Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Noen som kan hjelpe? (Vansker med å få PC-spill til å virke)

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 20:26   #21
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som kan hjelpe? (Vansker med å få PC-spill til å virke)

Formatere disken og installere windows på nytt? Kremt... hvordan gjør man det da?

Uff så uvitende jeg er om sånne ting.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 21:16   #22
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Vent med formatering. Da baller det på seg ennå mer problemer.

Hvis du er litt tøff, kan du følge denne oppskriften (det ser mye vanskeligere ut enn det er):

Note:
you first have to open an Explorer window and select Tools-->Folder Options from
the menu, then the View tab, and click the radio button for show hidden files and folders,
and then the Apply to All Folders and OK buttons. You can restore that
default by unchecking and applying it after you finish this task.

First, Start-->Control Panel-->Add or Remove Programs and uninstall any Quicktime programs, Itunes, IPOD and/or Quicktime alternative
(if its having problems, message may appear as well, no worries just continue on)

Right-click the Quicktime icon in the system tray and select Exit (if running)

Under Start-->Control Panel-->Adminstrative Tools

Select Services (Tjenester). Find iPodService and iTunesHelper in the listing, right-click and select Stop
(if not runnning it will not appear)

Delete the Quicktime Player icon on the desktop or any Quicktime icons
Delete the iTunes, iPod, and Quicktime folders under C\:Program Files

Kjør CrapCleeaner - Verktøy - Oppstart og Programmer. Fjern alt som minner om QuickTime.

Go to the folder C:\ WINDOWS\system32 \
Delete the files QuickTime.qts and QuicktimeVR.qt

Also - and this is very important! - look for other files in C:\ WINDOWS \ system32 \ that look like quicktime files, they’ll be easly recognized by the extensions .QT , .QTS or say some form of Quicktime

Do a search for Quicktime files on your C hardrive (*.qt, *.qts) - if it finds any files then delete
Do a search for quicktime.msi - if it finds any then delete

Delete all the following
C:\ Documents and Settings \ All Users \ Application Data \ Apple Computer
\iTunes
\Quicktime
C:\ Documents and Settings \ [User Name] \ Application Data \ Apple Computer
C:\ Documents and Settings \ [User Name] \ Application Data\Microsoft \ Internet Explorer \ Quick Launch
iTunes
Quicktime Player

Deleting leftover registry keys?
I've created a .reg file that will do the work for you. This information was posted on another site as a recommendation. Though they didnt include the actual .reg file so I've prepared it for you:

http://www.eyesofchaos.com/Tutorials...eregscript.zip

Instructions:
1- unzip file
2- To run - double click on it and answer yes to the prompts.
there its done!

Extra step if needed!
Removal of qttask.exe (if its still running)

Even though the QuickTime tray icon is now disabled, the helper application qttask.exe will still run for a short while everytime you start your computer. This application is pretty much useless, so you can disable it if you want.
Open the Registry Editor:
Start -> Run -> type regedit and press enter.

Navigate to the key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run

In this key you should see several values. One of them is QuickTime Task. Delete that value. After that you can close the Registry Editor.
You can now also safely delete qttask.exe. By default it is located in the folder:
C:\Program Files\QuickTime

Gammel 26-11-08, 21:45   #23
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har virkelig forsøkt å forstå alt som stå der, (har sett at du har linket til den tidligere) men jeg sliter litt med det som står under note. Jeg trodde jeg skulle trykke på "verktøy" - men der er det ikke noe emne som kan tilsvare det jeg skal ha, så jeg regner med det er noe annet jeg skal trykke på.

(Og nå er jeg så irritert at nå skal jeg ha has på dette uansett hva jeg må gjøre)

Gammel 26-11-08, 22:22   #24
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Nå har jeg funnet alle filene med Quicktime på maskinen. Håper jeg greier å slette dem en gang for alle nå da.

Gammel 26-11-08, 23:17   #25
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Standard

Nå er alt som det skal igjen. (i hvertfall virker Månetoppen igjen, og jeg fikk installert en eldre versjon av QT)

Mauser - du er min store helt! Tusen millioner takk for all hjelp. Tenk at det ble en solskinnshistorie likevel. Gjett om ungene kommer til å bli glade i morgen.

Gammel 26-11-08, 23:20   #26
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Så fint!

Emneord
pcspill

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.