|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Skal du / dere i kirka på julaften? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
35 | 24,48% |
Nei |
100 | 69,93% |
Annet (fortell!) |
8 | 5,59% |
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Ja, det har vi planer om. Vi gjorde det i fjor, og synes det var veldig koselig. Som andre har nevnt her, synes jeg også at det er godt med fokus på at julen handler om noe mer enn pakker og god mat.
![]() |
#23 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?En av oss voksne og et par barn går. Som oftest er det mannen.
![]() |
![]() |
#24 |
Audacious
|
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Jeg skal ikke i kirken, det skal heller ikke Ulvefar eller Plutten. Jeg og Ulvefar er ateister, Plutten er tre år og blir ikke utsatt for denslags utenom når det er påkrevet (begravelser o.l.) Dersom Storesøster ønsker å bli med sin farmor og onkel så drar hun vel med dem. Hun ville ikke i fjor, vi får se hva hun føler for i år.
![]() |
#25 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Ja, det skal jeg, som hvert år. Guttungen blir med om han vil, men han vil nok være hjemme hos sin kjære morfar, ateisten.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Textrovert
|
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Nei, vi skal ikke i kirken på julaften. Vi skal til svigers i England, og de går ikke lenger i kirken. Jeg skulle gjerne gått i kirken de julaftenene vi er i Norge, men da er alltid svigers hos oss, og siden de ikke forstår norsk, vil vi verken dra dem med oss eller dra uten dem.
![]() |
#27 |
navnet sjemmer ingen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Selvsagt skal vi i kirken. Jeg er jo, som mange vet, troende til litt av hvert og minien skal synge i kirken. Jeg gleder meg. Jeg skal forøvrig i kirken søndag også. Ja, slik at ingen skulle tro at jeg er en slik som bare er troende til litt av hvert på julaften. *pusser glorien* |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
![]() |
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Ja, det skal vi. Gleder meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Jeg har litt lyst faktisk, har aldri gjort det men har lyst å legge det inn som en tradisjon fra i år av.
![]() |
#30 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Nei, det skal vi ikke. Vi skal riktignok en tur på gravstedet, men den ligger på en helt annen plass enn kirka.
![]() |
#32 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Jeg vet ikke enda. Ofte kolliderer gudstjenesten med middagen, men lurer på om vi skal prøve å få det til da. Om det er gudstjeneste da, de sliter med å få tak i prest såvidt jeg vet.
![]() |
#33 |
X First Lady
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Ja og prøver vi å få anlednng til hvert år. Etter gudstjenesten går vi ut å tenner lys på pappas grav. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Øyboer
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Har aldri vert i kirken på julaften, og kommer ikke til å gå i år heller. Men tar meg gjerne en tur på gravene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Det avhenger helt og fullstendig av hvem vi feirer julen sammen med. Feirer vi sammen med min mor, så går vi i kirken. Hun går i kirken en del ellers i året også. Min far er meget uttalt humanetiker og går IKKE i kirken annet enn under dåp, begravelser osv.
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Vi skal ikke, fordi det ikke er gudstjeneste her vi bor da. Derimot er det gudstjeneste 2. juledag, så jeg håper vi kommer oss dit da.
![]() |
#39 |
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Nei, vi skal nok ikke det. Har veldig lyst, men det er så utrolig fullt på alle gudstjenestene denne dagen og man må stå leeenge i kø for å få plass.
![]() |
#40 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?Jeg går ikke i kirken på julaften, selv om det hender at familien min gjør det. Jeg pleier å være på kirkegården og tenne lys og henge opp krans og slikt istedet.
![]() |
|
|