Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvert fjerde barn blir slått av foreldrene 2

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du noen gang blitt slått av din forelder i løpet av oppveksten?
Jeg har blitt slått en gang 21 16,28%
Partneren min har blitt slått en gang 1 0,78%
Jeg har blitt slått flere ganger 31 24,03%
Partneren min har blitt slått flere ganger 9 6,98%
En av oss har blitt slått ved en eller flere anledninger 4 3,10%
Begge har blitt slått ved en eller flere anledninger 8 6,20%
En av oss har vært utsatt for knipsing og harde klaps på rumpen, noe vi ikke anser som "å slå" 18 13,95%
Begge har vært utsatt for knipsing og harde klaps på rumpen, noe vi ikke anser som "å slå" 6 4,65%
Alternativ 7 eller 8, men anser det som å "slå"/ være fysisk voldelig 24 18,60%
Ingen av oss har blitt slått noen gang (ei heller knipset/dasket) 34 26,36%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 129. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-08, 13:36   #41
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvert fjerde barn blir slått av foreldrene 2

Klaps og knips, og ble tatt i øret.

Gammel 19-11-08, 13:40   #42
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig litt vanskelig å svare.
Jeg har fått dask på rumpa én gang. Jeg vet utmerket godt hvor jeg fikk det - men jeg forsvarer det ikke.

Storyen var at jeg - som 5 eller 6-åring sa følgende til min mor: "Hold kjeften på deg din jævladrittkjerrig" Jeg var egentlig et praktbarn som aldri sa eller gjorde noe galt, så jeg tror virkelig at min mor ble så satt ut at hun ikke helt visste om hun skulle le eller bli sint. (jeg visste vel ikke hva jeg sa jeg heller - men jeg hadde sikkert hørt det en eller annen plass da)

Hun valgte da å klapse meg på rumpa og sende meg på rommet. Vi snakket om det etterpå husker jeg - og selv om jeg ikke bærer nag til min mor pga det nå, så definerer jeg det jo som å slå. - Men sånn generelt så har jeg hatt en super mor altså. Det skal hun ha (enda så plagsom hun til tider kan være )

Gammel 19-11-08, 15:12   #43
Slettet bruker
Passiv

Standard

Av de tre jeg vet om at ble slått da de var små så har én vokst opp til å slå sine egne barn og kona si. :dust:
De to andre har vokst opp til meget sterkt overbeviste pasifister. Heldigvis for de to siste ihvertfall.

Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:43   #44
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Kan ikke huske at jeg har opplevd verken det ene eller andre
Om det har skjedd har jeg iallefall ikke hatt noen traumer etter det

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 15:56   #45
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Jeg fikk ris på rumpa m flat hånd et en eller to ganger (krysset av på en gang, for litt usikker). Mamma sier hun gjorde det en gang, etter å ha prøvd alle mulige andre pedagogiske metoder.. Jeg mener at pappa også gjorde det en gang.
Syns ikke jeg har fått noe mén av det, annet enn at trusselen om ris funket veldig bra i etterkant... Og ikke mest pga smerten, men ydmykelsen...
Kunne aldri tenke meg å bruke ris eller annen fysisk avstraffelse på mine barn, men de syns nok jeg tar de hardt i armen av og til - det må være lov, og er ikke å slå. Man skal ikke ydmyke sine barn - det blir de ikke selvstendige eller sterke av. Tvert i mot.
(Men - jeg har hatt lyst til å slå, i forvilelse av å ikke nå inn.. Glad jeg klarer å beherske meg.)

Ørefik er det skummelt. Man kan ødelegge hørselen til barn (og voksne for den saks skyld). Tenk å ha det på samvittigheten...

Gammel 19-11-08, 15:58   #46
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har aldirg blitt slått verken jeg eller mannen.

Gammel 19-11-08, 17:40   #47
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke tid til å lese gjennom tråden nå, så jeg svarer før jeg har lest. Jeg har aldri blitt slått, finnes det ikke noe alternativ for det?

Mannen min har blitt slått og sparket.

Gammel 19-11-08, 17:41   #48
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, nå ser jeg. Jeg burde ha stemt "En av oss har blitt slått". Kan det legges til?

Gammel 19-11-08, 17:42   #49
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har blitt slått/klapset utallige ganger som barn . I tenårene ble jeg regelrett banket opp.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 17:45   #50
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg fikk ris en gang som jeg husker. Mannen min sier han kun ble "truet" med ris.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 20:06   #51
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 20:59   #52
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg har aldri blitt slått eller knipsa/klapsa. Sambo trur kanskje han blei klapsa på baken ein gong, anten den gongen han kasta alle delane til påhengsen i vatnet, eller då han trakk ut båndet på alle kassettane til faren. Sidan han ikkje hugsar det heilt, så har det neppe gitt han varige mein.

Gammel 19-11-08, 21:04   #53
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

.....

Sist redigert av kharadra : 15-08-09 kl 18:17.
kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 21:06   #54
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg har fått ris på rumpa en gang.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 21:25   #55
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Juling flere ganger.

Gammel 20-11-08, 02:54   #56
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Jeg har fått ris på stumpen. Men ser ikke på det som at jeg har blitt slått (da tenker jeg jo straks på mishandling) av mamma og pappa. Men jeg vil aldri gjøre det på mine barn.

Gammel 20-11-08, 23:58   #57
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor gav meg en slags ørefik i kampens hete da vi på det verste stod å hylte til hverandre i den verste pubertetskrangelen. Jeg svarte med å gjengjelde med lik, ørefikliknende klaps, hvorpå hun fikte til meg en gang til. Da satte jeg lissom-såre øyne i henne og klynket "Tenk, du slåååår ditt eget barn!!!" Snakk om å gni det inn. Herregud. Den fighten er blitt nærmest internlegendarisk i ettertid, og vi har snakket mye om den. Vi er like av natur, og kan bli utrolig sinte på hverandre og da kan det ryke en kule varmt. Mamma husker episoden som forferdelig, jeg som... amusing faktisk. Ikke ydmykende, ikke smertefullt. Og meget fortjent, når man tar i betraktning ordene som falt fra min side rett før det smalt første gangen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 10:06   #58
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Jeg har blitt slått flere ganger
Denne undersøkelsen har vært up før. husker jeg skrevet masse der...

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.