|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
saftig
|
Sv: Barnehagebukser
LIngon & Blåbær har noen fine, myke bukser i bomull - som ikke er joggebukser. De har noen fine joggebukser også, David.
|
|
|
#42 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men de er blå, er de ikke? Er ikke så glad i L&B heller.
|
|
|
#43 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: BarnehagebukserDa var 1350 kr blåst, takket være denne tråden. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
saftig
|
Neida, ikke bare blå. http://www.lingonblabar.no/shop.php?...d6f9b759b286a6
|
|
|
#46 |
|
...
Hva kjøpte du og hvor? *nyskjerrig*
|
|
|
#47 |
|
Teller ned
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
...
Sv: BarnehagebukserKul kjole. Kanskje storesøster skulle få en sånn, hvis de har stor nok.
Sy? Nei men kanskje strikke. Du som er strikkedame, har du en god oppskrift å dele? En ribbebukse eller noe?
|
|
|
#49 |
|
Står på egne ben
Sv: BarnehagebukserJeg ville ikke brukt vanlig tøy utenpå ullklær igjen, hverken myke dongeribukser eller joggebukser. Går ungene i bare ulltøy inne så er det mye lettere for de barnehageansatte og kle på dem riktig når de går ut, og du er sikker på at ungen din blir kledd på riktig. Ikke alle som er så glad i at de må ta av klær før de skal ha på uteklær, eller at de ikke husker på det i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagebukserVi bruker gjerne joggebukser uten på ullstillongsene, men ellers er vi veldig fornøyd med ninjabuksene, det er tynne, tynne cordfløyelsbukser i litt sånn joggisfasong fra HM. De er myke og gode, og det gjør ikke noe om de ikke blir tatt av før strikkabuksene kommer på når de skal ut, ikke blir det for varmt innendørs heller.
|
|
|
#51 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagebukserNå på vinteren bruker vi helst ullfrotté og krinkelullbuksene fra janus inne, uten stillongs under. Eller så har hun joggebukser, med eller uten ullstillongs under, det avhenger av tykkelsen på joggebuksa. De ribbestrikkede fra disana/nøstebarn har jeg brukt som mellomlag under regntøy/høstdressen hittil, men jeg tenker å bruke de som innebukser framover nå som det er blitt minusgrader ute. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: BarnehagebukserJeg sverger til ullbukser. By Torinn og Janus har fine bukser som er penere enn joggebukser og mykere enn dongri. Da slipper en å tenke på mellom lag under regnklær og vinterdress også. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: BarnehagebukserVi bruker mye joggebukser, katvig sine velourbukser, og bukser fra name-it. Name-it klærne syns jeg er så myke og gode, til en billig pris.
|
|
|
#55 |
|
Passiv
|
Sv: BarnehagebukserBruker deres håpefulle ullbukse utenpå ullstrømpisen inne i barnehagen, altså? |
|
|
|
#56 |
|
maler
|
De leveres i ullundertøy + vanlig bukse og genser. Genseren går av allerede i garderoben, buksa går av når de skal ut. Så varierer det med temperaturen om de bare har ullundertøyet under dressen eller om de får et lag til med ulltøy. Når de så kommer inn igjen, tasser de stort sett rundt i ullundertøy. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: BarnehagebukserSnuppa mi leveres i ullundertøy med heldress i ull utenpå. Den går av i garderoben, så er det på med den igjen når hun skal ut og Reimadress utenpå der igjen. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: BarnehagebukserKom på at vi også bruker mye cordfløyelbukser. De hadde noen fine på Cubus for en tid tilbake. Veldig myke og gode og med vrangbord nederst så man kunne kjøpe de litt store.
|
|
|
#59 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagebukserJenta vår bruker mye fleecebukser. Jeg skjønner forøvrig ikke hva folk har så imot joggebukser - forklaring anyone! Jeg har ikke sansen for joggebukse på jobben etc, jeg heller, men her vi snakker vi om unger! Da synes jeg at joggebukse både kan være fint, praktisk og ikke minst godt for de små å gå i. Det er ikke alle joggebukser som det blir stygge knær i fort. Eller er det noe annet som jeg har gått glipp av? |
|
|
|
![]() |
|
|