|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ParkeringskulturJeg ryggeparkerer hvis jeg IKKE har med vogn.. Du kommer jo nesten ikke fram mellom bilene med vogn, så da blir det lettere å ha bakenden ut i veien
|
|
|
#62 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parkeringskultur
Klart jeg ser femåringer i veien, jeg har da øyne og passer på. Herregud, hadde jeg ikke sett unger i veien hadde jeg levert inn førerkortet mitt pronto. Jeg rygger aldri før jeg er helt sikker på at det er trygt.
Ja, de er helt HÅPLØSE de parkeringsplassene!
Samme her, det er jo mye vanskeligere å få ut vogna bak når man står inntil veggen. Det er jo grenser for hvor langt unna veggen man skal stå ...
|
|
|
#63 |
|
saftig
|
Du vet at du har en diger blindsone bak der? Som små barn lett kan skjule seg i når de løper bortover rekken med biler? Du ser dem ikke før det er for sent.
|
|
|
#64 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: ParkeringskulturJa jeg vet det, derfor rygger jeg aldri før jeg er helt sikker. Skal man tenke sånn kan man jo aldri rygge. Jeg MÅ ofte kjøre inn med nesa først når jeg har med vogn.
|
|
|
#65 |
|
saftig
|
Sv: ParkeringskulturJammen Iset, du ser ikke bortover rekken med biler, og et barn kommer faderlig fort. Du er på en måte aldri sikker når du rygger på et så uoversiktlig sted som ut fra en parkeringsplass mellom to biler.
|
|
|
#66 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: ParkeringskulturJeg "rygger som en mann," som min gamle far sa, med dårlig skjult stolthet i stemmen en gang. Ergo, jeg rygger inn i parkeringsluker, så fremt det er fysisk mulig å gjøre det, eller jeg skal ut med rullestolen, og jeg passer alltid på at det er god plass til biler på siden av meg.
|
|
|
#67 |
|
Nymotens gammeldags
Den sjansen får jeg ta, for å si det rett ut. Jeg må som sagt parkere med nesa først for å få ut vogna (stort sett), skjønner ikke hvordan jeg ellers skal få det til. Dessuten er jeg ikke stødig nok på ryggeparkering om det er tett mellom bilene. Jeg mener selv at jeg har oversikten. Kjører alltid svært sakte ut, og passer ordentlig på.
|
|
|
#68 |
|
Protonterapeut
|
Sv: ParkeringskulturDet er en veldig stor sjanse å ta, Iset ...
|
|
|
#69 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: ParkeringskulturSå man skal altså ALLTID rygge inn på parkeringsplasser? Da må jeg jo begynne å ta bussen, i tilfelle det bare er vegg-plasser ledige. Føler meg jo nesten sett på som en fremtidig barnemorder her, fordi jeg gjør noe "alle andre" også gjør, og som jeg må gjøre for å i det hele tatt få ut vogna.
|
|
|
#70 |
|
Protonterapeut
|
Sv: ParkeringskulturNei, jeg sier ikke at du alltid skal rygge. Ikke alltid-alltid, men hver gang du kan. Og om du ikke synes du behersker det, så bør du øve.
|
|
|
#71 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: ParkeringskulturJeg rygger der jeg kan, for jeg liker tanken på å bare kjøre rett ut etterpå. Men stort sett parkerer jeg inntil en vegg, fordi det er der det er ledig (feks. familieparkeringen), og da må jeg altså inn med nesa først.
|
|
|
#72 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: ParkeringskulturBlir fort irritert på folk som tar dobbelt så mye plass som nødvendig foran barnehagen i regn og snøslaps så minsten må på med dressen eller bæres i kolonne fra dalstrøka innafor. Ellers er det skjelden jeg er noe sted hvor det er lite parkeringsplasser.
|
|
|
|
#74 |
|
Passiv
|
Nei, det må være en myte som henger igjen fra da kun småbiler hadde forhjulstrekk. Forskjellene mellom forhjulstrekk og bakhjulstrekk har kun med kraftoverføring og stabilitet å gjøre. Ikke rattutslag. |
|
|
|
#75 |
|
Textrovert
|
Sv: ParkeringskulturHvis alle skulle rygge inn på parkeringsplassen, er det mange som skulle tatt bussen, ser jeg. Ikke bare jeg. Men det forklarer jo litt hvorfor folk lar ungene sine løpe fritt på parkeringsplasser (noe jeg ikke FATTER at de gjør). De regner altså med at alle har ryggeparkert. Noe som altså ikke stemmer.
|
|
|
#76 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: ParkeringskulturUlvefar.
|
|
|
#77 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvort fort kan et barn egentlig springe? Som Carl Lewis? Unger spontanteleporterer ikke bak hengerfestet ditt. Så hvis man siger sakte bak til man er såpass ute at blindsonen er minimal vil du også få såpass oversikt at du kan se om det er barn der eller ikke.
|
|
|
|
#78 |
|
VeloppDragen
|
Sv: ParkeringskulturJeg har stor bil (hippiecontainer) som jeg kjører minst mulig. Må jeg kjøre, parkerer jeg lengst mulig unna, der er det oftest god plass. Jeg holder meg innenfor stripene. Men noe parkeringsgeni er jeg definitivt ikke.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: ParkeringskulturMange biler har ryggesensor, en del førere kjører sakte ut og følger med, og en del barn ser også biler - faktisk. Sist redigert av Dronningen : 28-11-08 kl 19:11. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
saftig
|
Det vil alltid være en temmelig stor risiko ved slik rygging, selv ved sakte rygging. Men sakte rygging er i alle fall bedre enn idiotisk rygging, og den skal jeg love deg at jeg har sett mye av. Jeg sto og så på to biler som begge skulle rygge ut fra hver sin parkeringsplass med rompa mot hverandre. Gjett hva de gjorde.
Endel barn, ja. Og de barna som ikke ser, får bare klare seg selv. Rett og rimelig.
|
![]() |
|
|