|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å snike i køen i butikkerHvis man jobber i, la oss si en helsekostbutikk, og en kunde kommer inn og begynner å spørre om ALLE butikkens varer og skal vite hva ditt og datt hjelper for og inneholder, og blir aldri ferdig (siden det tross alt dreier seg om 500 produkter), og det danner seg kø bak, er det frekt av ekspeditøren å spørre denne kunden forsiktig om hun kan få ekspedere de som skal betale og så hjelpe denne kunden igjen litt etterpå?
|
|
|
#22 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Å snike i køen i butikker
Tror det er det mange satser på; at de i kassen er såpass stresset at de ikke har oversikt. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
*_*
|
Nei.
|
|
|
|
#24 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det samme mener jeg. Jeg stod i en helsekost og skulle betale for en håndkrem, da jeg opplevde dette. Dama ble ALDRI ferdig, og ekspeditøren så en smule stresset ut men forsatte å svare og svare, og viste dama alle produktene. Jeg tror jeg stod der i en halvtime og var på nippet til å gå, da hun endelig ble ferdig. Dvs, hun snudde halvveis i døra og kom tilbake mens jeg ble ekspedert, og begynte å spørre på nytt, og den ansatte svarte og svarte mens jeg prøvde å spørre om noe. Utrolig.
|
|
|
#25 |
|
*_*
|
Tror du bør ha med deg en fisk neste gang:
|
|
|
|
#26 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Å snike i køen i butikkerJeg ble regelrett dyttet til siden av en gammel dame foran billettluka. Jeg ble så perpleks at jeg bare begynte å le. Skulle ønske jeg hadde dyttet igjen.
|
|
|
#27 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å snike i køen i butikkerJeg sier fra. Det koster meg jamen ikke mange kalorier. På en dårlig dag sier jeg fra med en langt fra hyggelig stemme |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Å snike i køen i butikkerGamle damer sniker så det holder, ja. Ikke lenge siden jeg merket en toppen av frekkhet sniking, tror det var på apoteket. (Altså type; ikke hent deg kølapp, men måk deg frem og få hjelp likevel) |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Wooohhoooooo
Den mannen trodde faktisk at vi som sto bakerst i køen sto der for morro skyld hadde jeg følelsen av.....
|
|
|
|
#30 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å snike i køen i butikkerJeg har irritert meg over det i alle år, men har bare sagt fra en gang. Det var virkelig deilig! (Det var en gammel (65+) dame som snek i køen på en lekebutikk.) Den dagen var jeg i ordentlig |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Fjott
|
|
|
|
#32 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Å snike i køen i butikkerOm noen sniker i køen og jeg blir irritert av det, så sier jeg i fra. Men jeg synes det er rart hvor sjelden folk sier i fra egentlig, spesielt på Østlandet er folk passiv-aggressive.
|
|
|
#33 |
|
Fjott
|
Så bra! Jeg er helt for å si ifra, men må absolutt skjerpe meg.
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Så tøff du er.... jeg er hun som bare står der til det blir min tur. Det straffer seg - ofte blir 10 stk som kommer etter meg ekspedert før meg. Det som er ekstra bra er den flokkulturen som er foran enkelte kasser. Så står man der da, kanskje 3 stk. Ingen klar kø. Så blir førstemann ekspedert. Og mens man venter på det, stiller det seg nye mennesker på den andre siden av vedkommende, og nye mennesker bak der igjen. Og vips er det en liten kø av mennesker som har kommet til lenge etter meg... og da kan man fort få beskjed om at køen dessverre går i den andre retninga. Da blir selv jeg litt |
|
|
|
|
|
#35 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Å snike i køen i butikkerDet beste er å kommentere det høyt, da blir de flaue, og innretter seg.
|
|
|
#36 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Å snike i køen i butikkerJeg haaaaater kassasystemet i bakeriene her i byen. Det er dønn umulig å få et skikkelig køsystem, så enten må man hogge øynene i den første kassadamen man ser, og dermed "snike" foran de som er høfligere, eller så blir man stående der i evig tid. Det er bare en lang skranke med 3-4 ansatte bak, og en flokk med kunder foran.
|
|
|
#37 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å snike i køen i butikkerI førjulsstresset i en lekebutikk blir ting ganske anspent. Det var en gammel mann som snek litt i køen og da han hadde betalt sa han til kolegaen min: Ja, også SKAL du pakke den inn. Hun sa at nei, hun skulle ingen ting før han lærte seg og spørre på en ordentlig måte! Skal si mannen ble spak og sa unnskyld!
|
|
|
#38 |
|
Erfaren
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å snike i køen i butikkerHar også opplevd at unge og eldre sniker og jeg sier fra. Men en gang ble jeg så paff at jeg ikke gjorde det. En pen eldre dame kom inn (bokhandelpå Torgallmenningen i Bergen) og det var stor kø og kaos rundt kassen. Ekspeditøren spurte hvem som var nestemann, hvorpå den eldre damen som nettopp hadde kommet inn og sikkert var nr. 10 i alle fall i rekken repliserte kjapt "først er det denne damen, så er det meg". |
|
|
|
|
|
#39 |
|
geskjeftig
|
Sv: Å snike i køen i butikkerGamle damer og "viktige" menn var de verste, syntes jeg. Jobbet i garnbutikk i studietiden, og der var det virkelig mange utstuderte gamle kjerringer. Jeg sa fra.
|
|
|
#40 |
|
saftig
|
Fantastisk!
Du er sannelig flink! Jeg tør ikke sånt, jeg. Men så er jeg østlending, da.
|
![]() |
|
|