|
|
#341 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenter
Og nå skal i hvert fall ikke jeg vaine mer her! (om da ikke noen skulle misforstå og tro at det hadde med rødvin å gjøre) |
|
|
|
|
|
#342 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan ikke snakke for andre, men selv om jeg syntes du lagde i overkant drama også, var det for meg primært tonen til Fargo. Etter hvert tok det bare av i mange forskjellige retninger, hvor debatten (og ikke minst alle spinoffs) fikk sitt eget liv og temaet ble mindre viktig enn å ta igjen for flåsete argumentasjon.
Forumet er som jeg ser det summen av medlemmene, så jeg vil tro det varierer. For noen er det åpenbart deres væremåte som terger på seg folk umiddelabrt, i andre tifeller kan det være reelle forskjeller i verdenssyn mellom nye og en majoritet av de værende brukerene, andre igjen kan få en røff start som følge av rene misforståelser.
Jeg oppfatter ikke deg som krass eller kranglete. Stormen er ikke bare rettet mot deg, spesielt ikke den voldsomste delen. Ja, du har blitt uenig med noen, men det er en av grunnholdningene her at uenighet er livets krydder: Tvert i mot forventes det at alle tåler å delta i en debatt uten å kreve hverken offerroller eller bli mer usaklig enn at det er morsomt.
Som sagt et sted over har du absolutt noen poenger. Ikke enig i alle, men ser absolutt at det er en god ide å lufte holdningene man har til omgangsform som prikkbruk. Helt enig i at prikker uten forståelig melding (i tekst eller kontekst) er lite konstruktivt.
Nei, og det er et godt poeng. Men hvor hardhudet man må være kommer litt an på hvordan man oppfører seg. På nettfora er det kansje liten toleranse for nybegynnere nettopp fordi man ikke møtes ansikt til ansikt, og alle har hatt erfaring med useriøse troll (dette forumet har også hatt besøk) som gjør mange ekstra skeptiske til folk som ikke har bevist at de ønsker å delta.
Det var bra. Sålenge du ikke selv har brukt skjellsord i tråden er jeg helt enig, og sender herved en åpen blodrød masse-prikk til alle som evt. har sendt ukvemsord i prikker.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 01-12-08 kl 22:44. |
|
|
|
|
|
#343 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterMens jeg leste i denne tråden kom til å tenke på denne (en easy button) som jeg fikk utdelt på et kurs jeg var på. Den sier: "That was easy" når man trykker på den. Kanskje noe for de som trenger å øve på å sende røde prikker?
|
|
|
#344 |
|
Absolut ateist
|
Soleklar vinner av "hva gir man et billig engangsknull dagen derpå" prisen.
|
|
|
#345 |
|
I menneskeham
Men tittelen din tyder på selvironi, og det er en forsonende egenskap som vil berge deg gjennom harde åpningskamper på FP til de stillere vannene som respektert bruker.
|
|
|
|
#346 |
|
Hogger i stein
Hvor mange innlegg, og rødprikker, bringer en inn i smulere farvann? Du har jo selv drøye 500 innlegg, og er allerede veletablert. |
|
|
|
|
|
#347 |
|
I menneskeham
Tja, vet ikke om jeg er veletablert. Har vært medlem en stund men skriver relativt sjelden.
|
|
|
|
#348 |
|
Hogger i stein
Og de beste innleggene, i en tråd som dette, vil du si er? (bortsett fra de om pulinga da, de skjønner jo alle var bra) |
|
|
|
|
|
#349 |
|
I menneskeham
De hvor du er saklig og ikke kombinerer machismo og martyr. De er slett ikke verst.
|
|
|
|
#350 |
|
Hogger i stein
Ok, så da er moralen at dersom man følger dine råd, så blir man raskt en respektert bruker. Og det er selvfølgelig det man trakter etter? For det er vel det rødprikkingen egentlig er for noen, en form for sosialisering som er ment å strigle folk inn i "mainstream". |
|
|
|
|
|
#351 |
|
flisespikker
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterSkal man absolutt henge seg på noen å imitere, kan man velge langt dårligere forbilder enn Ulvefar. Men sånn egentlig er det best om folk greier å være individuelle, samtidig som de greier å komme noenlunde overens med andre av den individuelle typen. Det går an, det er bare å øve.
|
|
|
#352 |
|
Hogger i stein
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterJepp, så lenge man får være seg selv. Og det velger man jo selv. Og Ulvefar hadde nå etter min mening et godt poeng i det om å springe av seg vårkåtheten, så å si. |
|
|
|
|
|
#353 |
|
Passiv
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterMin første tyttebær er outet! (Dvs, mitt tredje tyttebær, da, men outinga, den er ny.) MITT tyttebær!
Jeg syns det er like greit å si fra når jeg syns det er på tide at en person like gjerne skal få høre hva jeg syns om h*n. Det er ikke dermed sagt sagt at jeg er interessert i å diskutere det synet i selve tråden. Det ville neppe blitt noen saklig diskusjon i allefall (såfremt ikke jeg hadde kunnet innleie Skilpadda som InnleggsKonsulent
...så skjønner jeg jo at du tar dette svært, svært alvorlig. |
|
|
|
#354 |
|
I menneskeham
Sa jeg du ville bli mainstream? Sa jeg du ville bli en respektert bruker? Sa jeg at jeg er det?
|
|
|
|
#355 |
|
Hogger i stein
Og så av en eller annen grunn får jeg ikke vist at det var understreket ordet "faenskap" som språk som ikke holder et sakling nivå. |
|
|
|
|
|
#357 |
|
|
Kan ingen SVARE meg? |
|
|
|
|
|
#358 |
|
I menneskeham
Godt å se du er i live!
|
|
|
|
#359 |
|
Passiv
|
Sv: Rød-prikking i mangel av argumenterJeg mener at det er rødprikking i ett ord. |
|
|
|
#360 |
|
The Anti-Walter
![]() |
Synes nå det er litt sutrete å klage på at man ikke får svar på postene sin, jeg... |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| klassiker, prikkesutring, rødprikking |
|
|