Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilsikring i "gamle dager"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-08, 13:40   #61
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsikring i "gamle dager"

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg er født i 71 og husker fremdeles bilturene fra Haugesund til Nordland med mamma og pappa i framsetet, all bagasjen på taket og meg og broderen bak i stasjonsvogna med baksetene slått ned. Der lå vi som konger på skumgummimadrasser, med soveposer og en haug Donaldblader

Pluss på en unge til og ei bikkje, og la turen gå fra Nordland til østlandet, så har du meg.

Gammel 09-12-08, 13:45   #62
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pappa er helt med på notene om å være streng på bilsikring for barnebarna. Men det hender at han mimrer tilbake. Jeg er født i 75, og vi hadde en veldig liten bil. Så i begynnelsen så la de bare hele vogna med meg oppi i bagasjerommet.

Jeg husker at min bestefar lagde noen bilputer til oss av veldig tykk skumgummi. Ikke fordi det var sikrere, men fordi vi kom høyere opp og ikke ble så kvalme.

Jeg husker at det ikke var påbudt med bilbelter i baksetet da jeg var barn.

Gammel 09-12-08, 13:47   #63
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er født i -71 og hadde heller ingen form for bilsikring.
Kan ikke huske at broren min som er født i -78 heller hadde noe sete/sikring.

Morfar hadde en DAF med bare seter foran. Bak lå barnebarna på tepper og puter og kosa seg.
Jeg elska den bilen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 13:47   #64
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi syntes det aller morsomste var når vi fikk sitte bak på lastebilen (69-modell) sammen med en voksen hest og et føll. Den største hesten var hektet fast i veggen med tau og grime. Vi andre rullet rundt i høyet og storkoste oss. Bilbelter kan jeg ikke huske vi hadde før jeg var 12-13 år.

Gammel 09-12-08, 13:49   #65
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg er født i 71 og husker fremdeles bilturene fra Haugesund til Nordland med mamma og pappa i framsetet, all bagasjen på taket og meg og broderen bak i stasjonsvogna med baksetene slått ned. Der lå vi som konger på skumgummimadrasser, med soveposer og en haug Donaldblader

Akk ja, det var tider, det. Eneste forskjellen er at vi var fire som kravlet rundt baki der.

Gammel 09-12-08, 13:54   #66
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er født i 73 og hadde ikke noe sikring. Min lillesøster født i 79 hadde en form for sete har jeg blitt fortalt.

Jeg kan ikke huske noe om hattehyllekjøring, men minnes at min onkel kjørte rundt i nabolaget med meg på biltaket en jul. Han var en skikkelig tøyseonkel, men som kanskje strakk det litt langt den gangen. Tviler på at mine foreldre ville bifallt det.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 14:25   #67
Ylvania
Steiketakkehatar

Ylvania sin avatar

Ylvania er litt kul
Standard

Jeg er 32 år og satt bakovervendt til jeg var 5 år. Ble alltid bilsyk,og spydde men det hjalp ikke- i sete skulle jeg sitte. Husker de lange bilturene som et mareritt.

Aner ikke hva slags sete jeg hadde men det var gult og blått, sikkert fra Sverige.

Gammel 09-12-08, 15:07   #68
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er født i 79. Først lå jeg i bilbag. Så fikk jeg et fremovervendt sete i plast, tror jeg. Senere satt jeg på pute.

Gammel 09-12-08, 15:34   #69
Leasy
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2008
Leasy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg husker noe av en svart isopor-stol med en orange pute til å ha beltet inni foran. Vet ikke om det var jeg eller lillesøsteren som hadde den

Skal jammen meg høre med mamma/pappa om dette.

Det eneste jeg kan huske å blitt fortalt er at jeg lå i bagen mellom setene foran. (Vi hadde en diger Chevrolete på den tiden) Er født tidlig på 80-tallet.

Leasy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 15:44   #70
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Mannen min er 35 og satt i et slags barnesete. Dette vet jeg fordi de var involvert i en bilulykke da han var tre år. Det gikk bra med han og de andre i bilen, heldigvis. Men mannen fløy ut av setet sitt, over forsetet og landet på dashbordet eller i frontruta. Barnesetet hadde altså ikke all verdens funksjon den gang...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.