Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: leser du reklame som kommer i posten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 00:13   #1
Frantzen
Passiv

Standard

Spinoff: leser du reklame som kommer i posten?

For min del havner all reklame i papirsøpla - ulest.
Jeg tror jeg kan telle på èn hånd de gangene jeg bevisst har interessert meg for å bla i reklameblad, da har det vært møbelreklame. Jeg syns rett og slett reklame er bare plunder og heft.

Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 00:14   #2
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: leser du reklame som kommer i posten?

Ja, gjør faktisk det for det hender jeg kommer over noe jeg bare må ha.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 00:14   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selectkatalogen! Den ultimate dolektyre.

Gammel 19-11-08, 00:15   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser gjennom det som er interessant av reklamen og kaster resten med det samme. Sparer en del penger på å gå gjennom reklamen vi får.

Gammel 19-11-08, 00:15   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi reservert oss mot reklame, så det eneste vi får, takk og lov, er de hersens innstikkene som følger med avisa. Disse går ulest i søppelcontaineren når jeg passerer den på veien fra postkassa og hjem. Dersom de ender opp med hjem, går de ulest i papirinnsamlingsdunken på kjøkkenet.

Gammel 19-11-08, 00:15   #6
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Noe hiver jeg med en gang og andre ting leser jeg. Kommer over mange gode tilbud når man tar seg tid til å lese reklamen.

Gammel 19-11-08, 00:16   #7
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg finner vel omtrent 1/4 av det som kommer interessant...ikeakatalogen, møbelkataloger, enkelte matbutikker og ett par gratisaviser....sønnen leser leketøyskatalogene.

Ina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 00:18   #8
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jeg ser gjennom det som er interessant av reklamen og kaster resten med det samme. Sparer en del penger på å gå gjennom reklamen vi får.

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Noe hiver jeg med en gang og andre ting leser jeg. Kommer over mange gode tilbud når man tar seg tid til å lese reklamen.

Jeg vet at noen leter opp billige dagligvarer, men da blir det jo masse kjøring - som ikke er hverken billig eller miljøvennlig (evt løping, det er jo i såfall en sunn (og underholdende ) bieffekt ) i mellom butikker? Jeg har to-tre butikker jeg handler i og har god oversikt over hva som lønner seg å kjøpe.

Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 00:19   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff: leser du reklame som kommer i posten?

Vi får ikke reklame, vi har "Nei takk" sticker på postkassen. Det er jo bare søppel.
Vi får ikke telefonkatalogene heller, reservert mot det og.
Det eneste som fortsatt havner der er Frogner bydelsavis, og det er greit, den ser jeg gjennom.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 00:20   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Har reservert oss mot reklame. Savner kun IKEA katalogen og bladene med leker før jul.

Gammel 19-11-08, 00:21   #11
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg vet at noen leter opp billige dagligvarer, men da blir det jo masse kjøring - som ikke er hverken billig eller miljøvennlig (evt løping, det er jo i såfall en sunn (og underholdende ) bieffekt ) i mellom butikker? Jeg har to-tre butikker jeg handler i og har god oversikt over hva som lønner seg å kjøpe.

Vi kjører ikke ekstra for å spare 10 kroner, men når det er større tilbud lønner det seg fort. Kanskje ikke for miljøet, men...

Gammel 19-11-08, 00:23   #12
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Snakker ikke om matvarer her. Leser reklamen fra Ica Maxi, men det er alt. Kjøpte f.eks Hanna Montana sengesett for en stund siden. Dagstilbud til 135, vanlig pris 200 (eller var det 250?). Trenger ikke å springe fra butikk til butikk, men følger med på gode tilbud, når det er noe jeg har tenkt å kjøpe uansett.

Gammel 19-11-08, 00:30   #13
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser ikke reklame nei.
Har neitakk skilt på postkassen, som forøvrig den som går med reklame har prøvd å pille av. (Vi tok ham på fersken, han tok for seg alle postkassene i blokka vår, for alle hadde jo det "teite" klistermerket.)

Hvis jeg er interessert i å lese om tilbudene til de enkelte butikker så oppsøker jeg reklame. Kan ikke fordra å bli påtvunget masse papir jeg ikke vil ha.

Gammel 19-11-08, 01:00   #14
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg leser reklamen. Blar gjennom den, i hvert fall. Som regel mens jeg står og lager middag.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 01:08   #15
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Vi har "neitakk til reklame", men det hender at de som leverer nattestid kaster oppi likevel.
Skulle ønske at flere butikker kunne sende tilbud via mail, som Coop OBS!

Gammel 19-11-08, 03:39   #16
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ja, gjør faktisk det for det hender jeg kommer over noe jeg bare må ha.

Det er noe av grunnen til at jeg aldri leser reklamen. Vet jeg ikke om det får jeg heller ikke lyst på det. Søplekassen er plassert mellom postkassen og døren og all reklame skuffes ned i den på veien (og det irriterer meg grenseløst at det ikke finnes kildesortering!). Jeg går helt sikkert glipp av noen gode tilbud på den måten, men jeg har uansett ikke hverken tid eller lyst til å farte land og strand rundt for å få tak i dem. Det eneste måtte være hvis det virkelig er noe jeg trenger (som for eksempel ny tørketrommel), men da går det ganske greit å søke opp de tilbudene selv.

IKEA-katalogen koser jeg meg med, da. Den vil jeg ha!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 07:01   #17
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Vi har "Nei takk til reklame" på postkassa, men det hender jeg savner noen reklamebilag . Likevel - det ble så mye unødig reklame til slutt, så valget var ganske enkelt .

Gammel 19-11-08, 08:32   #18
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser reklame i blant, men jeg hopper over det meste. Vi har ikke sånt klistremerke på postkassen, de er så stygge.

Gammel 19-11-08, 08:45   #19
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Du kan lage ditt eget, tegne eller printe ut!
Storesøster har laget et til oss.

Gammel 19-11-08, 09:13   #20
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har "nei takk til reklame" skilt på postkassa, men det dumper nå nedi ting likevel. Mesteparten går i søpla, men jeg leser tilbudsaviser som følger med i avisa...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.