Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Smakløs reklame, eller ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 21:42   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Smakløs reklame, eller ...

http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1208328.ece

Er denne reklamen virkelig så smakløs som de vil ha det til her?

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 21:50   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Smakløs reklame, eller...

Nei, ærlig talt. ville ikke ofret den en tanke. Ønsker vi amerikanske tilstander der alt er "forbudt" pga at folk ikke kan tenke selv?

Gammel 12-12-08, 21:51   #3
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke smakløs, men unødvendig.

Er alltid noen idioter som må kopiere.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 21:52   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nei, ærlig talt. ville ikke ofret den en tanke. Ønsker vi amerikanske tilstander der alt er "forbudt" pga at folk ikke kan tenke selv?

Nei, fri og bevare.
Jeg himler letter oppgitt med øynene over hva folk kan finne på å henge seg opp i.

Gammel 12-12-08, 21:52   #5
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke engang tenkt over det.

Gammel 12-12-08, 21:55   #6
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Jeg puttet selv lillebror i tørketrommelen og tok ett tilsvarende bilde en gang. Jeg var 18 lillebror 1 år. Tror nå like vell ikke jeg hadde gjort det med min egen lillebror (sønn) i dag.

Gammel 12-12-08, 21:55   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dårlig, men ikke usmakelig.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 21:58   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville ikke kjøpt den maskinen, den mangler jo glass i døren; blir jo vått utover hele vaskerommet.

Smakløs? Nei. Men et lass med leker inni maskinen og gutten på utsiden ville vært nærmere tilstandene her i huset.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:08   #9
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Storebror og jeg syntes det var et festlig bilde. Og det er veldig lett å se at det er photoshoppet, forresten.

Gammel 12-12-08, 22:11   #10
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble bare sittende å måpe da jeg leste oppstyret rundt denne reklamen. Bildet er jo ikke verre enn mange andre fotomontasjer.

Og at forbrukerombudet i det hele tatt gidder å se på saken, overrasker meg. Greit nok at en toåring hadde krøpet inn i maskinen, men hvor mange barn rundt om har vel ikke prøvd det? Og da uten å ha sett et reklamebilde på forhånd...

Gammel 12-12-08, 22:11   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Ville ikke kalt den smakløs, men den var utrolig dårlig da.
En unge med nisselue som titter ut av en vaskemaskin skal fremkalle julesteming, lizzom? Elendig fotomontasje. Enda dårligere idè.

Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:12   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Reklamen er usmakelig fordi jeg kjøpte akkurat den vaskemaskina rett før den øyensynlig kom på tilbud.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:44   #13
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Har ikke ofret den en tanke jeg heller , men det er utrolig hvor mye media skal henge seg opp i

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:45   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Reklamen er usmakelig fordi jeg kjøpte akkurat den vaskemaskina rett før den øyensynlig kom på tilbud.

Gammel 12-12-08, 22:51   #15
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Teit, men ikke noe å reagere på.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:57   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

- Han flirte. Det gjorde ikke jeg, sier en alvorlig far til adressa.no.

Nei, nei, det er jo egentlig ikke noe å le av. Toåringen var nok sekunder fra å lukke døren og skru på vaskemaskinen, og vi vet alle at det ikke hadde vært spesielt morsomt.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 22:59   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Nei, nei, det er jo egentlig ikke noe å le av. Toåringen var nok sekunder fra å lukke døren og skru på vaskemaskinen, og vi vet alle at det ikke hadde vært spesielt morsomt.

Går da ikke an å slå på maskina innenfra...

Det hadde nok ikke den ikkeflirende pappaen tenkt på

Gammel 13-12-08, 18:01   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde ikke ofret den en tanke.

Gammel 13-12-08, 19:07   #19
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Hadde ikke ofret den en tanke.

Ikke jeg heller.

Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 19:15   #20
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smakløs reklame, eller ...

Jeg skjønner ikke styret, men jeg ser heller ikke at den fotomontasjen har mye julestemning over seg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.