Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Skal du/dere i kirka på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal du / dere i kirka på julaften?
Ja 35 24,48%
Nei 100 69,93%
Annet (fortell!) 8 5,59%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-08, 11:50   #21
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du / dere i kirka på julaften?

Ja, det skal vi.

Gammel 25-11-08, 11:54   #22
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det har vi planer om. Vi gjorde det i fjor, og synes det var veldig koselig. Som andre har nevnt her, synes jeg også at det er godt med fokus på at julen handler om noe mer enn pakker og god mat.

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 12:12   #23
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av oss voksne og et par barn går. Som oftest er det mannen.

Gammel 25-11-08, 12:15   #24
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ikke i kirken, det skal heller ikke Ulvefar eller Plutten. Jeg og Ulvefar er ateister, Plutten er tre år og blir ikke utsatt for denslags utenom når det er påkrevet (begravelser o.l.) Dersom Storesøster ønsker å bli med sin farmor og onkel så drar hun vel med dem. Hun ville ikke i fjor, vi får se hva hun føler for i år.

Gammel 25-11-08, 12:28   #25
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det skal jeg, som hvert år. Guttungen blir med om han vil, men han vil nok være hjemme hos sin kjære morfar, ateisten.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 12:29   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi skal ikke i kirken på julaften. Vi skal til svigers i England, og de går ikke lenger i kirken. Jeg skulle gjerne gått i kirken de julaftenene vi er i Norge, men da er alltid svigers hos oss, og siden de ikke forstår norsk, vil vi verken dra dem med oss eller dra uten dem.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 12:34   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt skal vi i kirken. Jeg er jo, som mange vet, troende til litt av hvert og minien skal synge i kirken. Jeg gleder meg. Jeg skal forøvrig i kirken søndag også. Ja, slik at ingen skulle tro at jeg er en slik som bare er troende til litt av hvert på julaften. *pusser glorien*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:06   #28
Røsslyng
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, det skal vi. Gleder meg. Ungene skal opptre med koret sitt.

Vi pleier å gå i kirken jevnlig fordi vi tror på Jesus.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:09   #29
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har litt lyst faktisk, har aldri gjort det men har lyst å legge det inn som en tradisjon fra i år av.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:36   #30
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Nei, det skal vi ikke. Vi skal riktignok en tur på gravstedet, men den ligger på en helt annen plass enn kirka.

Gammel 25-11-08, 13:37   #31
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:40   #32
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke enda. Ofte kolliderer gudstjenesten med middagen, men lurer på om vi skal prøve å få det til da. Om det er gudstjeneste da, de sliter med å få tak i prest såvidt jeg vet.

Gammel 25-11-08, 13:43   #33
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ja og prøver vi å få anlednng til hvert år. Etter gudstjenesten går vi ut å tenner lys på pappas grav.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:45   #34
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Har aldri vert i kirken på julaften, og kommer ikke til å gå i år heller. Men tar meg gjerne en tur på gravene.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 13:46   #35
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Nei, har ingen tradisjon på det.

Gammel 25-11-08, 13:53   #36
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det avhenger helt og fullstendig av hvem vi feirer julen sammen med. Feirer vi sammen med min mor, så går vi i kirken. Hun går i kirken en del ellers i året også. Min far er meget uttalt humanetiker og går IKKE i kirken annet enn under dåp, begravelser osv.

I år skal vi feire jul sammen med min far og kommer nok ikke til å gå i kirken. Hvis snuppa insisterer, så kan det hende at jeg og hun går. Snuppa har et veldig godt forhold til kirken sin uten at jeg helt kan forstå det.

Gammel 25-11-08, 13:57   #37
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Nei.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:01   #38
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal ikke, fordi det ikke er gudstjeneste her vi bor da. Derimot er det gudstjeneste 2. juledag, så jeg håper vi kommer oss dit da.

Gammel 25-11-08, 14:10   #39
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, vi skal nok ikke det. Har veldig lyst, men det er så utrolig fullt på alle gudstjenestene denne dagen og man må stå leeenge i kø for å få plass.

Gammel 25-11-08, 14:19   #40
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ikke i kirken på julaften, selv om det hender at familien min gjør det. Jeg pleier å være på kirkegården og tenne lys og henge opp krans og slikt istedet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.