Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 14:06   #1
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Levende lys utendørs (bill.mrk. ikke fjøslykt)

Opplys meg.. Jeg har lenge tenkt å skaffe meg noen slike nydelig lykter til å ha utenfor, men så kom plutselig naboen og sa at slikt var veldig brannfarlig og at de ville ringe brannvesenet for å få en uttalelse hvis de så noe som helst av levende lys utendørs.

Har de rett?? De mente det kunne komme stikkflammer uansett hva slags lykt og lys.

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:08   #2
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Opplys meg.. Jeg har lenge tenkt å skaffe meg noen slike nydelig lykter til å ha utenfor, men så kom plutselig naboen og sa at slikt var veldig brannfarlig og at de ville ringe brannvesenet for å få en uttalelse hvis de så noe som helst av levende lys utendørs.

Har de rett?? De mente det kunne komme stikkflammer uansett hva slags lykt og lys.

Høres ut som en hysterisk nabo, spør du meg.

Gammel 05-12-08, 07:50   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes disse fra HappyDesign er fine, men de er kanskje for like fjøslykter?

Gammel 04-12-08, 22:36   #4
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av teamor, her.

Det nærmeste jeg fant om det etter litt Googling var dette om telys fra brann- og redningsetaten:

"Telysholderen bør være åpen og gi god lufting. Ved å bruke tette holdere vil det kunne gi overoppheting og farlig oppflamming."

Er lufting i alle våre lykter i alle fall.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.