Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Venstremann advarer mot muslimer på Stortinget

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 14:40   #21
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Venstremann advarer mot muslimer på Stortinget

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Homofrie strender, du. og

Skulle det bli forbudt å gå hånd i hånd for to av samme kjønn på de strendene? Eller skulle det bli forbudt for alle med homofil legning å gå på de strendene? Hvordan kan man se det da?

Man hakket verre er islamsk råd som ikke klarer å ta avstand for døsstraff for homofili. Dvs de sier vel at her i Norge er det uaktuelt med det, fordi i Norge er homofili lov, men i Iran f eks, så er det ikke like greit å ta avstand. Skummelt!!

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 15:20   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis jeg forstår det riktig, så er det av og til vanskelig for muslimer å fordømme andre muslimers handlinger og kalle dem "uislamske". Det er noe med at det er forbudt å definere noen som "frafallen" - det er forbeholdt allah. Det var derfor en eller annen kjent imam kom i trøbbel fordi han først sa at han mente at 9/11 ikke kunne være muslimer. Etterpå kunne han ikke utdype dette, og gikk litt i ring, men jeg oppfattet at det han mente var at det var en handling som var helt uforenlig med islam, og dermed var de som gjorde det ikke "egentlig" muslimer. Men det kunne han ikke si.

Jeg vet ikke om det har noe med det med dødsstraff-greiene å gjøre, altså.

Gammel 12-11-08, 16:16   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En FrP-er på Sørlandet fremmet en sak om homofrie strender.

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Hvordan kan man se det da?

Enkelt, penkelt: For kvinner: Man stiller opp en dødskjekk kar - for menn: man stiller opp ei snerten snelle. Kvinnene må sjekke opp karen, mennene må sjekke opp snella. Funker det ikke - sorry, få'kke gå på stranda her.

Han derre FRP'eren må ha hatt er seriøst problem der inne i skapet sitt, eller så har han enormt høye tanker om seg selv.

Gammel 12-11-08, 16:23   #24
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis jeg forstår det riktig, så er det av og til vanskelig for muslimer å fordømme andre muslimers handlinger og kalle dem "uislamske". Det er noe med at det er forbudt å definere noen som "frafallen" - det er forbeholdt allah. Det var derfor en eller annen kjent imam kom i trøbbel fordi han først sa at han mente at 9/11 ikke kunne være muslimer. Etterpå kunne han ikke utdype dette, og gikk litt i ring, men jeg oppfattet at det han mente var at det var en handling som var helt uforenlig med islam, og dermed var de som gjorde det ikke "egentlig" muslimer. Men det kunne han ikke si.

Jeg vet ikke om det har noe med det med dødsstraff-greiene å gjøre, altså.

Dersom jeg har forstått Islam riktig er alt på jorden, vi inkludert muslim. Det at handlinger kan være uforenelig med Islam gjør ikke at man ikke er muslim. Muslim som betegnelse er noe som er skapt av Allah. Det at f.eks. jeg ikke er troende betyr at jeg er kafir (unnskyld stavemåten om det er feilstavet), nemlig en vantro. Dermed blir det vanskelig selv for en Imam å si at noen ikke er muslimer til tross for at de utfører handlinger som ikke er forenelig med Islam.
Når det gjelder å utstede en fathwa er det mulig for en Immam å gjøre dersom noen krenker Islam. Som var tilfellet med bamsen Mohammed, Mohammed-tegningene, og sataniske vers ifølge enkelte.

Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 16:38   #25
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det bugner jo av muslimer på Stortinget. Jeg tilhører de som ikke bruker en kalori på å bekymre meg over dette. Det er utfordringer i forhold til innvandring altså, men ingenting tyder foreløpig på at muslimer eller innvandrere generelt (det finnes faktisk innvandrere som ikke er muslimer også) er spesielt gira på å ta over makta og helomvende landet. Jeg synes vi burde hatt flere muslimer og innvandrere på stortinget, i det minste lokalpolitisk i de områdene hvor man har stor konsentrasjon av innvandrere. Hvis man er i mot dette, så er man også etter min mening i mot integrering.

Emneord
innvandrere, muslimer, politikk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.