Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Utedress til barnehage

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-08, 00:05   #1
McCat
Nybegynner

McCat sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
McCat har et hav av muligheter foran seg
Standard

Utedress til barnehage

Hei
Gutten vår skal få utedress til barnehage til jul. Han begynner i barnehage i januar 2009. Da er han nesten 1 år, foreløpig går han ikke.
Vi bor i Bergen, så dressen må være varm og tåle regn. Har sett litt på Polarn o. Pyret samt Reima sine nettsider. Hva anbefaler dere?

Takk for alle gode tips

McCat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:13   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utedress til barnehage

reimatec er i hvertfall supert til de små...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:14   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til en liten tass ville jeg kjøpt Reima. Iallefall en lett dress som er ok å bevege seg i. Ikke en stiv og tung en.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:14   #4
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Abonnerer på denne jeg! Har en gutt som forhåpentligvis også begynner i barnehage på nyåret og som fyller ett år i januar. Følger med...

Gammel 17-11-08, 00:16   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Reima ja. Den hadde vi til storebror første året i barnehage, veldig bra dress.

Gammel 17-11-08, 00:19   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med Troll, den med avtagbart for. Har ikke sansen for Reima.... Synes ikke den tåler noe særlig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:22   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har vært veldig fornøyd med Troll, den med avtagbart for. Har ikke sansen for Reima.... Synes ikke den tåler noe særlig.

Jeg synes Reima sine er supre til de under 2-3 år. Men for de over 3 holder de ikke helt mål. Om man ikke kjøper den Tec + da. Men den er ganske dyr. Jeg synes Troll sin virker stivere?
Selv hadde Hannah Name It som ettåring, funka fint det og.

Gammel 17-11-08, 00:22   #8
McCat
Nybegynner

McCat sin avatar

Standard

Har sett på tv2 sin test, der kom Lindex sin dress bra ut. Noen som har erfaring med denne?
Av det jeg har sett på nettsidene til Reima, synes jeg designet er litt kjedelig - liker bedre POP sitt design.
Noen som har erfaring med POP vinterdress?

Gammel 17-11-08, 00:23   #9
McCat
Nybegynner

McCat sin avatar

Standard

Her er forresten linken til TV2 sin test:
http://www.tv2underholdning.no/hjelp...cle2269161.ece

Gammel 17-11-08, 00:24   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av McCat, her.

Har sett på tv2 sin test, der kom Lindex sin dress bra ut. Noen som har erfaring med denne?
Av det jeg har sett på nettsidene til Reima, synes jeg designet er litt kjedelig - liker bedre POP sitt design.
Noen som har erfaring med POP vinterdress?

Jeg har ikke sjekket ut Lindex sin. Men jeg TROR at den dressen nettopp er litt stivere og tyngre enn Reima. Men at den Lindexdress er helt ok for de som er litt større og beveger seg lettere.
POP har jeg ikke noe erfaring med.

Gammel 17-11-08, 00:25   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Btw er det ikke sånn super tiltro til tv2 sine tester her inne. Det er tatt opp i andre tråder.

Gammel 17-11-08, 00:28   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Utedress til barnehage

Reima Tec.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:28   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg synes Reima sine er supre til de under 2-3 år. Men for de over 3 holder de ikke helt mål. Om man ikke kjøper den Tec + da. Men den er ganske dyr. Jeg synes Troll sin virker stivere?
Selv hadde Hannah Name It som ettåring, funka fint det og.

Jeg har igrunn ikke så mye erfaring med Reima, men er helt enig i at den ikke er bra nok for de over 3 år. Den Trolldressen jeg hadde var ikke stiv. Men den er 5-6 år gammel så det har sikkert skjedd noe siden da. Begge gutta har brukt den.

Forøvrig har jeg en Lindexdress som jeg er veldig fornøyd med. Den har også begge gutta brukt når de var ca 1.5 år. Men den er mye tykkere enn Troll og Reima (babymodellen). Men lillebror brukte begge de to dressene forrige vinter og det funka bra.

Gammel 17-11-08, 00:29   #14
McCat
Nybegynner

McCat sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Btw er det ikke sånn super tiltro til tv2 sine tester her inne. Det er tatt opp i andre tråder.

Godt å vite!! Jeg er fersk, både på denne siden og som mor

Veldig kjekt å få så mange gode svar, så raskt! Dette er gøy

Tusen takk

Gammel 17-11-08, 00:34   #15
McCat
Nybegynner

McCat sin avatar

Standard

Jeg har igrunn ikke så mye erfaring med Reima, men er helt enig i at den ikke er bra nok for de over 3 år. Den Trolldressen jeg hadde var ikke stiv. Men den er 5-6 år gammel så det har sikkert skjedd noe siden da. Begge gutta har brukt den.

Forøvrig har jeg en Lindexdress som jeg er veldig fornøyd med. Den har også begge gutta brukt når de var ca 1.5 år. Men den er mye tykkere enn Troll og Reima (babymodellen). Men lillebror brukte begge de to dressene forrige vinter og det funka bra.

Bør vi ha 2 dresser? En til barnehage og en til hjemme?
Dette er jo helt nytt for meg.....

Gammel 17-11-08, 00:36   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av McCat, her.

Bør vi ha 2 dresser? En til barnehage og en til hjemme?
Dette er jo helt nytt for meg.....

Bør og bør... Jeg har alltid hatt det. Er for lat og glemsk til å huske å ta en dress med meg fram og tilbake. . Hjemme/reservedressen er som regel litt billigere enn hoveddressen.

Gammel 17-11-08, 00:38   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke giddet ha 2 dresser til en som er så liten. Vi hadde ikke det. Evt kan du ha en veldig billig en hjemme.
Nå har vi to, men det skyldes at han kan være ute flere ganger daglig og stadig bader i søle.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:40   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg hadde ikke giddet ha 2 dresser til en som er så liten. Vi hadde ikke det. Evt kan du ha en veldig billig en hjemme.
Nå har vi to, men det skyldes at han kan være ute flere ganger daglig og stadig bader i søle.

Når jeg tenker meg om så hadde vi bare den ene Trolldressen den første vinteren for begge to..... Men etter det har det vært to stk.

Gammel 17-11-08, 00:42   #19
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg tenker meg om så hadde vi bare den ene Trolldressen den første vinteren for begge to..... Men etter det har det vært to stk.

Vi har også hatt 2 etter første vinteren, men jeg kjører to ulike størrelser, med den som passer best i barnehagen. Det er litt lettere på større barn, de små er ikke fullt så fleksi.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 01:51   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

ReimaTec babymodell med varmeplate i rompa. Det blir mye sitting på de små og da er det greit med litt ekstra polstring.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.