Sv: Lam i arm - fikk tilbud om snekkerkurs av NAV
NAV telefon (satt over til 6 forskjellige personer først): "Du henvender deg om attføringssøknad til ditt lokale NAV-kontor. Greiest hvis du møter opp i person."
*kjører dit*
Vårt NAV-kontor: "Nei, vi har ingenting med attføring å gjøre. Du må henvende deg til NAV Arbeid i nabokommunen."
*kjører dit*
NAV i nabokommunen: Skal du ha attføring? Du virker ikke syk nok til det. Hvorfor skal du få attføring? *forklarer* "Vel, du må uansett fylle ut et skjema først, og det kan du laste ned fra internett. Kom tilbake når du har gjort det"
*oppgitt, på gråten*
Fredag, en uke senere, levere skjema:
NAV i telefonen: "Ja, det stemmer! NAV Arbeid er nå overført til ditt lokale NAV-kontor!"
*lettet, kjører dit*
Vårt NAV-kontor: "Beklager, men NAV Arbeid er fremdeles ikke startet opp her. Vi er litt forsinket så du må levere til nabokommunen enda."
*sliten, kjører dit*
Mandagen etter, NAV i nabokommunen: Nei, nå har vi overført tjenestene til ditt lokale NAV-kontor, så du må kjøre dit med skjemaet.
*gråter*
Og slik fortsatte det. Jeg er kronisk hjertesyk, og mange dager orker jeg et par timer med aktivitet. En kjøretur til nabokommunen kan slite meg fullstendig ut.