til storefrøkna:
|
|
|
#36 |
|
Øyboer
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Det er både på grunn av dobbel rykk og det at 5 punkten holder hele kroppen på plass mens nakken og hode får rykket. Mens med 3 punkt vil hele kroppen følge med litt og rykket vil bli mindre når det kommer litt etterpå. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Vi har duologic å brio zento til vårt barn. Men hadde jeg vært deg ville jeg tatt med bilen å så prøvd forksjellige bilstoler i butikken. Vanskelig for oss å si hva som passer å ikke. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Hvilken bilstol til ettåring?Mindre belastning på nakken ja, med 3-punktssele fremovervendt, i en 5-punktssele sitter man jo bom fast. Det er belastningen på nakken som også vil være det mest "kritiske" i en kollisjon. (Det er tross alt derfor man bør sitte bakovervendt lengst mulig.)
|
![]() |
|
|