Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger jeg Norton?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-08, 21:48   #1
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Trenger jeg Norton?

Jeg kjøpte laptop for et par måneder siden, og da fulgte det med 60 dager gratis Norton antivirus. Nå er de to månedene snart over, og jeg kjenner at jeg ikke har så veldig lyst til å betale mange hundre kroner for å fornye hvis det finnes gratis alternativer som er like gode (eller kanskje bedre?).

Så da er spørsmålet om noen vet om slike alternativer finnes?

Gammel 13-11-08, 21:51   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger jeg Norton?

AVG free (download free-versjonen)

Ingen trenger Norton. Så nå blir det din hodepine å bli kvitt det ...

Gammel 13-11-08, 21:52   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, du trenger ikke norton. Norton er et svært slitsomt program... jeg liker avg bedre, har gratisversjonen nå og er litt usikker på om jeg skal oppgradere til den man betaler for.

Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 21:52   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Bruker Avast. Aldri Norton

Gammel 13-11-08, 21:57   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

AVG free (download free-versjonen)

Ingen trenger Norton. Så nå blir det din hodepine å bli kvitt det ...

Takk for tips. Har du også noen tips til hvordan jeg blir kvitt Norton, da?

Gammel 13-11-08, 21:58   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Norton bruker fryktelig mye maskinressurser. Og det er vanskelig å bli kvitt, men prøv heller et annet program.

Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 21:59   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

NEI! NEI! NEI!

Avast eller AVG, begge er gratis og begge er gode.

a. Last ned installasjonsfilen til en av dem, og last ned Norton Removal Tool ( http://service1.symantec.com/Support...05033108162039 )

b. Koble fra internett, fjern Norton, installer Avast eller AVG.

c. Når du er ferdig kan du gå og vaske hendene dine, og aldri nevne Norton igjen.

Gammel 13-11-08, 22:00   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du bør bli kvitt norton før du installerer noe annet. Jeg fikk et lurveleven her da Norton og Avast krangla om å være det ledende antivirusprogrammet på maskina mi

Nå har jeg AVG free og det gjør akkurat passe lite utav seg.

Katta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 22:00   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Takk for tips. Har du også noen tips til hvordan jeg blir kvitt Norton, da?

Nei, jeg har gjort det en gang og har fortrengt hvordan jeg sleit. Du finner oppskrift på nett.

Gammel 13-11-08, 22:02   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

NEI! NEI! NEI!

Avast eller AVG, begge er gratis og begge er gode.

a. Last ned installasjonsfilen til en av dem, og last ned Norton Removal Tool ( http://service1.symantec.com/Support...05033108162039 )

b. Koble fra internett, fjern Norton, installer Avast eller AVG.

c. Når du er ferdig kan du gå og vaske hendene dine, og aldri nevne Norton igjen.

Se der! Er det ikke utrolig at man må laste ned et "tool" for å fjerne et program?
Og ang c)

Gammel 13-11-08, 22:08   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

NEI sier mannen min.
han soer norton er det stølrste makkverke som finnes

Gammel 13-11-08, 22:14   #12
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Norton i mangel på kunnskap om noe annet...... Jeg prøvde å legge inn noe annet på den stasjonære og da klikka hele dritten... På denne bærbare fulgte Norton med og nå har jeg Norton 360. Vet ikke om jeg tør å prøve noe annet. Selv om jeg vet at det ikke er det beste....

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 22:23   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt Norton, og jeg kunne ikke se et eneste punkt det var bedre på enn Avast.

Har ny maskin nå, med medfølgende McAfee, men kommer til å gå tilbake til Avast når gratisperioden er over.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-08, 22:24   #14
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har Norton i mangel på kunnskap om noe annet...... Jeg prøvde å legge inn noe annet på den stasjonære og da klikka hele dritten... På denne bærbare fulgte Norton med og nå har jeg Norton 360. Vet ikke om jeg tør å prøve noe annet. Selv om jeg vet at det ikke er det beste....

http://www.foreldreportalen.no/forum...32&postcount=7

Gammel 13-11-08, 22:26   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen........ er det bare å avinnstallere og så legge inn noe nytt? Hva er det som gjør at de to andre nevnte programmene er bedre? Hva er de bedre på?

Gammel 13-11-08, 22:36   #16
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Standard

Norton er ekstremt ressurskrevende og temmelig ustabilt. Det installerer seg nesten like dypt og kronglete som et virus på maskinen, og som du ser over er det vanskelig å bli kvitt også. Helt avhengig av din maskintype, hovedkort, grafikkort etc kan det gå bra, eller det kan skjære seg helt (maskinen henger, kræsjer, merkelige ting skjer)

Norton griper inn i internettbruken også på en kollossalt irriterende måte (igjen, litt avhengig av hva du gjør), og hindrer andre programmer som kobler seg til internett (chat, torrent, skype...) i å virke skikkelig.

Når det så ikke beskytter bedre mot virus enn andre programmer, og på toppen av alt koster penger, er det bare å lempe det ut og heller installere et lite, raskt, stabilt, godt beskyttende gratisprogram.

Gammel 13-11-08, 22:42   #17
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

:nyvaskede hender:

Gammel 13-11-08, 22:44   #18
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

"Du trenger å gi tilbakemeldinger til andre brukere før du kan gi til Mauser igjen."

Gammel 13-11-08, 22:45   #19
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

:nyvaskede hender:

Hvilket program valgte du?

Jeg synes dette er skikkelig skummelt etter alt tullet som skjedde sist gang jeg prøvde meg.... Men det skal sies at jeg ikke hadde fått vekk Norton skikkelig, så det kranglet med det nye programmet og maksinen låste seg og må reinnstalleres.

Gammel 13-11-08, 22:49   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Jeg valgte AVG fordi det var lenke dit i tråden her. Jeg fulgte oppskrifta til Mauser og det gikk helt knirkefritt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.