Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva skal jeg bake til juleavslutning i morgen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-08, 10:59   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg bake til juleavslutning i morgen?

Til juleavsluttningen til M kom vi med pastasalat, sammen med 10 andre. Det var lite kaker og desserter, så jeg tenkte jeg skulle ta noe slikt med i juleavsluttningen til S i morgen.

Jeg har lyst til å prøve noe nytt.
Kriteriet er at det kan lages i kveld og er enkelt å frakte. Ideer?

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:02   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg bake til juleavsluttning i morgen?

Kanelkake. Den er superenkel å bake, holder seg saftig og fin til i morgen og bakes i langpanne så den er enkel å frakte.

1 kg sukker
1 kg mel
1 liter kefir/surmelk
8 ts kanel (en pose hvis du kjøper de sorte posene)
4 ts natron
200 gram smeltet smør

Bland sukker og kefir, ha i krydder og natron, mel og smør vekselvis. Stekes i langpanne i 45-50 minutter på 200 grader tror jeg det er. Sjekk litt her du, jeg har lagt ut oppskriften før, nå tar jeg det fra hukommelsen.

Pynt med melisglasur og evt. kokos om du vil. Du kan også bruke Non stop og lage "julefigurer".

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 11:44   #3
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er stor fan av å lages Mims langpannesjokoladekake. Både fordi den er utrolig god, men også fordi den metter mange.

Gammel 09-12-08, 13:22   #4
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Kanelkake. Den er superenkel å bake, holder seg saftig og fin til i morgen og bakes i langpanne så den er enkel å frakte.

1 kg sukker
1 kg mel
1 liter kefir/surmelk
4 ts natron
200 gram smeltet smør

Bland sukker og kefir, ha i krydder og natron, mel og smør vekselvis. Stekes i langpanne i 45-50 minutter på 200 grader tror jeg det er. Sjekk litt her du, jeg har lagt ut oppskriften før, nå tar jeg det fra hukommelsen.

Pynt med melisglasur og evt. kokos om du vil. Du kan også bruke Non stop og lage "julefigurer".

Mmmm, den hørtes deilig julete ut!

Gammel 09-12-08, 13:24   #5
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Hva med lussekatter? Det er jo luciatider!

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 13:33   #6
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 13:37   #7
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

1 kg sukker
1 kg mel
1 liter kefir/surmelk
4 ts natron
200 gram smeltet smør

Går det å lage den i rund form hvis jeg halvverer oppskriften? Skal ha kake med til å ha etter middagen hos et vennepar på torsdag, og kanskje det blir denne?

Gammel 09-12-08, 13:47   #8
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Denne?

Den burde ikke være lovlig.

Jeg er solgt...

Gammel 09-12-08, 13:59   #9
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg er solgt...

Den er ikke lovlig å ha i hus nei.
Benytt anledningen til å lage den nå når den uansett ikke har tenkt til å bli.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 14:00   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg er solgt...

Bare pass på å ha litt mere melk i fylla enn det står (2-3ss mer) og massakrer kaka skikkelig med litt store gaffelhull, så kan du ikke feile. Enkel er den også.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 14:17   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg bake til juleavslutning i morgen?

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Går det å lage den i rund form hvis jeg halvverer oppskriften? Skal ha kake med til å ha etter middagen hos et vennepar på torsdag, og kanskje det blir denne?

Ja, en stor springform eller liten langpanne går fint.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:22.