Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken amarone til bryllupsdagen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-08, 12:18   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken amarone til bryllupsdagen?

Domìni Veneti Amarone della Valpolicella Classico 2003/2004

Masi Costasera Amarone Classico 2005

Pegrandi Amarone della Valpolicella 2004

Santi Amarone della Valpolicella 2004

Valpantena Amarone della Valpolicella 2005

Disse kan jeg velge mellom på mitt vinmonopol.
Tenkte å servere ost til.

Nebbia, Veronal, eller andre vinfolk, hva ville dere valgt?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 14:49   #2
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken amarone til bryllupsdagen?

Dette overlater jeg til Nebbia eller Veronal å svare på.
Jeg bare dytter litt på tråden for deg samtidig som jeg sikler litt i det skjulte og gleder meg uhemmet til jeg kan nyte slike edle dråper igjen. Litt lei av å være gravid nå ja.

Forresten, gratulerer med kommende bryllupsdag.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 14:57   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville sikkert safet på Masi Costasera, siden den er jevnt over bra og jeg ikke kjenner de andre. :bidrar:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-08, 20:19   #4
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg ville sikkert safet på Masi Costasera, siden den er jevnt over bra og jeg ikke kjenner de andre. :bidrar:

Ja jeg lurte litt på denne.Takk for svar.

Gammel 12-11-08, 20:20   #5
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Jeg trodde forresten vi hadde tre års bryllupsdag. Det viste seg å være to, det kunne en venninne av meg fortelle.
Forøvrig er det neste uke, og jeg tenkte jeg skulle overraske mannen med vin og ost.

Gammel 12-11-08, 20:45   #6
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Domìni Veneti Amarone della Valpolicella Classico 2003/2004

Den syns jeg hørtes veldig god ut, tror ikke jeg har smakt andre en Masi sin her. Selv liker jeg tunge røde viner med masse smak.

Gratulerer med bryllupsdag da.

Gammel 13-11-08, 17:05   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Takk. Flere som har noen tips?

Gammel 13-11-08, 17:28   #8
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørs om ikke Masi sin er litt for ung.
Jeg hadde en 2004-årgang her for litt siden, og den trengte mye luft før den kunne drikkes.
Jeg har desverre ikke prøvd de andre, så jeg kan ikke komme med noe tips.

Gammel 13-11-08, 17:31   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Hm. Jeg er generelt ikke så glad i Masi-vinene.. Jeg tror jeg personlig hadde gått for Domìni..

Gammel 13-11-08, 17:32   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke glad i Masi Costasera Amarone? Går det an?

(Jeg er en sucker for Campofiorin, men Amaronen kom seg etter en lang luftings.)

Gammel 13-11-08, 17:33   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ikke glad i Masi Costasera Amarone? Går det an?

Veeeel.. Skal selvsagt innrømme at jeg ikke har smakt Amaronen.. Men Masi generelt ellers er jeg ikke så glad i!

Gammel 13-11-08, 17:34   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Det vil jeg våge å påstå at er to vidt forskjellige ting. Og vel så det.
Det er jo ikke samme drueklasen en gang.

Gammel 13-11-08, 17:36   #13
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det vil jeg våge å påstå at er to vidt forskjellige ting. Og vel så det.

Good to know!

Gammel 13-11-08, 19:00   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Masi eller Pegrandi. Begge er klart bedre enn Domeni veneti og Valpantena. Kjenner ikke til Santi. 2004 er generelt hakket bedre enn 2005 (men 2005 er også veldig bra).

Dette innlegget er forøvrig kvalitetskontrollert fra suffløren i sofaen.

Gammel 13-11-08, 19:06   #15
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Salt: Å disse toppvinene til Masi (les: amarone) på grunnlag av de billigste Masivinene som de fleste kjenner er som å tro at en Audi R8 ikke er kul/kjører fort fordi Audi A2 er stygg/er en sinke. Masi er blant topp 5-produsentene av enkeltvinmarksamaronene. Amarone!

Gammel 13-11-08, 19:09   #16
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er jeg ikke enig. Den siste på listen din, i 2005-årgang, er en av de beste Amaronene jeg har smakt i det siste. Et supert kjøp til den prisen, og mannen min, som er like vinnerd som Nebbia og Veronal () er helt enig.

(Jeg har faktisk kjøpt opp et lite parti av den, fordi jeg falt så pladask. )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 19:10   #17
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

@Salt: Å disse toppvinene til Masi (les: amarone) på grunnlag av de billigste Masivinene som de fleste kjenner er som å tro at en Audi R8 ikke er kul/kjører fort fordi Audi A2 er stygg/er en sinke. Masi er blant topp 5-produsentene av enkeltvinmarksamaronene. Amarone!

Poenget mitt var at jeg ikke ville valgt Masi personlig, fordi jeg ikke har likt de andre, og jeg pleier ikke kjøpe flere av ting jeg ikke liker. Til tross for at de skal være bedre. Og ingen har disset noen ting her..

Gammel 13-11-08, 19:25   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Har bare smakt Masi Amarone og den var fortreffelig iallefall.

Gammel 13-11-08, 22:11   #19
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg ville valgt Masi. Om ikke annet fordi jeg er utrolig fascinert av dem som produsent. De fleste vinprodusenter er enten eller. Masi er både og. De har enorm portefølje som spenner over alt fra billig rølpevin til fantastiske amaroner. Der de fleste produsenter nøyer seg med 2-5 viner, har Masi over 30. De er både erkekonservative og innovative. Og kvaliteten på de beste vinene deres står ikke tilbake for noen.

Valpantena er også er bra produsent, og i forhold til pris er den et godt kjøp. Men sammenliknet med Masi og Vaona (Pegrandi) synes jeg den blir for veik. Ellers er vel Santa Sofia tilgjengelig på alle pol? Den er bedre enn alle du har listet opp. 2004-modellen som er i salg nå er så full av garvesyre at den har veldig godt av å luftes i en karaffel i et par timer.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.