|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva føler du i forhold til barnevernet? | |||
Jeg er glad de finnes |
![]() ![]() ![]() ![]() |
186 | 79,83% |
Jeg synes de er skumle |
17 | 7,30% |
Jeg ville benyttet dem selv UTEN problemer dersom jeg trengte det |
53 | 22,75% |
Jeg ville synes det var et nederlag å selv måtte ha hjelp derfra |
85 | 36,48% |
Jeg ville synes det varen skam å selv måtte ha hjelp derfra |
27 | 11,59% |
For meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei |
69 | 29,61% |
De har ingenting med å blande seg inn i familielivet til mennesker |
1 | 0,43% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt positiv erfaring med barnevernet |
90 | 38,63% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner noen som har hatt negativ erfaring med barnevernet |
63 | 27,04% |
(Ekstra-spørsmål):Jeg kjenner ingen (som jeg vet om) som har vært i kontakt med barnevernet |
66 | 28,33% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 233. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetHer svarte jeg flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetMin følelse står der ikke: Jeg føler at de IKKE gjør jobben sin!!!! :sinna: |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg har endel med barnevernet å gjøre gjennom jobb. Jeg er selvfølgelig glad de finnes. Og jeg ser at mye mediadekning er ensidig og delvis feil. Likevel tror jeg at jeg hadde fått litt panikk om de ville ha noe med meg personlig å gjøre...Jeg kjenner ingen utenom jobb som har hatt erfaring med barnevernet (bortsett fra i adopsjonssaker). Gjennom jobb har jeg møtt mennesker som har hatt positive og negative erfaringer med barnevernet, og jeg har møtt foreldre som har hatt negative erfaringer der det er helt åpenbart for alle andre at det var helt nødvendig for barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er glad de finnes, og hadde nok sikkert kunne bedd dem om hjelp hvis jeg trengte det, og jeg kjenner ingen som jeg vet som har vært i kontakt med dem...
![]() |
#65 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetFor meg ville hjelp fra BV være siste utvei og jeg kjenner heller ikke (som jeg vet om) noen som har hatt med BV å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg benyttet meg av dem da jeg var kreftsyk og trengte avlasting til min sønn. En veldig god opplevelse, og vi fikk annen hjelp også det var nemlig barnevernet som betalte sykepleieren som var hjemme hos oss slik at jeg kunne være hjemme hos min sønn. |
![]() |
![]() |
#67 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernet
![]() |
#68 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Mener du virkelig at det alltid er likhetstegn mellom at man trenger hjelp og at man ikke er "bra nok"?
![]() |
#69 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetOysan, eek neeeeih ok jeg prøvde sorry herrer og fruer her var det så mange ubearbeidede :moahahaha: knapper som blei trykket inn sammtidig at litt brutal ærlig og ofte fullstendig usensurert og ubehøvlet nettblotting er et uungåelig resulat. Laaang og uff så alt for personlig(igjenn Sist redigert av era : 16-11-08 kl 12:40. Årsak: "detter" er ikke noe ord |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg må prikke andre brukere før jeg får prikke era igjen.
![]() |
![]() |
#71 |
weird
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetVeldig bra, era.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Erfaren nok
|
Nei. Jeg gjør jo ikke det. Men likevel er jeg ganske sikker på at JEG ville ha følt det.
![]() |
#73 |
weird
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetNettopp derfor er det jo så viktig å fortelle de som søker hjelp at det de gjør er å være gode foreldre. For du er nok ikke alene om å skulle føle det sånn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetGlemte å trykke på at jeg er glad de finnes.
![]() |
#75 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetFor meg ville hjelp fra dem ville være siste utvei - krysset jeg av da undersøkelsen ble laget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetJeg er veldig glad for at de finnes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetNå har jeg ikke lest svarene i tråden...
![]() |
#78 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinoff fra Mims myter om barnevernetGammel tråd, som kom opp fordi noen har svart på undersøkelsen. Uansett, har lukket pollen nå.
![]() |
|
|