|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Jeg starter, skraper og kjører.
![]() |
#23 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Når Leo skal være med i bilen lar vi den stå fem-ti minutter før vi setter ham i bilen, slik at bilen ikke skal være for kald. Ellers får den gå mens mannen skraper. De dagene det er noe å skrape, da. :vestlandsvinter:
![]() |
![]() |
#24 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tunggang for å varme opp/avise?Det har hendt, ja. Dersom det er kaldt her, hiver me over eit teppe når me setter frå oss bilen. Det er imdlertid ustabilt klima her og temperaturen kan svinge mykje i løpet av natta. Dersom det setter seg sånn type is som er utruleg vrien å få av, lar eg bilen stå på tomgang medan eg skrapar.
![]() |
#26 |
Unik
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Pleier å starte bilen, skrape den og kjører avgårde.
![]() |
#27 |
villende
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Mannens bil har kupévarmer, så den brukes på kalde dager. Min bil må startes mens jeg skraper, da dørene foran ikke går igjen før det er blitt litt lunk i kupeen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?
Hvor kaldt KAN det liksom bli hos dere da.
![]() |
#29 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Tung med y, da blir det vel tynngang. Du har en tynn men tung bil?
![]() |
#31 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Jeg ønsker meg forøvrig en carport, så jeg slipper den skrapingen av bilvinduene. Vi har garasje, men den er full av Murrmannens "prosjekter".
![]() |
#32 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Ja, jeg gjør det i blandt dersom vi glemt å sette på kupévarmern.
![]() |
#33 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Noraførr
![]() |
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Med garasje er ikke det nødvendig, men etter jobb står den å går mens jeg skraper
![]() |
#34 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Hvis bilen har stått ute står den og går mens vi skraper. Så sitter vi inne i bilen til den har fått varmet opp såpass at vi faktisk ser noe før vi kjører. Altså, vi skraper av isen og så står den til dampen på innsiden har forsvunnet. OK, det forurenser litt, men jeg vil tro det er bedre enn å kjøre ned noen....
![]() |
#35 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Husker jeg sa fra til hver pokkers bilist den gangen sønnen min hadde barneastma og ikke kunne gå ut de kaldeste dagene. Det er altså ikke bare forurensning dere driver med, men forsurer livene til mennesker som har plager de faktisk ikke kan noe for.
![]() |
#37 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Vi har garasje, men de få gangene i året den står ute og får is på seg så lar jeg bilen gå det ene minuttet eller så, ja. Det er jo peanuts i forhold til selve kjøringen. Ikke mer enn å bli stående på ett rødt lys på veien.
![]() |
#38 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Vi har garasje, så den er isfri når jeg drar om morgenen. OM ettermiddagen skraper jeg før jeg starter, men er det is inni bilen må den gå noen minutter så det får tint. Jeg lar bilen stå og gå minst mulig. Det er vel egentlig ikke lov heller?
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er fullstendig klar over det, men bilen er faktisk ikke kjørbar før man har sikt... Unødig tomgang - nei. Jeg setter ikke bilen på tomgang for å varme den opp for barna. Men hvis den ikke har stått i garasjen (noe den vanligvis gjør) er den faktisk umulig å få isfri innvendig og utvendig uten at den går noen minutter (og ja, vi skraper både på innsiden og utsiden
![]() |
#40 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Lar du bilen stå og gå på tomgang for å varme opp/avise?Ja.
![]() |
|
|