|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Enkelte folk har lite vett
Ja, det er mye man kan bli drept av. Man kan bli påkjørt i et fotgjengerfelt også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Tankefull
|
Hvor i all verden har du disse tallene fra?
![]() |
#103 |
Ringskrømt
|
Du engasjerer deg du også, (i og med at du svarer i tråden), men på en annen måte. Du bryr deg ikke. (Og det er jo en ærlig sak det ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#106 |
ctrl+z
|
Det er vel der vi er uenige.
![]() |
#107 |
frakoblet
|
Mener du at folk får gjøre som de vil med barna sine uten at noen bør gripe inn, så lenge de ikke direkte vanskjøtter dem eller forgriper seg på dem? Hva legger du i "vanskjøtsel" og "overgrep", da?
![]() |
#108 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettIkke dårlig sikring i bil, hvertfall. Det kommer an på situasjonen ville jeg tro. Direkte overgrep (vold, sex) og åpenbar vanskjøtsel. Dette er eksempler når jeg overhodet ikke kjenner vedkommende. Hadde det vært min søster f.eks hadde jeg nok grepet inn tidligere, og sannsynligvis nevnt noe om bilsikring.
![]() |
#109 |
Magisk
Huff, helt enig. Kan dere ikke se at folk kan ha sine grunner? Dere er så fordømmende. Kunne aldri dere gjort noe som kanskje ikke var så lurt fordi dere var stresset? Og så kanskje angret etterpå? Hadde det ikke vært irriterende om en sånn bedreviter hadde kommet opp til dere og kommet med en spydig kommentar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Ringskrømt
|
Ser din og høyner med:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettEr enig med Blondie, og Joika og noen andre. For meg handler det rett og slett om at manglende bilsikring ikke = den visse død. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Leser
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettDu har linket til pollen. Var det meningen?
![]() |
#114 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tallene har jeg fra et fagblad som kom deisende i posten forleden dag. Ser jo nå (skrev i ørska her forleden ) at tallene nok har fått noen nuller for mye. (Mens det stod faktisk de tallene i artikkelen jeg leste) Sist redigert av Perhonen : 11-12-08 kl 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Magisk
Bra sagt! Det er snakk om nyanser. Mange av dere har virkelig problemer med å se dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettFlere barn rundt i verden dør også av sykdom og sult enn av å sitte usikret i bil, men forsvarer det handlingen? Jeg synes ikke det er nyanser her. I dag vet man så mye om trafikksikkerhet at det å bevisst velge å ikke sikre barna eller seg selv i bilen er å rett og slett være korttenkt og ja, dum.
![]() |
#117 |
Leser
|
Jeg er ikke enig i eksemplet ditt. Du sammenligner det å hoppe på trampoline med det å sitte usikret i bil. Jeg mener at det å hoppe på trampoline gir en positiv gevinst (man kan bla få en bedre oversikt over naboen hage - har jeg hørt.
![]() |
#118 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Enkelte folk har lite vettDet er da ingen som benekter at det er lurt å bruke kompetansen man har med å sikre barna sine i bilen, Iset! Ro nerva.
![]() |
|
|