Sv: Så dere kvitt eller dobbelt på lørdag - med guttungen som røk ut på en feil?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Det er kjipt å tape, men det skal være vanskelig på 96 000 kronersspørsmålet. Og det er altså en del av filmen, ikke geografi.
Jeg syns vi har blitt alt for pysete når det gjelder å tåle at unger går på en smell og får oppleve å tape. Å tape så det svir skikkelig. Det er livslærdom i det. Nå innfører man regler om at man ikke skal få lov til å vinne med mer enn så og så mange mål i fotball.
Stakkars bomullsbekledde barn - ikke redd de går på en smell når de begynner å jobbe!
Nei, det var ikke det som var reaksjonen min her. (Ungene mine taper på fotbakkbanen støtt og stadig uten at vi gjør noe poeng utav det. I barnefotballen her vinner man med det antall mål man vinner mer. De fleste kan telle, så det er ikke noe å tulle med.)
Jeg tror nemlig at dette fylke-spørsmålet var umulig for han å kunne svare på. Jeg er klar over at i en replikk ble det sagt at "jeg er fra Østfold", men jeg mener det var et skikkelig lurespørsmål all den tid han antageligvis ikke skjønte hva et fylke var. Hvordan kunne han da ha lagt merke til akkurat en slik kommentar? Jeg tror det var derfor han ble så lei seg også - han kunne jo alt på rams - og så kom det et spørsmål om noe (et fylke) som han ikke visste hva var engang...
|