Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Debuterer som foreleser ... noen tips?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-08, 09:40   #21
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Debuterer som foreleser ... noen tips?

Lykke til!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 10:04   #22
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til!

Gammel 21-11-08, 15:52   #23
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sukk! Tusen takk for alle gode ord! Dere ER vakre! Jeg tok med meg deres gode ord og kloke råd på veien og grep det hele!

Vel! Klokken ble 12 og jeg marsjerte inn i rommet med faste skritt. La fra meg arkene ved siden av vannglasset, henvendte meg til den personen som satt nærmest og fikk justert min egen klokke. Deretter satte jeg igang.

De to første setnigene var pugget og ble gjennomført med stø stemme. Jeg skuet utover i salen og fant et fast blikk å forholde meg til innledningsvis. Da innledningen var gjort, var det bare å kjøre på.... . Uten manus!

Det gikk veldig fint! Jeg opplevde at jeg hadde forsamlingen med meg (vel 30 stk) og var overrasket over at jeg hørte stemmen min klar, tydelig og selvsikker. En litt "utenpåmegselv" opplevelse, men veldig moro!

Jeg åpnet for spørsmål, kommentarer og innspill avslutningsvis og erfarte at jeg kunne svare godt på det som dukket opp.

Spesielt engasjerende var nok eksempler fra det virkelige liv, og god respons fikk jeg på mine valg av løsninger i forhold til dette.

Så jøye meg.. jeg overlevde og vokste på min erfaring. Virkelig!

Da jeg avsluttet spurte en av mine veiledere om jeg hadde vurdert å holde det samme foredraget på den sonen jeg har hospitert den siste uken. Jeg ble oppfordret til å vurdere dette. Det var et godt kompliment!

Da jeg gikk, tuslet jeg ned til denne sonen og snakket med en av sykepleierne jeg har arbeidet med de siste dagene og lurte på om dette kunne være av intresse for dem. Det var det . Jeg må være en idiot Nå har jeg klart å lage en avtale om å gjenta det hele til tirsdag. Denne gangen overfor mennesker jeg ikke kjenner. Jeg har knapt nok hilst på noen få av dem.

Ja. Jeg ER gal!

Moro!

Sist redigert av amor : 21-11-08 kl 16:46.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 15:55   #24
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Herlig Og jeg visste at dette kom til å gå bra Håper du får en god helg og litt tid til å puste ut

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 15:55   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så moro! Veldig godt jobba, Amor! Det er veldig godt gjort å fullføre sin første presentasjon så bra!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 15:58   #26
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hipp hurra! Der ser du!

Gammel 21-11-08, 16:13   #27
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Så gøy med så positiv respons! Gratulerer med vel overstått. Nå håper jeg du belønner deg selv med et eller annet.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 16:44   #28
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så herlig! Der er virkelig godt å vokse på en slik erfaring som man har gruet seg litt til. Flinke Amor!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 17:10   #29
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Så flott at du klarte deg så bra!

Gammel 21-11-08, 18:34   #30
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det måtte jo gå bra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 18:42   #31
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Så flott!

Gammel 21-11-08, 18:51   #32
Gwen
Midtsommerprinsesse

Gwen sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flott at dette ble en god opplevelse for deg! Flink er du!

Ingenting er mer nervepirrende enn den første presentasjonen foran mange mennesker. Etterhvert blir det bedre.

Gammel 21-11-08, 19:34   #33
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Flott, Amor! Jeg var helt trygg på at dette kom til å gå bra, nettopp fordi det du gjør alltid virker gjennomtenkt og godt forberedt. Det var koselig å høre at du vokste på det også.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.