Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Grøt laget av morsmelk til baby

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-08, 13:40   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grøt laget av morsmelk til baby

Hm, jeg husker ikke hvilken butikk jeg kjøpte den i. Muligens var det Ica maxi.

Gammel 11-11-08, 13:45   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holle kan blandes med hva du vil, det er ikke tilsatt melkepulver e.l. Den kjøpes på helsekost, også et par nettbutikker. Også er den økologisk.

Gammel 11-11-08, 13:46   #3
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har nå alltid brukt å koke grøt selv og brukt morsmelk og forskjellige melsorter, men du vil vel helst ha noe du slipper å koke. Det er mulig Holle har typer du skal tilsette melk. De får du vel helst kjøpt på helsekost.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 14:02   #4
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Holle på helsekost. :noterer:
Det må bli et kjøpeprodukt da det er mannen som gir dette på dagen når jeg ikke er hjemme. Noe "komplisert" hjemmelaget kommer jeg ikke til å få han til å lage. Og litt upraktisk med koking, da forsvinner vel alle næringstoffene i mm, gjør de ikke? Da må det vel blandes i tilslutt, men da må man uansett bruke litt vann.

Gutten min er forøvrig ikke 6 mnd helt enda.

Gammel 11-11-08, 14:06   #5
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Og litt upraktisk med koking, da forsvinner vel alle næringstoffene i mm, gjør de ikke? Da må det vel blandes i tilslutt, men da må man uansett bruke litt vann.

Næringsstoffene forsvinner ikke, men en god del av antistoffene ødelegges ved oppvarming. Dersom han får mye morsmelk ellers, er det ikke så farlig om antistoffene i melka du bruker i grøten ødelegges. Jeg har alltid kokt melka i grøt. Det som er kjedelig med å bruke ukokt morsmelk i grøt, er at enzymene i morsmelka begynner å virke med en gang og bryter ned grøten slik at den blir som suppe.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.