Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 15:51   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

For å gjenta meg selv så har jeg ikke et slepphendt forhold til bilsikring, men forståelse for at foreldre kan gjøre dumme ting i blant. Som sagt så har jeg selv aldri kjørt med barnet mitt usikret i bil, men jeg dømmer ikke andre uten å kjenne dem eller noe av historien bak for hvorfor de gjør som de gjør.

Og hva mener du med min oppførsel? Det at jeg kan se at en sak har flere enn 1 side? Og ikke joiner hylekoret "at det går an, sånn kunne jeg aaaaldri gjort!" ?

Hva er problemet ditt egentlig? Tror du ikke folk snakker sant når de sier at det ville de aldri gjort, eller er det det at de skriver det (og ikke holder det for seg selv) som er problemet? På diskusjonsforum dukker det stadig vekk opp tråder om noen man har sett eller hørt. Jeg skrev akkurat en tråd om et ubehagelig møte med en semitrailer for litt siden, og det var litt min måte å avreagere på. Samtidig kunne jeg plukke opp råd og tips for veien videre, hvem jeg burde kontakte osv. Det var veldig greit å kunne lese om andres erfaringer også.

På samme måte får hi avreagere etter sin hendelse. Hvis man er veldig opptatt av sikkerhet og er smertelig klar over konsekvensene ved et evt. sammenstøt, hjelper det lite å sammenligne dette med for mye sukker i kostholdet og trampolinehopping, altså. rine vil vi skal se nyanser, men egentlig lukker hun bare øynene for livets realiteter. Man er lovpålagt å sikre barn i bil, det spiller ingen rolle om man er stressa, trøtt, veldig flink sånn ellers og hva-har-du. Eller er det sånn uansett lovbrudd? Næsj, de må bare rane kiosken, de har det sikkert veldig tøft på jobb? Lovbrudd er lovbrudd, jeg synes det er bra oppegående FP-ere tar avstand fra det med sine ord og erfaringer.

Men sånn egentlig tenker jeg ikke bare på det fatale som skjer hvis denne moren er så uheldig å kræsjer. Hva om hun kjører inn i en annen bil? Jeg kan love deg at den hun treffer også får et dødt barn på samvittigheten, uskyldig part eller ei.

Men hvis konklusjonen din er den at alle som sier de sikrer sine barn optimalt er bedrevitere, so be it. Heller bedreviter enn barnløs.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.