Sv: The Crop Circles
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Det at noen kornsirkler beviselig er laget av mennesker, er selvsagt ikke noe endelig bevis for at ikke noen andre kornsirkler kan være laget av aliens. Men hvis man setter alternativene opp mot hverandre: 1) noen kornsirkler er laget av mennesker og noen andre er laget av aliens, eller 2) noen kornsirkler er laget av mennesker og alle de andre er også laget av mennesker, så vet jeg godt hvilket alternativ som fremstår som mest sannsynlig i mitt hode.
Jo, men OM de mystiske kornsirklene - som har vært beskrevet helt ifra 1800-tallet - fant sted først på overnaturlig vis, var det naturlig at menneskene ønsket en forklaring på fenomenet. De som ikke aksepterte en overnaturlig forklaring, ønsket å finne ut om de klarte å lage en lignende kornsirkel selv. Så satte de vel igang.
Men snakker man sannsynlighet i forhold til vitenskapelige bevis, så forstår jeg jo at folk flest velger ditt alternativ 2.
Opprinnelig lagt inn av teofelia
Det at Gry Jannicke Jarlum skulle være det mennesket som eventuelle aliens velger å kontakte når de først kommer hit, er det ultimate beviset mot utenomjordisk intelligens, spør du meg.
Det er helt klart at den damen sliter litt med å bli tatt på alvor!
Kan jo hende at de utenomjordiske ikke er så intelligente som oss! 
Og jeg lurer litt på hva slags foredrag Esme egentlig var på, så jeg googlet opp denne Rauni-Leena og fant denne siden! Overrasker meg at Esme frekventerer den slags forsamlinger. 
Utdrag fra siden: "Det vil bli en ny verdensorden, hvor universets intellekt, en allestedsnærværende skjønnhet og kjærlighet, toleranse og forståelse råder. Hvert menneske virkeliggjør sitt eget livs plan. Alle vandrer på forskjellige nivåer mot det samme målet, hver i sin egen takt og i overensstemmelse med sin egen skjebne. Uavhengige av hvor lenge vi lever, setter hver av oss sitt spor i universet, og sporet kan være helt annerledes enn det man ut fra jordiske kriterier tror. "Hvis man stempler ufoene som nonsens, stikker man samtidig hodet i sanden. Det hjelper ikke i det lange løp, for før eller senere stilles enhver foran de ytterstene spørsmålene. Da er det spørsmål om livets mening og universets omfang." Rauni-Leena Luukanen har i de senere årene deltatt i utallige internasjonale kongresser for romforskning og ufologi. Ufoene er virkelige, humanoidene har allerede steget ned på jorden."
Jeg synes dette er spennende tanker (men forstår også at mange forbinder dem med rene psykoser ), i den grad at jeg ikke helt kan forestille meg at Jorden skal forbli noenlunde som vi opplever den i dag. Mange mener at Jorden er i forfall. Polarisen smelter, vi har fler tilfeller av jordskjelv, tsunamier, orkaner. I Norge har vi det jo deilig, men hva vil skje om 10 år, 50 år, 200 år? Vi har jo vært i en sinnsyk utvikling de siste årene, med skoler, medisiner, elektronikk, massemedier, internett, foto/film osv. Masse flott - hvis man ser bort fra de voldsomme kontrastene - og vi er mer intelligente enn noensinne. Hvordan vil utviklingen være videre, skal den gå like fort?
Jeg vet at mange (jeg også) liker best å gripe dagen og skjerme seg litt for hva som skjer i verden - det er en overlevelsesmekanisme - men jeg blir bare så nysgjerrig... Skal vi bare fødes, leve en stund og dø, ferdig med det?
Dette er eksistensielle spørsmål mennesket alltid har stilt seg, men tør man tenke tanken fullt ut - og hvordan åpner man isåfall for videretenkning rundt hva som kan være svarene? Da faller det naturlig å spørre seg om det er noe liv utenfor Jorden, og om vi har en universiell abstrakt kraft eller Gud.