|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Venstremann advarer mot muslimer på Stortinget
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Venstremann advarer mot muslimer på StortingetHvis jeg forstår det riktig, så er det av og til vanskelig for muslimer å fordømme andre muslimers handlinger og kalle dem "uislamske". Det er noe med at det er forbudt å definere noen som "frafallen" - det er forbeholdt allah. Det var derfor en eller annen kjent imam kom i trøbbel fordi han først sa at han mente at 9/11 ikke kunne være muslimer. Etterpå kunne han ikke utdype dette, og gikk litt i ring, men jeg oppfattet at det han mente var at det var en handling som var helt uforenlig med islam, og dermed var de som gjorde det ikke "egentlig" muslimer. Men det kunne han ikke si.
|
|
|
#23 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Enkelt, penkelt: For kvinner: Man stiller opp en dødskjekk kar - for menn: man stiller opp ei snerten snelle. Kvinnene må sjekke opp karen, mennene må sjekke opp snella. Funker det ikke - sorry, få'kke gå på stranda her.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Dersom jeg har forstått Islam riktig er alt på jorden, vi inkludert muslim. Det at handlinger kan være uforenelig med Islam gjør ikke at man ikke er muslim. Muslim som betegnelse er noe som er skapt av Allah. Det at f.eks. jeg ikke er troende betyr at jeg er kafir (unnskyld stavemåten om det er feilstavet), nemlig en vantro. Dermed blir det vanskelig selv for en Imam å si at noen ikke er muslimer til tross for at de utfører handlinger som ikke er forenelig med Islam. |
|
|
|
#25 |
|
Ekvilist
|
Sv: Venstremann advarer mot muslimer på StortingetJa, det bugner jo av muslimer på Stortinget. Jeg tilhører de som ikke bruker en kalori på å bekymre meg over dette. Det er utfordringer i forhold til innvandring altså, men ingenting tyder foreløpig på at muslimer eller innvandrere generelt (det finnes faktisk innvandrere som ikke er muslimer også) er spesielt gira på å ta over makta og helomvende landet. Jeg synes vi burde hatt flere muslimer og innvandrere på stortinget, i det minste lokalpolitisk i de områdene hvor man har stor konsentrasjon av innvandrere. Hvis man er i mot dette, så er man også etter min mening i mot integrering.
|
![]() |
| Emneord |
| innvandrere, muslimer, politikk |
|
|