Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket sete skal jeg velge?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 22:44   #21
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket sete skal jeg velge?

Vi har DL, og jeg er bare sånn mellomfornøyd. Det som er bra er at det sitter bom fast, men vi bruker isofix da, så det hjelper ikke deg noe videre.

Det som er dårlig er at det er lite. Blobben på 2 år og 2 mnd har allerede begynt å protestere på at selene gnager, og hun sitter synlig trangt i setet allerede. Jeg kan ikke tenke meg at det varer til hun blir tre år, selv om hun garantert ikke når 18 kg før hun er langt over fire år gammel. (Hun er veldig lang og veldig tynn for alderen.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:46   #22
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Teo: Du har løsnet selen sånn at den du strammer selen med er løs sant? At enden ikke er festet i sete igjen.

Jeg synes og at sete er lite. Kunne godt tenkt meg et annet sete. Valgte DL fordi vi måtte bytte når han var 5mnd gammel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:47   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Teo: Du har løsnet selen sånn at den du strammer selen med er løs sant? At enden ikke er festet i sete igjen.

Hmmm … Jeg er ikke overbevist om at jeg skjønte denne, gitt.

Gammel 23-11-08, 22:49   #24
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hmmm … Jeg er ikke overbevist om at jeg skjønte denne, gitt.

Den selen som du bruker for å stramme, sitter den fast eller er den løs? Den går nemlig ann å løsne, og da får du dratt ut selene mer.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:58   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

*abbonnere*
Bitteliten på fem måneder er på grensen til å vokse ut av sin Maxi-cosi han også. Så jeg slenger her etter tips.

Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 22:59   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marikken, her.

Den selen som du bruker for å stramme, sitter den fast eller er den løs? Den går nemlig ann å løsne, og da får du dratt ut selene mer.

Aha. Den er løs.

Problemet er ikke at vi ikke får løsnet selene nok. I så måte kunne vi fått plass til en unge som var dobbelt så tykk, minst. Problemet er at det virker som det gnager når vi strammer selene. Det virker som om hun får smerter enten i skrittet eller hoftene når vi strammer dem.

Gammel 23-11-08, 23:00   #27
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er heller ikke sånn superfornøyd med Duologic setet. Mer fornøyd med gamle gode Acta Cosmicen jeg låner av Stikka til ekstrabilen.

Men klarer ikke helt å bestemme meg hva jeg skal velge.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 23:02   #28
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke fornøyd med plasseringen av selene heller. Ble utrolig mye bedre når jeg tok på en sånn som fester selene sammen på brystet. Før det falt de alltid ned på skuldrene hans.

Så om noen ønsker å kjøpe sete mitt så har jeg mye mer lyst på en Zento eller Secura

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 23:04   #29
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er veldig individuelt hvilken stol som passer barnet, noen sitter godt i stoler andre ikke kan bruke i det hele tatt. Ta derfor barn og bil med til forhandler og prøv stolene før du bestemmer deg for noe som helst.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 23:10   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Det er veldig individuelt hvilken stol som passer barnet, noen sitter godt i stoler andre ikke kan bruke i det hele tatt. Ta derfor barn og bil med til forhandler og prøv stolene før du bestemmer deg for noe som helst.

Bilen, ja, men om man finner ut så veldig mye ved å prøve med barnet oppi, er vel tvilsomt. En unge endrer seg ganske mye fra den er ett til den er fire år gammel.

Isolde: vi har også måttet gå til anskaffelse av en sånn dings til å feste selene over brystet.

Gammel 23-11-08, 23:16   #31
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Bilen, ja, men om man finner ut så veldig mye ved å prøve med barnet oppi, er vel tvilsomt. En unge endrer seg ganske mye fra den er ett til den er fire år gammel.

Da jenta mi var knapt året var hun for lang til babystolen, så vi reiste til forhandler for å prøve. Jeg hadde sett på acta cosmic setet til venninnen min, sønnen hennes som er to mnd eldre enn jenta mi satt helt supert i setet. Men da vi hos forhandler satte vesla oppi cosmic setet holdt hun på å falle ut av det, det støttet henne ikke og hun så helt ubeskyttet ut oppi der. Setet vi valgte bruker hun enda i dag, fire år gammel sitter hun fremdeles godt i setet.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 23:16   #32
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Selvsagt tar jeg med bilen for å prøve, men det er greit å ha oversikt over hva jeg bør prøve og hva jeg kan utelukke før jeg kommer meg til forretning.
Jeg vil ha mulighet til å lese om de forskjellige setene og sette meg inn i egenskaper og kvaliteter før jeg reiser ut for å kjøpe det. Da tar jeg mer fornuftige valg enn om jeg skal handle selv på måfå eller etter anbefalinger fra de som jobber i barneutstyrsbutikken.

Dere andre, tusen takk for synspunkter, jeg setter stor pris på det!
Keep 'em coming.

Gammel 24-11-08, 00:13   #33
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Følger med på rådene her.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.