|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"
Pluss på en unge til og ei bikkje, og la turen gå fra Nordland til østlandet, så har du meg.
|
|
|
#62 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Pappa er helt med på notene om å være streng på bilsikring for barnebarna. Men det hender at han mimrer tilbake. Jeg er født i 75, og vi hadde en veldig liten bil. Så i begynnelsen så la de bare hele vogna med meg oppi i bagasjerommet.
|
|
|
|
#63 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er født i -71 og hadde heller ingen form for bilsikring. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
This is normal!
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Vi syntes det aller morsomste var når vi fikk sitte bak på lastebilen (69-modell) sammen med en voksen hest og et føll. Den største hesten var hektet fast i veggen med tau og grime. Vi andre rullet rundt i høyet og storkoste oss. Bilbelter kan jeg ikke huske vi hadde før jeg var 12-13 år.
|
|
|
|
#65 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"
Akk ja, det var tider, det. Eneste forskjellen er at vi var fire som kravlet rundt baki der.
|
|
|
#66 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er født i 73 og hadde ikke noe sikring. Min lillesøster født i 79 hadde en form for sete har jeg blitt fortalt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Steiketakkehatar
![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er 32 år og satt bakovervendt til jeg var 5 år. Ble alltid bilsyk,og spydde men det hjalp ikke- i sete skulle jeg sitte.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg er født i 79. Først lå jeg i bilbag. Så fikk jeg et fremovervendt sete i plast, tror jeg. Senere satt jeg på pute.
|
|
|
#69 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
![]() |
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Jeg husker noe av en svart isopor-stol med en orange pute til å ha beltet inni foran. Vet ikke om det var jeg eller lillesøsteren som hadde den |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Bilsikring i "gamle dager"Mannen min er 35 og satt i et slags barnesete. Dette vet jeg fordi de var involvert i en bilulykke da han var tre år. Det gikk bra med han og de andre i bilen, heldigvis. Men mannen fløy ut av setet sitt, over forsetet og landet på dashbordet eller i frontruta. Barnesetet hadde altså ikke all verdens funksjon den gang...
|
![]() |
|
|