Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor mange julekort blir det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 13:21   #1
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Hvor mange julekort blir det?

Og hvem gir dere til?
Gir dere til jobben, barenagen til ungene, foreningen, klubben, butikken etc

Foreløpig har jeg talt 31 vi skal gi til.
Det er naboer, venner(noen nye og noen gamle), familie og til hver barnehage.

Gammel 28-11-08, 13:27   #2
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange julekort blir det?

Jeg sender julekort til familie og venner. Blir rundt 40 kort i år (på tide å ta bilde nå kanskje?)

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:28   #3
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg finner ikke laderen til kameraet så det ble bilder som er noen mnd gamle. Pytt.
Mange har sommerferien på julekortene, så.

Gammel 28-11-08, 13:31   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Jeg finner ikke laderen til kameraet så det ble bilder som er noen mnd gamle. Pytt.
Mange har sommerferien på julekortene, så.

Kanskje jeg må gå for samme strategi *sent ute med bildene, også i år*

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:32   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Våre bilder er da eldgamle. Les: august i år.
Vi har vel 40 julekort og det inkluderer jobben, barnehage, venner, naboer og familie. Det er også et forsinket takkekort for alle gaver minien fikk i gaver ved fødselen. Jada, jeg er treig!!

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:33   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir litt i overkant av 20 stk i år. Det er nærmeste familie, noen venner og kanskje bhg og den forrige jobben min. Men jeg får jo bare et par tilbake da....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:50   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

60 stk...
Men ca 25 av de er søskenbarna mine. Mange av de har jeg lite kontakt med ellers, så julebrev og bilde synes jeg de skal få. Er liksom bare de med barn jeg har gitt til, men nå er det vel bare 4-5 av søskenbarna som ikke har fått barn...
Ellers noen venninner (ca 8) fra ungdomsskolen/videregående/høgskole. (noen av dem kutter jeg nok ut til neste år, gått 4-5 år siden jeg har fått kort fra de)
Venner jeg har fått her de 11 årene vi har bodd her. De fleste av de er folk jeg har blitt kjent med gjennom jobben eller ungene. (ca 12-14 stk)
Våre foreldre (3 stk...)
Brødrene våre (4 stk)
Tanter og onkler (8 stk)
Min bestemor

Så det blir en del, men jeg synes det er koselig å holde folk oppdatert om hvordan vi har det og hva vi har gjort, og veldig gøy å få mange julekort (får oftest mellom 30 og 40 julekort tilbake vi da)!
Over halvparten får julebrev, de andre får noen ord (de vet stort sett hva vi har gjort)

Sist redigert av Svanen : 28-11-08 kl 13:56.
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:53   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Her er det ca 50 stk. Familie og venner pluss barnehagen.

Gammel 28-11-08, 13:54   #9
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

40 stykker til venner og familie + slekt i andre deler av landet.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 13:54   #10
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bestilte 30, håper det er nok.
De går til nærmeste familien, nære venner, venner i utlandet og til barnehagen.

Gammel 28-11-08, 13:57   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca 50-60.

Vi gir/sender til
- nærmeste familie (podens besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler)
- venner, nære og fjernere (disse utgjør 2/3)
- noen av mine søskenbarn (jeg har over 30 søskenbarn, så kun til noen få)
- litt diverse; barnehagen f eks.

Gammel 28-11-08, 14:01   #12
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

• 5 julekort med bare "God Jul og Godt Nytt År) til folk jeg aldri snakker med, men som sender kort hvert år
  • 25-35 julebrev/fullskrevne doble kort til alle jeg har kontakt sporadisk, men vennlig med
  • 5-10 tullekort til folk jeg ser hele tiden, men som det er gøy å utveksle kort med
Alle mottatte henges opp med klype på rødt, tykt bånd rundt speilet i gangen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:03   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bestilt 40 kort, og regner med å ha noen til overs. Sender til venner og slekt, men ikke til jobben eller barnehagen. Snuppa får gi til et par av bestevennene sine hvis hun vil.

Gammel 28-11-08, 14:21   #14
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Ca 60 tror jeg det blir til slutt. Har faktisk moderert meg litt i de siste årene. Vi lager julekortene selv og printer ut.
Vi gir/sender til familie, venner, kollegaer,noen gode naboer, noen nettvenner, jentenes venner m.fl.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:21   #15
Sansa

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bestilt 50 kort. Disse skal samtidig være takkekort for fødselsgaver til lillesøster, så det blir noen flere i år enn tidligere.

Gammel 28-11-08, 14:23   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk printa ut 50 kort. Tror kanskje 40 av de blir sendt ut.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:25   #17
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I fjor ble det 68, så har bestilt 75 stk. Vi sender til famile, både nær og fjern (syns det er koselig å sende kort av ungene til alle grandtanter/onkler på begge sider) og venner i inn- og utland. Har kortet inn på en del julegaver gjennom årene, men julekortet sender vi okke som.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 14:59   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Julekort med bilde går til familie, venner og barnehage. Enkelte mer perifere får vanlige julekort.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:44   #19
Manga

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Det blir rundt 30 stk. Vi gir til familie og venner.

Gammel 28-11-08, 22:48   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Skrytekort går til venner og bekjente.

Alltid litt usikkert mtp anntall foreløpig har jeg 50 i hus.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.