Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva er det med folk og tåkelys?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 20:44   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er det med folk og tåkelys?

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Vet at det kan være farlig, men det er like farlig å bruke tåkelys også. Jeg blir like blendet av dem, som folk blir av mine fjernlys.

Jeg har forståelse for at du blir blendet av tåkelys, men er det smart at to blendede sjåfører skal passere hverandre? Jeg tror nok også at dine fjernlys lyser veldig mye kraftigere enn møtende bilers tåkelys.

Tenkt deg scenarioet der man kjører langs en vei med gangfelt. Du møter en bil med tåkelys og bestemmer deg for at her skal det blendes til de grader. Ved å gjøre denne blendingen kan det forårsake at at den andre bilen ikke ser at noen går ut i gangfeltet. Ja, man kan blendes av tåkelys også, men ikke i den grad, og det bør normalt sett ikke være noe problem å vike synet litt, i stedet for å stirre inn i tåkelysene som et dådyr...

Noen blink er nok en mye bedre løsning enn å gå inn for å blende møtende trafikk...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.