Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svarer dere på markedsundersøkelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 20:13   #21
Laura
Aktiv

Laura sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?

Jeg ber om å få den på mail.
Er medlem i et panel, så får ofte div undersøkelser. Får poeng som man kan kjøpe gaver for, så denne uken her fikk jeg tre ting som blir gitt videre i julegave.

Gammel 28-11-08, 20:16   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns spørreundersøkelser og meningsmålinger er morsomme, så jeg deltar på masse slike hele tiden.

Gammel 28-11-08, 20:18   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja hvis jeg har tid så.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 20:23   #24
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, på nett, men aldri på telefon.

Gammel 28-11-08, 20:29   #25
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Svarer dere på markedsundersøkelser?

Nei, og det er veldig sjelden de ringer meg, gjør de det får de klar beskjed om å stryke meg fra listen og aldri ringe igjen.

Poller på FP derimot..

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:22   #26
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Tror du MMI er en veldedig, samfunnsnyttig institusjon? Innbiller du deg at denne typen undersøkelser ikke vanligvis er en del av et kommersielt salgsfremstøt?

Ben "think much?" Murphy

Konstanterer at du valgte å avslutte debatten ved å gi meg en personlig melding og rød prikk. Jeg spurte konkret om meningsmåling og partioppslutning, og du argumenterer med komersielle salgsfremstøt. Jeg trakk derfor, selvsagt, den konklusjonen at du var imot alle meningsmålinger som blir presentert etter telefonintervjuer - hvilken annen konklusjon kan man trekke?

Det er ganske fantastisk at en debatt som begynner med at du kaller meg veldig, veldig dum ender med at du gir meg en rød prikk. (Prikk"belastning" er generelt en svært merkelig måte å legge føringer for et forum - men det er selvsagt en annen diskusjon.)

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:32   #27
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg svarer stort sett ja fordi jeg i hine hårde studentdager jobbet i Norsk Gallup, så jeg føler en viss solidaritet med de arme oppringerne
.

Da vi to, jeg har ikke hjerte til å si nei.

Gammel 28-11-08, 22:44   #28
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Nei, ikke på telefonen.

Gammel 29-11-08, 09:28   #29
Tusenogtredve
Klar til innsats

Tusenogtredve sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Svarer ikke på rene markedsundersøkelser. Svarer om det gjelder politisk overbevisning.

Gammel 29-11-08, 09:32   #30
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis jeg har tid, så svarer jeg. Er også med i et panel på nettet og velger selv hva jeg vil svare på. Da jeg studerte sosiologi hadde vi et statistisk fag og husker at professoren instendig ba oss svare på slike undersøkelser hvis vi kunne.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 09:43   #31
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Never ever.

Gammel 29-11-08, 09:46   #32
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg svarer som regel på galluper hvis jeg har tid, eller sier ett annet tidspunkt de kan ringe tilbake. Jeg spør alltid hvor lang tid det tar. Rene markedsundersøkelser svarer jeg ikke alltid på.
Jeg har selv jobbet som telefonintervjuer da jeg var student, og gjør det av ren solidaritet, synes ikke det er spesielt spennende.
På en skala fra 1 til 6 hva synes ..........

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 10:21   #33
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg svarer som regel på galluper hvis jeg har tid, eller sier ett annet tidspunkt de kan ringe tilbake. Jeg spør alltid hvor lang tid det tar. Rene markedsundersøkelser svarer jeg ikke alltid på.
Jeg har selv jobbet som telefonintervjuer da jeg var student, og gjør det av ren solidaritet, synes ikke det er spesielt spennende.
På en skala fra 1 til 6 hva synes ..........

God dag mitt navn er NN, kan jeg få snakke med den i huset som sist hadde fødselsdag?

Gammel 29-11-08, 10:29   #34
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Nei det gjør jeg ikke

De ringer alltid midt i middagen eller midt i legging!! Når tlf ringer kl 20.30 på fredagskvelder for å ha min mening om ting, så har jeg tatt helg!! Hadde de ringt til litt fornuftige tider så kanskje jeg hadde svart, men nå er det mere irritasjonsmoment at de ringer

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 10:35   #35
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

God dag mitt navn er NN, kan jeg få snakke med den i huset som sist hadde fødselsdag?

nettopp....
Jeg har bursdag en mnd etter gubben, så det er stort sett alltid meg det.... (og ringer de imellom, kan jeg garantere at han sikkert er til sjøs...)

Gammel 29-11-08, 10:37   #36
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sjelden. Sitter nok i tlf på jobb. Og jeg gidder å sitte i tlf utenom. Da må det i såtilfelle være venner/familie.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 12:09   #37
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jepp

Firmaet jeg jobbet for brukte nummergenerator. Og den softwaren var ikke helt patent, for det var ikke alltid at numrene var privatnumre. Jeg ringte en gang til flytårnet på Vigra og ba om å få prate med den som sist hadde bursdag

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:24   #38
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes meningsmålinger og statistikk er morsomt, så ja, jeg svarer så sant jeg har tid.

Gammel 29-11-08, 19:23   #39
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg har tid og lyst.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 19:39   #40
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg avviser høflig. Som regel har jeg aldri tid.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.