|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Hva tenker dere om rusmisbrukere?Det har vært en del skriving i avisene om rusmisbrukere i Oslo. Rusmisbrukerne føler at de er lite verdt i vårt samfunn og de får en del ubehageligheter av "vanlige" mennesker. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg er ikke redd de, og tenker vel ikek så mye når jeg ser de heller.
|
|
|
#4 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg kjenner jeg har et veldig blanda forhold til dette. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg har begynt på setningen tusen ganger men får ikke til å svare på spørsmålet. Jeg klarer ikke se rusmisbrukere som en enhet som jeg har en felles holdning til.
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Rusmisbrukere består vel av mange forskjellige typer mennesker med ulik bakgrunn, jeg ser ikke på dem som spesielt følsomme mennesker, men det er klart det ligger en del vonde skjebner bak, og en del av dem har ikke fått en god sjanse her i livet. Andre bruker/begynte som flukt fra vonde minner, følelser etc. Andre begynte og liker rusen utrolig godt, spenning, "samhold" and you name it.
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Ja, altså jeg mener ikke at de er ekstra følsomme egentlig... Jeg mener mer at av de jeg vet av har de det fellestrekket at de ikke takler følelsessvingninger så veldig godt.
|
|
|
#8 |
|
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg bor langt unna Oslo, men var der nylig. Jeg har ikke det samme "filteret" som de som ser dette daglig kanskje har, men det gikk hardt inn på meg. Jeg synes det er så uverdig at de skal jages, ligge på gata å fryse mens de venter på behandling, bli nedverdiget på det sterkeste gjennom andre menneskers handlinger og holdninger. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ferdig!
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg er enig med deg Bærekraftig at man gjerne ser en gjengs oppfatning av de narkomane. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Man må ta det de narkomane sier med en kype salt. En neva salt er vel mere riktig.
|
|
|
#11 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg er av de som tenker på rusmisbruk som en sykdom. Og derfor skammer jeg meg noe veldig over den elendige måten de blir behandlet. Eller ikke behandlet i det hele tatt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg skal stemme vettet av meg på det partiet som foreslår tvangsbehandling av alle rusmisbrukere som har barn/familie (pårørende generelt). Ikke noe kjære mor her i gården, "ånei, har du ikke lyst?? Nei, men da skal du få slippe, vi lar heller familien din lide litt til..."
|
|
|
#13 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?
Det aC sa.
|
|
|
|
#14 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg tenker i de baner som flere har vært innom, og det er at rusmisbrukerne ikke er noen ensartet gruppe. Du har alt fra knarkere på gata til pilleknipsende fruer (gubber) i salongene. Det jeg tenker om knarkerne er at det er så eitrende urettferdig for alle andre at de ofte blir erklært straffsrettslig utilregnelig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg er ikke redd narkomane i seg selv. Hvis de er veldig rusa, så er jeg til tider redd for at de skal falle over vogna når jeg går forbi eller noe, men det er det egentlig sjelden jeg tenker på. Egentlig synes jeg gamle alkoholikere er mer skummelt, for de er noen ganger mer utagerende.
|
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Jeg tenker ikke noe generelt om rusmisbrukere som gruppe. Jeg kjenner noen mennesker som har et slikt problem og de er like forskjellige som andre jeg kjenner. Jeg har enda ikke møtt noen jeg er redd for.
|
|
|
#17 |
|
Borte
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Rusmisbrukere er en differensiert gruppe mennesker på lik linje med resten av befolkningen, så jeg tenker ikke noe overordnet om hvordan de er som mennesker. Jeg vet selvsagt at det finnes mange likhetstrekk i forhold til de sosiale og eventuelt helsemessige årsakene til at noen blir rusmisbrukere, men det gir ikke grunnlag for å liste opp menneskelige egenskaper ved de det gjelder.
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 25-11-08 kl 10:00. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Miss Distriktsnorge
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener du dette, eller fleiper du? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg tenker vel egentlig fint lite, men innser at det like godt kunne vært meg - om omstendighetene i mitt liv har vært annerledes.
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hva tenker dere om rusmisbrukere?Det kommer i grunnen an på hvordan de oppfører seg. Er de truende eller på annen måte ubehagelige, har jeg ikke mye til overs for dem. Rusmisbrukere av den typen som søpler til barnehager og lekeplasser med sprøytespisser og annet gris, synes jeg heller ikke mye om.
|
![]() |
| Emneord |
| rusmisbrukere |
|
|