Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å husj, nå ble jeg barnslig sint

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-08, 15:40   #36
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Sv: Å husj, nå ble jeg barnslig sint

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Avsporer litt men må bare fortelle om elevene mine på 6. trinn som satt som tente lys når jeg fortalte dem om fornorskningen på finnmarken. Etterpå så vi Kautokeino opprøret for å følge opp. Fikk mail fra noen foreldre om at barna deres hadde diskutert rasisme hjemme i lys av dette. Tenke seg til at den norske staten bedrev rasisme i aller høyeste grad i så lang tid.

Ja, og ennå har ikke noen regjering bedt om unnskyldning for denne prosessen. Det gjorde heldigvis Kongen i 1997. Det er nok mer igjen.

Mens Gunnar Sønsteby og Max Manus bedrev guttestreker i sør og øst, så var Alta-bataljonen og general Fleischer i full krig rundt Narvik og Gratangsfjellet, som en del av bakkekrigen for det som var Europas største sjøslag. På radioen hørte de at det var fotballkamp mellom Tyskland og Norge i Oslo. Altabataljonen har ennå ikke fått medalje, og det forties at det var i nord krigshandlingene foregikk. Sørpå var det trefninger, men altså ingen krig.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.