|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva gjør du hvis du finner en liten sum penger på gata? | |||
| Tar de selv |
|
47 | 69,12% |
| Ser deg om og tar de selv om ingen ser deg |
|
18 | 26,47% |
| Leverer de inn til nærmeste naturlige sted |
|
3 | 4,41% |
| Lar de ligge |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Fant 800 utenfor biblioteket en gang, krøllet pent sammen. Helt tydelig ramlet ut av en lomme.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Har i grunn ikkje funne pengar sidan eg var barn, og da gjekk eg sjølvsagt rett til politiet med 100-lqppen (skjedde eit par gongar) og fekk mine 10%.
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Det har jeg gjort to ganger. Ene gangen utfor en bensinstasjon, og andre gangen utfor en bank. Begge gangene tok jeg med meg pengene, men la igjen telefonnummeret mitt hos bensinstasjonen/banken. Den ene gangen ringte det en dame, den andre gangen skjedde ingenting.
|
|
|
|
#24 |
|
Spoon2
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Hadde nok tatt dem, men det var kanskje lurt det der med å evt. gi beskjed til biblioteket eller hengt opp en lapp med tlf.nr. for at noen kunne ta kontakt - mot at de visste summen selvsagt.
|
|
|
#25 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Har funnet småbeløp på bakken. Tar det selv dersom jeg ikke ser at noen går og leter. Men noenplasser er det mindre naturlig å ta pengene selv... Lå en 50 lapp rett i inngangen på bussen en gang, av refleks plukket jeg den opp og ga den til sjåføren. Finner jeg lommebøker forsøker jeg å få tak i eieren av lommeboken. Å levere den til politiet vil forsinke leveringsprosessen til eieren. Får jeg ikke tak i eieren leverer jeg til politistasjonen, men som regel har jeg alltid fått tak i eieren.
|
|
|
#26 |
|
-
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Ikke akkurat på bakken, men jeg fant en 42-kroners pantelapp som noen hadde glemt i automaten på Kiwi i går. Jeg kjøpte øl for pengene. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Jeg tar pengene selv med mindre det er veldg store summer. Jeg har funnet en 200-lapp et par ganger. Og da blir jeg glad, og tenker ikke egentlig så veldig på den som har mistet dem.
|
|
|
|
#28 |
|
maler
|
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?Opp til ca 200 kr ville jeg nok tatt selv hvis det var på gata. Inne på skoler, bibliotek og butikker ville jeg ha levert det inn. Større summer enn ca 200 kr ville jeg nok gått inn med, selv om sannsynligheten er stor for at det hadde blitt ekstra lønn til personalet. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?
You and me.
|
|
|
#30 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva gjør dere om dere finner penger på bakken?
|
![]() |
|
|