Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerbrød. Hjelp!?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 12:29   #21
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sukkerbrød. Hjelp!?

Hele formen settes opp-ned på rista, ja.

Nå har jeg aldri kjørt noe randomisert dobbelt-blindet forsøk for å se hva som funker best, altså. Men sukkerbrødene mine faller i alle fall ikke sammen, og tar jo fint lite skade av å stå opp-ned ei stund, så jeg kjører stadig vekk den taktikken.

Gammel 26-11-08, 12:49   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skal jeg prøve.

Gammel 26-11-08, 13:23   #23
Kneazle
Passiv

Standard

Den ser god ut, da! Skal pyntes med masse bjørnebær rett før servering.

Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:25   #24
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Når skulle vi komme å spise sa du? Den ser kjempegod ut!!

Gammel 26-11-08, 13:28   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den så kjempegod og frisk ut.

Gammel 26-11-08, 13:36   #26
Kneazle
Passiv

Standard

Planen var å ha et sånt ferdig marsipanlokk på, men så oppdaget jeg at det er rullet ut i hvetemel. Ergo ikke egnet for min svigermor. Men den er bare til en uhøytidelig bursdagsfeiring her hjemme, så jeg tror den skal få være som den er.

Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 12:53   #27
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sånn til en annen gang så kan det være et tips og ikke ta ut kaken av ovnen når den er ferdig. Hyppig nedkjøling kan føre til at sukkerbrødet klapper sammen tror jeg. Jeg setter en tresleiv i døra (skrur såklart av ovnen da), og lar den kjøle seg ned der. Min klapper ikke sammen.

(Forresten er det endel sukkerbrødoppskrifter som sier at ovnen ikke skal forvarmes. Mamma lager den sånn.)

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 12:58   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tar alltid ut sukkerbrødet med en gang det er ferdig, og mine klapper da heller aldri sammen..?

Sukkerbrød er vel en av de få tingene jeg alltid får til på kjøkkenet.

Gammel 29-11-08, 13:04   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må ikke åpne ovnsdøra før kaka er ferdig. Den er som en gammel dame og takler ikke trekk. (Kaka that is)

Jeg har og en oppskrift på sukkerbrød som skal settes inn i kald ovn. Den er omtrent idiotsikker.

(Eller: Min mor har en oppskrift som jeg ringer å får de sjeldne gangene jeg skal lage sukkerbrød)

Gammel 29-11-08, 13:07   #30
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Du må ikke åpne ovnsdøra før kaka er ferdig. Den er som en gammel dame og takler ikke trekk. (Kaka that is)

Ja, det er nok der feilen ligger. Mistenker at ovnen min ikke blir så varm som termostaten tilsier, så kanskje jeg må beregne litt lengre steketid. Eller høyere temperatur. :etterpåklok:

Vil gjerne ha idiotsikker oppskrift.

Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 13:08   #31
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpner ovnsdøra også jeg.

Gammel 29-11-08, 13:09   #32
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Åpner ovnsdøra også jeg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.