|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
godt brukt
|
Hvilken amarone til bryllupsdagen?Domìni Veneti Amarone della Valpolicella Classico 2003/2004 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Livsnyter
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Dette overlater jeg til Nebbia eller Veronal å svare på. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
godt brukt
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Jeg trodde forresten vi hadde tre års bryllupsdag. Det viste seg å være to, det kunne en venninne av meg fortelle. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Opp og ned
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Domìni Veneti Amarone della Valpolicella Classico 2003/2004
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Spørs om ikke Masi sin er litt for ung.
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Ikke glad i Masi Costasera Amarone? Går det an?
|
|
|
#11 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?
Veeeel.. Skal selvsagt innrømme at jeg ikke har smakt Amaronen.. Men Masi generelt ellers er jeg ikke så glad i!
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Det vil jeg våge å påstå at er to vidt forskjellige ting. Og vel så det.
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Masi eller Pegrandi. Begge er klart bedre enn Domeni veneti og Valpantena. Kjenner ikke til Santi. 2004 er generelt hakket bedre enn 2005 (men 2005 er også veldig bra).
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?@Salt: Å disse toppvinene til Masi (les: amarone) på grunnlag av de billigste Masivinene som de fleste kjenner er som å tro at en Audi R8 ikke er kul/kjører fort fordi Audi A2 er stygg/er en sinke. Masi er blant topp 5-produsentene av enkeltvinmarksamaronene. Amarone!
|
|
|
#16 |
|
villende
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Her er jeg ikke enig. Den siste på listen din, i 2005-årgang, er en av de beste Amaronene jeg har smakt i det siste. Et supert kjøp til den prisen, og mannen min, som er like vinnerd som Nebbia og Veronal ( |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?
Poenget mitt var at jeg ikke ville valgt Masi personlig, fordi jeg ikke har likt de andre, og jeg pleier ikke kjøpe flere av ting jeg ikke liker. Til tross for at de skal være bedre. Og ingen har disset noen ting her..
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?Jeg ville valgt Masi. Om ikke annet fordi jeg er utrolig fascinert av dem som produsent. De fleste vinprodusenter er enten eller. Masi er både og. De har enorm portefølje som spenner over alt fra billig rølpevin til fantastiske amaroner. Der de fleste produsenter nøyer seg med 2-5 viner, har Masi over 30. De er både erkekonservative og innovative. Og kvaliteten på de beste vinene deres står ikke tilbake for noen. |
|
![]() |
|
|