|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Ja, det vil jeg ha. Jeg og storebror skal til en venninne og hennes barn på lørdag for å bake pepperkaker, og jeg har lovd å lage pepperkakedeig. Jeg er ingen mesterbaker,så jeg trenger en som er lettvindt og grei
|
|
|
|
#2 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?En sånn tråd hadde jeg tenkt å lage, men da hiver jeg meg på din. Sånn blir det når Ikea er for langt unna til å svippe innom.
|
|
|
#4 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Det ligger i hvert fall to forskjellige oppskrifter i denne tråden.
|
|
|
#5 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Dette er de pepperkakene mamma alltid har bakt, og som jeg nå baker. De heter egentlig Tønsberg sirupsnipper, men er nå alikevel pepperkaker for meg. Knallgode! (Dette er en stor porsjon - holder også til pepperkakehus.)
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11) Sist redigert av mosol : 04-12-08 kl 17:59. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Jeg har de siste årene brukt den oppskriften som Mim la inn i tråden Ru linker til. Den er kjempegod og jeg har fått mye skryt for pepperkakene, og den er veldig lett å lage og kjevle ut. Limer den like godt inn her:
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins Sist redigert av Harriet Vane : 22-12-08 kl 08:37. Årsak: advarer mot enorm oppskrift |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Glemte å si: I fjor halverte jeg oppskriften, siden det ble veldig, veldig mange pepperkaker av en full deig. I år satser jeg på å lage stor prosjon, for jeg får mange ivrige pepperkakebakere på besøk.
|
|
|
#8 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Jeg vil lage pepperkaker!!!
|
|
|
#9 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?
|
|
|
|
#11 |
|
Hertuginne
|
Når jeg lager stor deig antar jeg det blir mer enn nok til to pepperkakehus, samt pepperkaker nok til både søsteren min og meg i jula.
|
|
|
#12 |
|
Hertuginne
|
Jeg kunne sikkert det. Og gjorde det nå som jeg ble gjort oppmerksom på det.
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Jeg måtte lese det to ganger i den første tråden, for jeg ble brått usikker på om det skulle være hevemel. For gudene vet jo hva folk kaller selvhevende mel.
|
|
|
#14 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Denne er veldig god å bake med, brukes i en barnehage her. Den smaker godt også, det er viktig det og.
|
|
|
#15 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Er det nokre av desse oppskriftene som gir litt seige pepperkaker skal tru?
|
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Enkel oppskrift på gode pepperkaker?Hvis du ikke gidder kan jeg sende deg to pakker Ikeadeig T.
|
|
|
#17 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Ikke min, da må du bake de litt tykke tror jeg.
|
|
|
#18 |
|
Salt in the rainbow
|
|
![]() |
|
|