|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Metallica!!
|
Hvilket sete skal jeg velge?Nå må Lille snart ut av maxicosien sin. Hun begynner å bli altfor lang for den.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Hvis du ikke skal ha isofix-fester og har et barn som nærmer seg året, hadde jeg ikke valgt duologic... det er ganske lite og smalt det setet. Det finnes mange gode, bakovervendte seter som går til 25 kg, men i øyeblikket har jeg ikke førstehånds erfaring med noen av dem. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Jeg ville valgt et som går bakovervendt til 25 kg., og er litt større en DL, det er veldig lite, smalt og har korte seler, jeg tror nok det kan være fint med isofix, men uten ville jeg heller hatt et annet.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Multitech har forankringsseler, og støttebenet kan være i korteste laget i enkelte biler. Likevel er vi svært fornøyd med setet, det er enkelt å håndtere (siden støttebenet er festet i setet), og det er god polstring i tillegg til svært god sidestøtte.
|
|
|
#6 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Vi har vært veldig fornøyd med duologicen, Junior satt i det setet til han var 3,5 år, 104 cm og 17 kg. Nå brukes det som babysete og vi er fortsatt veldig fornøyd.
|
|
|
#7 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Jeg ville ha tatt en titt på Britax Secura.
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Vi er veldig fornøyd med DL og, spesielt etter at Lykketrollet løsnet selene sånn at de ble mye lenger. Men det er smalt og går bare til 18kg så vi må nok ha et nytt etterhvert. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Vårt DL stod bom fast med seler i vår gamle bil.
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Mitt står ganske fast det og.. tar meg ca 20 sek å montere det. Sitter oppå og drar til. Men det blir ikke helt det samme som det andre sete vi har. Men det plager meg ikke egentlig. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Står på egne ben
Sv: Hvilket sete skal jeg velge?
Hvor stor er hun? Synes det høres merkelig ut at hun er for lang for setet allerede? MaxiCosi setet er jo det babysetet vi absolutt kan ha brukt lengst av babysetene vi har hatt, og gutten vår var ca. 85 cm lang når vi byttet sete, og enda var det ikke for lite, men han var 1 1/2 år og var ikke så intressert i og sikke i babysete lenger. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Metallica!!
|
Jeg har tatt ut alt som kan tas ut fra setet ja, den skumgummidingsen tok jeg ut etter 6 uker.
|
|
|
#15 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvilket sete skal jeg velge?Siden hun er så liten er Secura veldig godt, fordi det er så dypt, selv så små sitter godt i det. Samtidig som det kan brukes veldig lenge da, til de må snues. Tror vår ene blir godt og vel 5,5 år og 115 cm. før vi må bytte til beltestol.
|
|
|
#17 |
|
Står på egne ben
Brett opp trekket ditt på stolen i framkant der hvor bena går ut. Under rompa skal det være et isoporinnlegg som kan fjernes når de er større. Da kommer de litt dypere i setet. Du har satt selene på øverste hakk også? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Metallica!!
|
Jeg har selen på øverste hakk ja.
|