Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Alt var bedre før

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 12:23   #101
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alt var bedre før

Forøvrig var Starlet favoritten jeg tigget meg til på lørdagshandel. "Spør Nina" ble lest med lupe.

Før feriestart dro vi alltid innom bruktbua og handlet massevis av blader. Det var en fantastisk følelse å plukke seg ut flere titalls blader. Starlet, Tuppen og Lillemor (Var Tuppen bedre enn Lillemor?), Romantikk, og noen tyske blader der vi ikke forsto teksten, men klippet ut bildene av heltene våre.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:32   #102
Siv
Passiv

Standard

Jeg savner Hubba Bubbaen i lakris og Buggen i lakris. Likte Sorbits (den turkise).

Har dere lagt merke til at pastilleskene blir mindre og mindre og mer dyre?

Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 12:33   #103
Siv
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Fortvil ikke. Du kan jo alltids kjøpe et lass online:

http://www.sugarboy.co.uk/acatalog/S..._Fountain.html

:hjelpsom:

Åååååå, de savner jeg også. De var gode de, nam nam....

Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:17   #104
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Fortvil ikke. Du kan jo alltids kjøpe et lass online:

http://www.sugarboy.co.uk/acatalog/S..._Fountain.html

:hjelpsom:

De sendte ikke til Norge jo..
Men skal avtale med svigermor at jeg sender pakken til henne jeg. HUn har jo emigrert til Sverige.
Julegave til gubben (og til meg selvsagt)

Gammel 26-11-06, 17:48   #105
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

De sendte ikke til Norge jo..

Dummingene!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:56   #106
Ceridal
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Ceridal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Å ja, de gule gule rullene med bruspulver og lakrisstang savner jammen jeg også.

Sherbet ja. Mmm. De selger de på Ultra her i Stavanger. Jeg kjøpte en for 1 mnd siden. Lakrisen var ikke så god, (nå er ikke jeg så glad i lakris) men bruspulveret var like godt.

Var det ikke en tyggis som het Ben-bits?

Ceridal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:32   #107
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Av snop som ikke selges lenger og som jeg nesten har/hadde et slags forhold til, er feks:
*Dove-sjokoladene
.

Dove-sjokolade lever i beste velgående flere steder i utlandet i alle fall. Vet ingen annen råd enn at du får ta kontakt med produsenten, og be dem sende over et lager jeg!

Gammel 27-11-06, 14:34   #108
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Damebind.

Du kødder nå vel??
Bindene var jo bleier for en 20 år siden.... Det er vel en av de forbruksvarene som virkelig har blitt bedre.

Gammel 27-11-06, 14:36   #109
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg savner grus-tyggisen jeg.
Det var lakristyggis som var formet som grus. Utrolig morsomt når man er 7-8 år.

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:42   #110
Elin

Elin sin avatar

Standard

Coca Cola på småflasker.... det var godt det! Flaskecola har en helt annen og mye bedre smak, og gudene må vite hvorfor

Gammel 27-11-06, 14:47   #111
Ceridal
Fullverdig medlem

Medlem siden: Nov 2006
Ceridal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du kødder nå vel??
Bindene var jo bleier for en 20 år siden.... Det er vel en av de forbruksvarene som virkelig har blitt bedre.

Ja, bindene var som murstein husker jeg. Alle kunne se på buksen hvem som gikk med bind og ikke. *knis*

Ceridal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:54   #112
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kødder nå vel??

De ble bedre fram til de begynte å bruke masse plastikk og fylle dem fulle med superabsorbenter. Æsj og fysj så ekkelt med gelebind.

Libresse anno 1990 var ikke så verst.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:55   #113
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Coca Cola på småflasker.... det var godt det! Flaskecola har en helt annen og mye bedre smak, og gudene må vite hvorfor

Det har man jo fremdeles.

Coca cola på små glassflasker selges i hvert fall på Coop her i dalen. De er dyre, men tilgjengelige for de som ønsker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 15:20   #114
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ceridal, her.

Sherbet ja. Mmm. De selger de på Ultra her i Stavanger.

Ultra, ja!! Aha! Da er det sikkert der jeg har sett det. Jeg skal sjekke neste gang jeg er der.

Gammel 02-12-06, 03:21   #115
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

På skolen hadde vi først fyllepenner, man stakk pennesplitten i et blekkhus og ved en pendel sugde man opp blekket. Dette måtte vi lære å skrive pent med. Overskuddsblekk på papiret ble sugd opp av trekkpapir.

Etterpå kom nyere fyllepenner med patroner.

Da kulepennene kom var det stor stas, for ikke å snakke om

da tusjen ble oppfunnet.

Dette skjedde faktisk ganskje raskt, det er faktisk ikke så veldig lenge siden.

Gammel 02-12-06, 09:46   #116
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

På skolen hadde vi først fyllepenner, man stakk pennesplitten i et blekkhus og ved en pendel sugde man opp blekket. Dette måtte vi lære å skrive pent med. Overskuddsblekk på papiret ble sugd opp av trekkpapir.

Etterpå kom nyere fyllepenner med patroner.

Da kulepennene kom var det stor stas, for ikke å snakke om

da tusjen ble oppfunnet.

Dette skjedde faktisk ganskje raskt, det er faktisk ikke så veldig lenge siden.

Fyllepenner med patroner hadde vi. Men det er litt rart, for det fantes da kulepenner på den tiden også?

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 19:48   #117
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grandiosa, men ikke pga denna musehalen altså.

Men jeg husker jeg alltid spiste Grandis på "klubben", og da luktet og smakte den anderledes!!!! Jeg er sikker!!!

Det var en tynnere saus med mere smak!!! Mye bedre enn idag!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:26   #118
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg kan ikke komme på noe som var bedre før

Gammel 18-01-07, 10:30   #119
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg måtte bare dra frem igjen denne gamle tråden for å opplyse om at de selger Sherbet på Deli de Luca.

:åpplyser:

Gammel 18-01-07, 10:33   #120
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg måtte bare dra frem igjen denne gamle tråden for å opplyse om at de selger Sherbet på Deli de Luca.

:åpplyser:

Litt langt unna for meg som bor i Tromsø. *sutre*

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.