Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan du lage rør med tunga?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 13:37   #41
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du lage rør med tunga?

Jeg kan ikke, og tror ikke mannen kan det heller. Irriterende egentlig.

Gammel 30-11-08, 13:51   #42
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan og mannen kan. Poden vil ikke, visstnok.
Vi har i hvert fall løse øreflipper alle mann, og det er 2 Rhd neg. og 1 Rhd pos. i familien.
Ja, også har 2 stykker blå øyne og 1 har brungrønne.

Gammel 30-11-08, 15:01   #43
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er enda merkeligere enn jeg tidligere skrev:

Moren min kan.
Faren min kan.

Jeg kan ikke.
Mannen min kan ikke.

Barnet vårt kan.

Hadde genet vært recessivt, hadde det forklart alt. Men er det dominant, som dere sier, så er det noe som er helt, helt feil her! :forvirret:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 15:08   #44
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Et dominant gen kan tilsynelatende hoppe over et ledd, slik jeg har forstått det. Den som fører det videre har genet, men hos akkurat den personen kommer det av en eller annen grunn ikke til uttrykk. Så kanskje du har tungerulle-gen, selv om du ikke kan rulle tungen?

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 16:19   #45
Kneazle
Passiv

Standard

Du får øve, Hyacint! Eller skjule denne tråden for mannen og faren din.

Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 17:20   #46
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan, de tre ungene jeg kan skjekke kan og eksen kan. Samboeren min kan ikke og om sønnen vår kan det er litt tidlig å si.

Jeg kan også slikke meg selv på albuen.

Gammel 30-11-08, 19:15   #47
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen og jeg kan. Ingen av ungene.

Gammel 30-11-08, 19:20   #48
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Vi kan.

Gammel 30-11-08, 19:28   #49
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Alle vi kan.
Itillegg kan eldste vippe tunga over på den ene siden.
Det er det ingen av oss andre som kan tror jeg.
HUn kan også lage to bøyer ytterst på tungespissen. Dårlig forklart men.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 19:30   #50
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg kan ikke. Ser ut som største gutten og mannen kan, men minsten er for liten for at jeg skal kunne sjekke ordentlig.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:00   #51
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Foreldrene og søskene mine kan, jeg kan ikke.
Sambo og ungene kan heller ikke rulle tunge.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:06   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan, aner ikke med resten av familien.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:09   #53
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg kan, mannen kan, eg veit at eldste jenta kan, men er usikker på yngstemor, ho kan sikkert også. Da Oda var lita kunneho også sette tunga vertikalt, dette fekk verken eg eller mannen til, men etter ei stund kom det for dagen at mi mor kan. Skal tru om det er arveleg?

Gammel 30-11-08, 20:15   #54
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Mannen, jeg og storesøster kan. Må sjekke med de to minste i morgen.

Gammel 30-11-08, 20:16   #55
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Moren min kan.
Faren min kan.

Jeg kan ikke.
Mannen min kan ikke.

Barnet vårt kan.

Hadde genet vært recessivt, hadde det forklart alt. Men er det dominant, som dere sier, så er det noe som er helt, helt feil her! :forvirret:

Sikker på at du ikke kan?

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:38   #56
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Sikker på at du ikke kan?

Tro meg, jeg har øvd siden jeg var tre år! Søsteren min kan, og hun elsker å erte meg for det. Jeg ahr tilbragt store deler av barndommen min med å øve.

Gammel 30-11-08, 20:40   #57
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Har gubben din øvd like lenge?

Gammel 30-11-08, 20:42   #58
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Både mannen og jeg kan, så jeg tipper barna kan ( etterhvert i allefall).

Gammel 30-11-08, 20:43   #59
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Har gubben din øvd like lenge?

Har har i hvert fall øvd.

Gammel 30-11-08, 21:04   #60
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

*forkortet*

Det er sånt som skjer. Jeg er ikke god på å forklare slikt, da jeg er vitterlig er it-utdannet, men jeg skal gjøre et forsøk.
Jeg har nemlig noe lignende med rhesus-faktoren min (begge foreldrene mine er positiv, jeg er negativ), og den kan man forklare slik:

Alle har to gen: Man kan være Rh pos i begge: DD
Rh pos i et og Rh neg i ett: Dd eller dD og da vil man være Rhesus positiv fordi det er dominant.
Man vil være Rh neg om man er negativ i _begge_: dd.
Om f.eks man har en kvinne Dd og en mann Dd (begge er Rh positive) kan babyen få disse kombinasjonene: DD, Dd, dD og dd. Det vil si at babyen kan bli Rhesus negativ.

(Forklaringen har jeg stjelt fra SM, så om den er 100% rett, aner jeg ikke. Men den er i hvert fall en god del riktig. )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.