Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips om viseplater til barn?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 13:26   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om viseplater til barn?

"Ved sengekanten" har også en del gamle viser:

Sitat:

"21 sanger fra boka ""Ved sengekanten"" sunget av Inger Lise Rypdal, Marianne Juvik Sæbø, Tore Thomassen og Trond-Viggo Torgersen mfl. Utgitt av Lynor i samarbeid med IKO-Forlaget."
Følgende sanger finnes på CD-en:

Kvelden lister seg på tå
Kjære lille gutten min
Den prektigkledde sommerfugl
Blåmann, blåmann
Ingen er så trygg i fare
Kjære Gud, jeg har det godt
Mauren og den sterkeste mann i verden
Bånsull
Sulla meg litt
Bisselilu - sullelilu
God natt sang
Fola, fola Blakken
Vi har en tulle
Frøet
Vær meg nær , å Gud
Jeg er trett og går til ro
Nå lukker seg mitt øye
Barnets engler
Jeg er hos deg, min Gud.
Jeg folder mine hender små
Fager kveldsol smiler

CD-ene til Mari Maurstads bok "De gode gamle godnattsangene" har også noen fine.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:27   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Foreldrene mine har hytte på samme hyttefelt som ham. Hver sommerfest leder han allsang. Og har nå fått moren min vrangstrupen, for hun nekter å være med.

Allsang med Vidar Stønn høres ut som mild tortur, så jeg skjønner moren din veldig godt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:28   #23
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Allsang med Vidar Stønn høres ut som mild tortur, så jeg skjønner moren din veldig godt.

Som jeg strevde med å få bort stemmen hans fra Ti i skuddet-sporene mine på kassett. *digresjon*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:32   #24
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er fortsatt fornærmet på ham. Vi arrangerte juletrefest for 1700 deltagere i Oslo Spektrum, og hadde akkurat klart å få alle barna til å stå i ring og holde hverandre i hendene da den lille Gnomen sa: "Ja, så klapper vi i hendene, dere!"

Godt for han at han stod langt unna akkurat da.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:04   #25
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Å!
Jeg hørte en fin, glemt skatt på radio i morges, den var fra May Britt Andersens "Folk er rare" fra 1987 - tror jeg.
Den har jeg veldig lyst på nå, jeg mener å huske at det var fine, morsomme tekster og litt skakk, jazzete musikk til.

Gammel 26-11-08, 15:07   #26
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg vil anbefale en serie som heter "Våre beste barnesanger". Jeg liker aller best plate nr. 2, der det bl. a. er en utrolig kul versjon av "Nisser og Dverge".
Denne serien har gennomarbeidede arrangementer , og det er flotte artister som synger. Det er alt for mye av barnemusikken som er sammenraskede versjoner med dårlige arr, dårlige musikere og dårlige sangere..

Jah! Hvor i all verden står det nedfelt at unger ikke har like store kvalitetskrav som oss voksne når det gjelder musikk?

Gammel 26-11-08, 15:14   #27
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke Herborg Kråkevik gitt ut et album med mange gamle klassikere? Jeg har et kult album, Folque, men det er dessverre ikke å få tak i lengre. Jeg kan se om jeg får til å brenne det, så kan jeg sende deg det (for det må være lov når det uansett ikke er å få kjøpt?). Det er ikke barnelåter, men gamle norske folkeviser.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:15   #28
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidenes beste barneplate

Gammel 26-11-08, 15:20   #29
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Tidenes beste barneplate

Da vil jeg gjerne trekke fram denne: Du skulle kjøpe deg en Tyrolerhatt - Anita Hegerland.
Det gjør ikke det spor vondt i ørene når den unge Hegerland vræler av full hals.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:21   #30
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ja, og som tallet angir så er det en av flere plater i en serie. Jeg tror jammen jeg skal skaffe noen av de andre.

Vi har hele serien. Det er egentlig bare nr. 1 og 2 som er noe å samle på.

Vi har mange av CD-ene som er nevnt over her. Jeg er egentlig ikke helt fornøyd med noen av dem. :sær:

Gammel 26-11-08, 15:21   #31
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvirre Virre Vitt er en flott barneplate med 18 ganske tradisjonelle barnesanger spilt og sunget av ulike artister. Den er mye mer "rocka" enn det de tradisjonelle utførelsene av sangene er, og begge ungene våre elsker denne plata. Jeg ser den er utsolgt fra Platekompaniet, så jeg vet ikke egentlig om den er å få tak i lenger. (Hvis ikke kan du alltids få en kopi av vår. )

Eksempler på artister som deltar er Dum Dum Boys, Bel Canto, Bjørn Eidsvåg, Postgirobygget, Mari Boine, Mai Britt Andersen, Steinar Albrigtsen og Tre små kinesere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:21   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og har ingen nevnt Egners barneplater ennå?

Gammel 26-11-08, 15:24   #33
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og har ingen nevnt Egners barneplater ennå?

Jeg tenkte et hvert møblert hjem hadde disse allerede. Og jeg har vært i Skilpaddeheimen, de hadde møbler.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 15:26   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg tenkte et hvert møblert hjem hadde disse allerede. Og jeg har vært i Skilpaddeheimen, de hadde møbler.

Sant nok, men læll!

Gammel 26-11-08, 15:26   #35
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Forøvrig sier Platekompaniet at de skal få inn igjen Kvirre Virre Vitt, ser jeg nå.

Gammel 26-11-08, 15:27   #36
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Da vil jeg gjerne trekke fram denne: Du skulle kjøpe deg en Tyrolerhatt - Anita Hegerland.
Det gjør ikke det spor vondt i ørene når den unge Hegerland vræler av full hals.

Du må vræle med, Fadese. Da blir alt så meget bedre.

Gammel 26-11-08, 15:28   #37
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Du må vræle med, Fadese. Da blir alt så meget bedre.

Overdøve, helst.

Gammel 26-11-08, 15:28   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Kvirre Virre Vitt, Teo, og jeg er enig i at den kan anbefales. Jeg tror ikke vi har noen av platene med Egner-sanger, bare hørespillene. Og jeg noterer både an- og avbefalinger, så keep'em coming.

Gammel 26-11-08, 15:31   #39
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tror ikke vi har noen av platene med Egner-sanger, bare hørespillene.

Også jeg som allerede har kjøpt julegave til Poden.

Gammel 26-11-08, 15:32   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Dette er min favoritt av Egner-platene:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.