Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-08, 23:26   #221
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter

Jeg gir rødprikker spontant og fra magen. Når jeg blir forbanna, så rødprikker jeg. Eller hvis noen er sjikkli dust eller drar opp en krangel fra gammelt av og bærer på gammelt agg. Ny tråd, nye takter.

Jeg får passivt aggressive prikker fra selvhøytidlige nek og lettprovoserte duster. Selvsagt.

Gammel 30-11-08, 23:29   #222
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På jobben min pleier vi å si: "If I fail, tell it to me - if I succeed, tell it to everybody". Jeg ser på røde prikker som en anledning til forsøksvis å komme med konstruktiv kritikk når jeg virkelig opprøres på en-eller-annen måte uten at jeg trenger å henge ut vedkommende i tråden.

Gammel 30-11-08, 23:30   #223
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ny tråd, nye takter.

Prikker til side, "Ny tråd, nye takter" er mottoet sitt!

Jeg blir alltid så imponert over folk som følger dette mottoet - og det er det mange på FP som gjør.

Gammel 30-11-08, 23:31   #224
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

På jobben min pleier vi å si: "If I fail, tell it to me - if I succeed, tell it to everybody". Jeg ser på røde prikker som en anledning til forsøksvis å komme med konstruktiv kritikk når jeg virkelig opprøres på en-eller-annen måte uten at jeg trenger å henge ut vedkommende i tråden.

Akkurat det syns jeg er en grei måte å bruke de på, men alle tenker jo ikke som deg

Gammel 30-11-08, 23:32   #225
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Så enkelt og bra kan det sies. Dette er jeg veldig enig i.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 23:54   #226
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit at jeg får røde prikker hvis folk blir sure av noe jeg skriver. Kan ikke si jeg "lærer" så mye av det, kanskje, så den helt store oppdragende effekten har det ikke - men hvis det hjelper folk til å avreagere, så feel free. Jeg føler meg heller ikke "kneblet" fra å svare; har jeg virkelig behov for å svare, kan jeg svare i tråden eller sende en PM.

Gammel 01-12-08, 00:05   #227
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Veronal sa det.

Gammel 01-12-08, 00:11   #228
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Ja, Veronal hadde egentlig litt mer kontroll på ordene enn meg.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:42   #229
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig.
Men for meg er ikke "nek", "idiot", "tulling" etc - konstruktiv kritikk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 12:57   #230
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg føler meg heller ikke "kneblet" fra å svare; har jeg virkelig behov for å svare, kan jeg svare i tråden eller sende en PM.

Vet du, det gjør jeg.

Dette hadde vi jo oppe for - kan det være et helt år siden? Men altså, jeg fikk en rød prikk som jeg ikke forsto. Dvs. jeg skjønte at jeg hadde provosert, men jeg klarte ikke å skjønne hvorfor. Og når man først har provosert så det avstedkommer en prikk med illsint kommentar, så vil man jo gjerne forstå så man har muligheten til å ta det til etterretning.

PM ble sendt - og helvete var løs! Noen husker sikkert dette - jeg laget jo en tråd om bruk av PM i etterkant for å sjekke om jeg var helt på jordet angående noen veldig viktige, uskrevne FP-koder eller ikke.

Men kanskje er det derfor jeg reagerer negativt på røde prikker? Altså ikke akkurat på bagrunn av dette spesifikke tilfellet, men fordi jeg opplever det som en måte å smekke andre på fingerene på uten at de kan si noe tilbake.

For:

-Sender man en grønn tilbake, er man passiv aggressiv
-Svarer men med en hevnprikk, er man barnslig.
-Outer man prikken, er man feig.
-Sender man en PM, er helvete løs!!

Jeg synes det er så uendelig mye greiere å diskutere seg ferdig i tråden, der alle kan få si sitt og be om oppklaringer der det er nødvendig. Hva kan man si med en rød prikk som man ikke kan si med ordene sine, liksom?

Sist redigert av Pebbles : 01-12-08 kl 13:48.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:06   #231
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vet du, det gjør jeg.

Jeg skjønner det, og du har sagt det før. Jeg snakket bare om min egen erfaring - jeg har tidligere både kommentert innholdet i en rød prikk i tråden, og sendt PM angående en rød prikk, og det har fungert like greit som om den negative kommentaren i utgangspunktet hadde kommet i tråden. Det er neppe noens erfaringer som kan sies å være universelle.

Gammel 01-12-08, 13:09   #232
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Med fare for å bli tatt for nepotisme så mener nå jeg at fiskedasking er bedre.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:10   #233
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Med fare for å bli tatt for nepotisme så mener nå jeg at fiskedasking er bedre.

But obviously! Men det skal foregå i full offentlighet, altså.

Gammel 01-12-08, 13:12   #234
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Ja, man dasker jo ikke på privaten. Har jeg hørt.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:13   #235
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Ja, man dasker jo ikke på privaten. Har jeg hørt.

Nei, det skulle tatt seg ut!

Gammel 01-12-08, 13:13   #236
Kneazle
Passiv

Standard

Du skal ikke se bort fra at noen fiskedasker på rommet sitt også, altså.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:55   #237
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Du skal ikke se bort fra at noen fiskedasker på rommet sitt også, altså.

Bildene, bildene!

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:55   #238
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke feigt å oute prikker. Fiskedasking er vakkert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 13:57   #239
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Bildene, bildene!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fiskedasking er vakkert.

Det kommer visst an på øyet som ser.

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:13   #240
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Det kommer visst an på øyet som ser.

Og litt på fisken.

Svar

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.