|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bryllup: Når vielse, når middag?Vi skal gifte oss i juni, og jeg skal bestemme når vielsen skal være og når middagen bør være.
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Kl 1630 kanskje?
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Vi hadde vielse klokka 15 og middag klokka 18, da rakk vi fotografering i mellomtiden.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Vielsen tar vel en halvtime, og så ville jeg satt av minst to timer til fotografering, tror jeg. Middag 17, kanskje, eller 17.30. Og noe å spise for gjestene etter vielsen, ja.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Det høres greit ut med kl 14 i hh til de som skal reise litt langt ikke sant? Vil ikke ha det FOR sent, for vil ha god tid til bilder i dagslys
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?
Det høres greit ut, og det er ikke noe problem når man ikke venter kaffegjester som må vente eller komme sent.
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Vi hadde vielse kl. 17, og middag startet kl. 19 (dvs drinks kl 1830 mens vi tok bilder (som tok 20 min, Padda!
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Vi brukte neppe mer enn en halvtime på å ta bilder vi heller, Missa, men vi gjorde det i og utenfor kirken umiddelbart etter vielsen.
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Jeg var i et bryllup i sommer, og der var vielsen klokka 16 og vi var invitert til middag klokka 18.30. Brudeparet var imidlertid ikke tilbake fra fotografering før 19.30, så vi kom vel ikke i gang før rundt klokka 20 med maten.
|
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Fotografbildene kan man jo med fordel ta i forkant av vielsen. Da er kjolen fortsatt krøllfri, og man slipper det vakumet i programmet (for gjestene) som blir mellom vielsen og middagen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Fniis, vi bodde sammen og hadde fått eldstemann, men jeg var fryktelig bestemt på at han ikke skulle se meg i kjolen før jeg kom inn i kirken. Ergo ble det fotografering etter vielsen, selv om det hadde vært mye mer praktisk med før vielsen.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Jeg tror alltid at jeg er en romantiker, men når det kommer til stykket, må romantikeren alltid vike for pragmatikeren i meg. Vi prioriterte å feire bryllupsdagen vår sammen med gjestene og ikke hos fotografen, så vi tok fotografen først. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det hørtes veldig realistisk ut. Vielsen tar ca 3 kvarter til en time og det går sikkert 2 timer til fotografering. Lykke til med planleggingen |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?VÅr vielse tar forresten kortere tid enn en vanlig vielse, vi skal ikke ha kirkelig vielse, men HEF, og de gjør det sånn som vi vil, selv om de skal holde en personlig tale da.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Vi hadde vielse kl 14 og inviterte til middag kl. 16.30. Fotograferingen var der vi skulle ha middagen. Gjestene dro til lokalet rett etter vielsen, og fikk da servert kringle, forfriskninger, kaffe og frukt mens vi ble fotografert. Apprétife ble så servert kl. 16.30 og vi satte oss til bords kl. 17. Det gikk faktisk helt fint å holde timeplanen! Føler vi hadde god tid til fotografering. Middagen var ferdig til kl. 21. Kvelden går jo så fort, i alle fall hvis dere skal ha kaffe og kaker før selve festen kan starte også! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Vi viet oss klokken 14. Akkurat passe. Middag i 16-17 tida. Vi fotograferte oss før vielsen. Det ble mest praktisk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Siden vigsel og selskap skal være samme sted hadde jeg nok ikke valgt å ha fotografering etter vielsen. I de tilfellene hvor det er vielse ett sted (kirke/tinghus osv.) og selskap et annet sted går det en del til tid til å stå igjen utenfor etter at brudeparet har kjørt og så går det tid til transport til selskapslokale og det å "komme på plass" i selskapslokale. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Snikende tiger
|
Sv: Bryllup: Når vielse, når middag?Vi hadde vielsen på onsdag og middagen/festen på lørdag. Vi hadde gooood tid til fotografering i mellomtiden.
|
![]() |
|
|