Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Parkeringskultur

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 23:34   #61
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Parkeringskultur

Jeg ryggeparkerer hvis jeg IKKE har med vogn.. Du kommer jo nesten ikke fram mellom bilene med vogn, så da blir det lettere å ha bakenden ut i veien

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:44   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Og folk som rygger ut av parkeringsplasser får jeg flass av. Ser du en femåring som kommer bak bilen din når du rygger? Hadde det ikke vært bedre å tatt rygginga først da, for når du skal inn på en parkeringsplass har du stort sett bedre sikt bakover enn når du skal ut av den.

Joda, foreldrene har ansvar for femåringen, men det er mange som bare går og satser på at ungen kommer etter.

Klart jeg ser femåringer i veien, jeg har da øyne og passer på. Herregud, hadde jeg ikke sett unger i veien hadde jeg levert inn førerkortet mitt pronto. Jeg rygger aldri før jeg er helt sikker på at det er trygt.

Og forresten, jeg tror jeg må redigere det innlegget mitt, for jeg har gjentatte ganger nedover i tråden (dette er min egen feil altså, jeg burde presisert det fra begynnelsen av) presisert at jeg ikke mener de som kan rygge inn, men de som bruker en halvtime på det, skaper køer og ikke aner hva de driver med.

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er jaggu sant. Her har de bygget nytt kjøpesenter (Stadionparken for de kjente) med parkeringsanlegg under, og det er de trangeste parkeringsplassene i byen. Virker som om det var viktigere å ha mange parkeringsplasser fremfor å ha parkeringsplasser som kan brukes.

Ja, de er helt HÅPLØSE de parkeringsplassene!

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

Jeg ryggeparkerer hvis jeg IKKE har med vogn.. Du kommer jo nesten ikke fram mellom bilene med vogn, så da blir det lettere å ha bakenden ut i veien

Samme her, det er jo mye vanskeligere å få ut vogna bak når man står inntil veggen. Det er jo grenser for hvor langt unna veggen man skal stå ...

Gammel 27-11-08, 23:46   #63
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Klart jeg ser femåringer i veien, jeg har da øyne og passer på. Herregud, hadde jeg ikke sett unger i veien hadde jeg levert inn førerkortet mitt pronto.

Du vet at du har en diger blindsone bak der? Som små barn lett kan skjule seg i når de løper bortover rekken med biler? Du ser dem ikke før det er for sent.

Gammel 27-11-08, 23:47   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja jeg vet det, derfor rygger jeg aldri før jeg er helt sikker. Skal man tenke sånn kan man jo aldri rygge. Jeg MÅ ofte kjøre inn med nesa først når jeg har med vogn.

Gammel 27-11-08, 23:49   #65
safran
saftig

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen Iset, du ser ikke bortover rekken med biler, og et barn kommer faderlig fort. Du er på en måte aldri sikker når du rygger på et så uoversiktlig sted som ut fra en parkeringsplass mellom to biler.

Gammel 27-11-08, 23:52   #66
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "rygger som en mann," som min gamle far sa, med dårlig skjult stolthet i stemmen en gang. Ergo, jeg rygger inn i parkeringsluker, så fremt det er fysisk mulig å gjøre det, eller jeg skal ut med rullestolen, og jeg passer alltid på at det er god plass til biler på siden av meg.

Ellers er jeg nå lykkelig eier av en ny irritasjon: folk som parkerer på handicapparkeringen uten gyldig parkeringsbevis, og folk som finner det ekstremt moro å parkere bilen sin i rumpa på bilen min, slik at jeg må lempe inn barn og varer, starte bilen, kjøre fram 2 meter, så ut igjen for å få opp og ut rullestolrampa slik at jeg får med meg rullestolen hjem.

Gammel 27-11-08, 23:55   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jammen Iset, du ser ikke bortover rekken med biler, og et barn kommer faderlig fort. Du er på en måte aldri sikker når du rygger på et så uoversiktlig sted som ut fra en parkeringsplass mellom to biler.

Den sjansen får jeg ta, for å si det rett ut. Jeg må som sagt parkere med nesa først for å få ut vogna (stort sett), skjønner ikke hvordan jeg ellers skal få det til. Dessuten er jeg ikke stødig nok på ryggeparkering om det er tett mellom bilene. Jeg mener selv at jeg har oversikten. Kjører alltid svært sakte ut, og passer ordentlig på.

Gammel 28-11-08, 00:19   #68
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en veldig stor sjanse å ta, Iset ...
Det er tross alt den største blindsonen av dem alle.

Gammel 28-11-08, 00:21   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Så man skal altså ALLTID rygge inn på parkeringsplasser? Da må jeg jo begynne å ta bussen, i tilfelle det bare er vegg-plasser ledige. Føler meg jo nesten sett på som en fremtidig barnemorder her, fordi jeg gjør noe "alle andre" også gjør, og som jeg gjøre for å i det hele tatt få ut vogna.

