Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Rødprikking i mangel av argumenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-08, 14:52   #261
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter

Sitron!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 14:55   #262
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Sitronen gav meg min første rødprikk så jeg ikke skulle være redd for å få dem. Og det er jeg ikke heller.

Eksponeringsterapi.

Gammel 01-12-08, 14:59   #263
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er jaggu ikke mye som har forandret seg her, ser jeg!

Neimen heisann! Så fint å se deg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 15:01   #264
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitron! Litt mer enn en julevisitt, håper jeg?

Gammel 01-12-08, 15:06   #265
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Så fint å se sitronen igjen.

Gammel 01-12-08, 16:21   #266
Slettet bruker
Passiv

Standard

Næmmen, Sitronen jo. Velkommen tilbake!

Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:22   #267
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hey! Sitronen jo!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:24   #268
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Dette hadde jeg aldri trodd jeg noen gang skulle si, men jeg har savnet deg her inne.

Gammel 01-12-08, 16:37   #269
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Dette hadde jeg aldri trodd jeg noen gang skulle si, men jeg har savnet deg her inne.

Har Sitron vært slem mot noen?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 16:45   #270
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipper Sitronen eeelsker alle kozevelkomstene.

Gammel 01-12-08, 16:52   #271
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kanskje vi har skremt henne bort igjen allerede.

Gammel 01-12-08, 16:58   #272
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heter det virkelig "rød-prikking"? Er det ikke rødprikking?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 18:07   #273
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

My thoughts exactly!

Gammel 01-12-08, 19:18   #274
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

-Hvordan skal man som nykommer vite at å spørre om bakgrunnen for et system (altså prikkene) er å sutre?

-Dere har slått fast at røde prikker er en negativ tilbakemelding. Tror dere man føler seg veldig velkommen når man er i "innkjøringsfasen" på et nytt forum, og får 5-6 røde prikker på et døgn? Disse prikkene er altoverveiende enten uforståelige/useriøse eller uforklarlige. Jeg tør påstå at jeg ikke har vært spesielt provoserende i noen av mine innlegg.

Jeg har jo i løpet av denne tråden skjønt mer av kulturen på forumet. Og heldigvis har jeg fått tilbakemeldinger fra noen av dere som har vært veldig positive. Som f.eks. "håper du blir værende det er et veldig ålright forum", ledsaget av en gønn prikk.

Gammel 01-12-08, 19:26   #275
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Næmmen der er du jo. Synes du har hatt en sinnsyk lang siesta!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 19:35   #276
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

-Hvordan skal man som nykommer vite at å spørre om bakgrunnen for et system (altså prikkene) er å sutre?

Om du gjør deg fortjent til røde prikker i løpet av dine første dager på et forum, så bør du enten holde godt kjeft eller være mer hardhudet.

Gammel 01-12-08, 19:36   #277
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere har slått fast at røde prikker er en negativ tilbakemelding. Tror dere man føler seg veldig velkommen når man er i "innkjøringsfasen" på et nytt forum, og får 5-6 røde prikker på et døgn? Disse prikkene er altoverveiende enten uforståelige/useriøse eller uforklarlige. Jeg tør påstå at jeg ikke har vært spesielt provoserende i noen av mine innlegg.

Jeg har lyst til å kommentere dette med å være ny og i innkjøringsfasen. Normalt sett så er medlemmene her ganske så greie med helt nye og gir dem slack, fordi man vet at det tar litt tid å bli kjent og vant til hvordan ting fungerer på et forum. Men for å være ærlig så oppfatter jeg ikke et medlem som har skrevet en del innlegg og vært medlem og godt over et halvt år som en nykomling.

Da du startet denne tråden innrømmet du å ha fått to røde prikker. At du får flere i løpet av denne tråden synes jeg ikke er overraskende, siden jeg har oppfattet deg som ganske så krass, sta og klagete i denne tråden.

Gammel 01-12-08, 20:17   #278
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at å rødprikke helt nye brukere kan man godt være litt mer tilbakeholden med enn når det gjelder folk som har vært her en stund, simpelthen fordi folk bør få muligheten til å finne ut av hvordan forumet fungerer først. (Det finnes selvsagt unntak her, som når det gjelder alle andre regler. ) Men som Adrienne sier: har man vært registrert i over et halvt år, kan man knapt regnes som nykommer lenger, så akkurat det argumentet synes jeg ikke slår så hardt her.

Og generelt så er det litt sånn at den responsen man får på forumet, den viser hvordan forumet er. (På godt og vondt.) Og forumet har stort sett alltid vært sånn at det er rimelig akseptert å si hva man mener, å krangle og være sint, og å komme med motargumenter, sarkasme og rødprikker når man føler for det. I tillegg har det stort sett vært sånn at det er kort vei fra krangling til fjas, og at de fleste ikke er langsinte, men "begynner på nytt" i neste diskusjon. Jeg synes forumet, i det store og det hele, fungerer fint som det er nå, og det er inkludert både kranglene, fjasingen og de konstruktive diskusjonene. Mange tråder - som denne her, for eksempel - inneholder alle disse tre tingene.

Det er naturligvis lov til å kommentere og kritisere og argumentere for at ting skal være annerledes, både for gamle og nye. Og oppfører man seg annerledes selv, så endrer forumet seg. "Forumet" er jo ikke annet enn summen av medlemmene. Hvis én bruker f.eks. synes at du sutrer når du er kritisk, så betyr ikke det at "på FP er det ikke lov til å være kritisk", det betyr "denne konkrete brukeren synes at du sutrer". (Og en annen konkret bruker vil kanskje slett ikke synes at du sutrer, men derimot at du har helt rett.)

Gammel 01-12-08, 20:22   #279
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Om du gjør deg fortjent til røde prikker i løpet av dine første dager på et forum, så bør du enten holde godt kjeft eller være mer hardhudet.

-God dag mann!
-Økseskaft.

Gammel 01-12-08, 20:36   #280
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

-God dag mann!
-Økseskaft.

Y'all see what I mean?

Ben "sure you do" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, prikkesutring, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.