Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Liker du 7-armet lysestake?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hva syns du om 7 armet lysestake
Ja, det hører julen til 62 34,25%
Avhengig av type 65 35,91%
Nei, ikke fint uansett 52 28,73%
Dustepoll 2 1,10%
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-08, 21:15   #81
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Liker du 7-armet lysestake?

Jeg også liker disse, men ikke alle er like fine.
Synes det er så koselig med lys i vinduet .

Gammel 28-11-08, 21:16   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gidder ikke analysere sånt. Så lenge jeg har levd, og enda lenger, har disse stakene vært en stor del av jula til folk, og jeg tar med meg det jeg er oppvokst med av juletradisjoner. For meg er det det ultimate julesymbol, samme hvor det kommer fra.
Tviler på at jeg støter jøder ved å like disse stakene.

Gammel 28-11-08, 21:19   #83
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg gidder ikke analysere sånt. Så lenge jeg har levd, og enda lenger, har disse stakene vært en stor del av jula til folk, og jeg tar med meg det jeg er oppvokst med av juletradisjoner. For meg er det det ultimate julesymbol, samme hvor det kommer fra.
Tviler på at jeg støter jøder ved å like disse stakene.

Det er ikke en spesielt gammel tradisjon i Norge tror jeg. Iallefall ikke i Trondheim. Det er ikke mange 10 årene siden de dukket opp.

Adventstake har 4 lys.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 21:20   #84
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Har vel ingenting å si, koselig er koselig. Bare å passe på at stakene er sikre.

Gammel 28-11-08, 21:23   #85
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes de er fæle, og en sånn kommer ikke inn i mitt hus.

Iset: man har da andre lys i vinduene, det da ikke være slike syvarmede staker for at det skal bli julestemning?

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 21:33   #86
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er ikke en spesielt gammel tradisjon i Norge tror jeg. Iallefall ikke i Trondheim. Det er ikke mange 10 årene siden de dukket opp.

Adventstake har 4 lys.

Disse elektriske greiene ble produsert første gang i sverige i 1937, og har vistnok spredd seg hit fra Sverige. Det tok en hel del år før det var veldig vanlig i Sverige, og da sier det seg selv det ikke er mange generasjoner gammelt i Norge.

En vanlig Menorah har forresten 9 lys. Menoraen i tempelet i jerusalem hadde 7 armer, og ble etter sigende designet av Gud selv, eller han ga instrukser. 7 er jo ansett av mange kulturer som et religiøst eller til og med magisk tall.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 23:05   #87
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med Iset her. Alt lyset i mørke desember er det aller beste med adventstida. Lys på trær i hagen, lys i vinduene, enten det er stjerner eller lysestaker eller figurer. Så lenge det er hvite lys, så er det flott.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 23:17   #88
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har to hvite av den første typen, har en i stua og en på kjøkkenet, synes de er koselige og bryr meg svært lite om hva andre synes. Er blitt en tradisjon å ha de fremme i jula, har alltid hatt det siden jeg var 17.

Gammel 30-11-08, 20:32   #89
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, jeg liker dem ikke og kommer ikke til å ha en i min leilighet.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 20:35   #90
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte en på Clas Ohlsson som jeg liker veldig godt.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 21:21   #91
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei i år ble det ikke noe av det. De ligger igjen i kjelleren. Jeg har satt opp en stjerne på fot, kjøpt på Plantasjen og så har jeg julepyramidetreet. Og to stjerner, da er det ikke plass til noe mer i minihuset mitt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 22:14   #92
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den tradisjonelle folkestaken er stygg, men jeg liker lys. I fjor resignerte jeg og kjøpte denne:

Gammel 30-11-08, 23:41   #93
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Det hører advent til, og vi skal ha 2 av denne typen i vinduene i år.

Når jeg teller etter så er det jo bare 5 armer på min...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 23:43   #94
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Når jeg teller etter så er det jo bare 5 armer på min...

Så bra, da hisser du ikke på deg noen jøder.

Gammel 30-11-08, 23:47   #95
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så bra, da hisser du ikke på deg noen jøder.

Gammel 30-11-08, 23:52   #96
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikser ikke "Opp-og-ned-lys". Niks. Hverken i julen eller ellers.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 00:01   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åjo, nå har naboene her i blokkene satt opp stakene sine i vinduet. Jeg går rundt med klump i halsen og kikker ut, det er så nydelig! Jeg gleder meg ihjel til å spasere med vesla til barnehagen i morgen tidlig og se på alle lysene i vinduene, det er helt fantastisk. Vesla elsker det, men hun er nok smittet av sin hysterisk julete mor.

Gammel 01-12-08, 00:10   #98
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hvertfall at folk som har mer enn én av disse lysestakene burde være forpliktet til å plassere dem symmetrisk, sett utenfra.

Gammel 01-12-08, 00:32   #99
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes hvertfall at folk som har mer enn én av disse lysestakene burde være forpliktet til å plassere dem symmetrisk, sett utenfra.

Det er gjort.

Gammel 01-12-08, 18:28   #100
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Miss Norway;1331323]Fikser ikke "Opp-og-ned-lys".

Hva er "opp-og-ned-lys"?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.