Gammel 28-11-08, 00:23   #70
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg sier ikke at du alltid skal rygge. Ikke alltid-alltid, men hver gang du kan. Og om du ikke synes du behersker det, så bør du øve.
De fleste som kjører over ungene sine, rygger over dem. Sånn er det bare, hvorenn tragisk det er.
Skal du ha ut vogna går det jo ikke, men da må du jo bare være ekstra obs - som du jo sier at du er- på at du har en svær blindsone der bak.

Gammel 28-11-08, 00:29   #71
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg rygger der jeg kan, for jeg liker tanken på å bare kjøre rett ut etterpå. Men stort sett parkerer jeg inntil en vegg, fordi det er der det er ledig (feks. familieparkeringen), og da jeg altså inn med nesa først.

Gammel 28-11-08, 00:39   #72
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Blir fort irritert på folk som tar dobbelt så mye plass som nødvendig foran barnehagen i regn og snøslaps så minsten må på med dressen eller bæres i kolonne fra dalstrøka innafor. Ellers er det skjelden jeg er noe sted hvor det er lite parkeringsplasser.

Når det en sjelden gang skjer er det gjerne fordi noen på død og liv må kjøre digre monsterbiler som tømmer nordsjøen for olje på egen hånd, uten å ha mer enn 5 seter og alminnelig bagasjeplass av den grunn, og som også tar 1.25 parkeringsplasser. Når jeg likevel klarer å snike bilen min inn ved siden av en slik en, så passer jeg på at bilen på den andre siden av meg ikke skal få lide men beholde nok plass til å komme inn igjen. :Hensynsfull: Eieren av den rullende hjerneprotesen blir da nedprioritert. Men ellers er jeg ganske obs på å ikke parkere slik at jeg er til irritasjon for andre.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 01:29   #73
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg rygger bare etter speil, hvor som helst og hvor langt som helst. :skryt:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 02:00   #74
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvis man har forhjulsdrevet bil, har man da utrolig bedre manøvreringsevne når man rygger inn, har man ikke det? Det føles i hvert fall sånn. Da får du svingen i slutten av bilen i stedet for i begynnelsen. Lizzom.

Nei, det må være en myte som henger igjen fra da kun småbiler hadde forhjulstrekk. Forskjellene mellom forhjulstrekk og bakhjulstrekk har kun med kraftoverføring og stabilitet å gjøre. Ikke rattutslag.

Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 09:26   #75
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis alle skulle rygge inn på parkeringsplassen, er det mange som skulle tatt bussen, ser jeg. Ikke bare jeg. Men det forklarer jo litt hvorfor folk lar ungene sine løpe fritt på parkeringsplasser (noe jeg ikke FATTER at de gjør). De regner altså med at alle har ryggeparkert. Noe som altså ikke stemmer.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:40   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ulvefar.

På skolen her har de laget en parkeringsplass der de tydeligvis ville ha plass til MANGE biler. Så de er bittesmå. Særlig når 80% av foreldrene kjører SUV så går jo det sjempefint. (10% kjører el-bil, da, så det monner jo litt).

Gammel 28-11-08, 14:58   #77
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hvort fort kan et barn egentlig springe? Som Carl Lewis? Unger spontanteleporterer ikke bak hengerfestet ditt. Så hvis man siger sakte bak til man er såpass ute at blindsonen er minimal vil du også få såpass oversikt at du kan se om det er barn der eller ikke.

Gammel 28-11-08, 15:01   #78
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har stor bil (hippiecontainer) som jeg kjører minst mulig. Må jeg kjøre, parkerer jeg lengst mulig unna, der er det oftest god plass. Jeg holder meg innenfor stripene. Men noe parkeringsgeni er jeg definitivt ikke.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 15:02   #79
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mange biler har ryggesensor, en del førere kjører sakte ut og følger med, og en del barn ser også biler - faktisk.

Sist redigert av Dronningen : 28-11-08 kl 19:11.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:49   #80
safran
saftig

safran sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Hvort fort kan et barn egentlig springe? Som Carl Lewis? Unger spontanteleporterer ikke bak hengerfestet ditt. Så hvis man siger sakte bak til man er såpass ute at blindsonen er minimal vil du også få såpass oversikt at du kan se om det er barn der eller ikke.

Det vil alltid være en temmelig stor risiko ved slik rygging, selv ved sakte rygging. Men sakte rygging er i alle fall bedre enn idiotisk rygging, og den skal jeg love deg at jeg har sett mye av. Jeg sto og så på to biler som begge skulle rygge ut fra hver sin parkeringsplass med rompa mot hverandre. Gjett hva de gjorde. Det sa bare bada-bang! Og om du skulle krasje med en bil som ikke rygger, så vil du automatisk få skylden, selv om du rygget mye saktere enn dusten som kjørte på deg.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Mang biler har ryggesensor, en del førere kjører sakte ut og følger med, og en del barn ser også biler - faktisk.

Endel barn, ja. Og de barna som ikke ser, får bare klare seg selv. Rett og rimelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.