|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Barnesykkel med håndtak bakJeg synes ikke de skal ha trehjulssykkel før de klarer å sparke seg frem på den selv jeg da. Sånn pinne har det med å bli en "dyttepinne" og da kan ungene likegodt sitte i vogn. Har vært borti flere unger som ikke har villet sykle fordi "mamma skal dytte meg". |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Sv: Barnesykkel med håndtak bakDBS-syklene er veldig gode, men de er for barn fra 2,5–3 år og oppover. Frøkna brukte sin aktivt frem til hun var over fem, så stor trehjulsykkel har absolutt en funksjon. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnesykkel med håndtak bak
Knerten har gåbil. Vi tenkte at han kunne ha sånn sykkel med styrehåndtak for at vi skulle kunne gå tur uten at han blir rastløs. Han er ikke noe vognbarn.
|
|
|
|
#27 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Barnesykkel med håndtak bakEller sånn sparkesykkel - sånn som to stykker på forrige jobben din hadde. Med tre hjul og bedre balanse. Selv om jeg tipper at beina på herremannen din er for korte for den minste versjonen av dem også til sommeren. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bedreviter
|
Sparkesykkel til en 1,5-åring? |
|
|
|
|
|
#29 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnesykkel med håndtak bakDBS-sykkelen er ganske stor, men lillebror brukte den såvidt i sommer. Han var året i april. Han satt mest på den og ble dyttet en liten runde. Storesøster fikk den når hun var 2,5 år.
|
|
|
#30 |
|
Etylbarbital
Sv: Barnesykkel med håndtak bakDe plastikksyklene jeg har sett har hatt veldig dårlig moment slik at de har vært tunge å sykle. Sjekk i hvert fall dreiemomentet på slike sykler kontra DBS-sykler.
|
|
|
#31 |
|
Har fått viljen sin
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Eller mener du sånne som de har i barnehagen? Der hjulene er plassert som på en trehjulsykkel? Ja, det blir noe annet, men fortsatt tror jeg som deg, at han er litt i minste laget ennå. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
...
Sv: Barnesykkel med håndtak bakSlike har de flere av i barnehagen til ungene. Lillebror synes de er kjempestas.
|
|
|
#35 |
|
...
Sv: Barnesykkel med håndtak bakLillesøster har jo Puky'en etter storebror når hun er klar for litt fart vel? Lillebror overtar nok den i sommer, når storesøster skal over på vanlig sykkel.
|
|
|
#36 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Barnesykkel med håndtak bakJa, hun har nok av sykler og gåbiler å ta av for å si det sånn. Med en hjul-gal storebror er det ikke annet å forvente. Synes forøvrig han får klare seg med Pukyen i sommer også, selv om han helt sikkert hadde behersket en tohjuling uten støttehjul nå. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
...
Sv: Barnesykkel med håndtak bakJa la han ha puky'en et år til, eller to. Storesøster her skal jo begynne på skolen så da synes jeg det er greit at hun får vanlig sykkel, uten støttehjul. Det tar nok ikke mange minuttene før hun sykler, sånn som hun håndterte puky'en i fjor. Den er genial.
|
|
|
#38 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Barnesykkel med håndtak bakMen vår nabo har sånn med stang på og han har fartet rundt på den siden han var 1,5 år. De har brukt den masse rundt i bakgården og bort på div lekeplasser i området.
|
|
|
#40 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Barnesykkel med håndtak bakJeg hadde en liten trehjulssykkkel til mine når de var små.
|
![]() |
|
|